Dakar - Bamako

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Co

Dakar - Bamako

Bericht door Co »

Komende zomer wil ik de route Dakar - Bamako - Bobo - Ouagadougou gaan doen (met meer stops onderweg).
Ik ben eerder in Mali en Burkina geweest, dus het stuk Bamako - Ouaga komt wel goed en kan goed per bus. Zijn er mensen die ervaring hebben met het stuk van Dakar naar Bamako? Is dit te doen met de bus en vrij makkelijk te regelen? Die trein rijdt volgens mij niet meer toch? Wat zijn mooie plekken op dit traject om te stoppen?
Alvast bedankt!
Nescio

Re: Dakar - Bamako

Bericht door Nescio »

Hallo,

ik heb een tijdje in een buitenwijk van Dakar (Parcelles Assainies) gewoond, en daar was er naast het stadion Léopold Senghor een soort van bussenstation voor lange reizen. Ik heb er vaak mensen de bestemming Bamako horen roepen. Hoe de reis verloopt, wat de prijs is en of er stops zijn weet ik echter niet.

Naar mijn ervaring stoppen deze bussen vaak om andere passagiers op of af te laten stappen, maar sight-seeing pauzes zitten er niet in :) Het gaat hier om publiekelijk vervoer voor de gewone Senegalees, geen toeristische attractie. Maar zeker wel een ervaring!

De rit zelf duurde volgens mij enkele dagen. Wat ook een optie is, is je via een taxi (7-place) te verplaatsen van Garage Routiere naar Garage Routiere. Dan ben je wellicht meer geld kwijt, maar je krijgt meer kansen om onderweg te stoppen, een overnachting te doen en een bepaalde streek, stad of dorp te ontdekken.

Groetjes,

Jeroen
Plaats reactie