Visa overschrijden in de Verenigde Staten

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Visa overschrijden in de Verenigde Staten

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal

Ik zat vandaag in de vroege avond het tv programma Hello/Goodbye te kijken en daar kwam een stel in die in december zijn opgepakt bij de grens van USA naar Mexico, zij hadden beiden een NL paspoort maar hadden hun visum 10 dagen laten verlopen.. zij zijn daarop naar een deportatiekamp gebracht en daarna in de cel gezet.. aangezien ze op dat moment geen geld hadden hebben ze geen contact met thuis kunnen opnemen.. de jongen heeft anderhalve maand in de gevangenis gezeten en het meisje 2 maand...

denk dus niet te licht over visum overschrijden want de regels in de USA zijn daar erg streng over... zij zeiden dat ze dachten dat het geen probleem was want was maar 10 dagen en door zware sneeuwval was hun verblijf in de USA uitgelopen..

ik dacht laat ik dit even met medeforummers delen want een gewaarschuwd mens telt voor 2!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waarschuwing! Visa overschrijden

Bericht door bolletjeom »

Dit bericht heeft de afgelopen periode meerdere keren het nieuws gehaald ( ook op ATG)... maar er is niets mis mee om het nog eens aan te halen.

moet wel gezegd worden dat deze mensen ook echt niet handig bezig geweest zijn!! Je bent behoorlijk dom als je denkt dat de VS soepel is met dit soort zaken. Je krijgt al een kruisverhoor als je voor de tweede keer in 1 jaar het land in wilt.
Daarnaast hadden ze de kans gehad om het visum te verlengen maar ervoor gekozen om het niet te doen. Ik heb begrepen uit eerdere berichten dat hun reactie op de belangrijke mannen daar ook niet in hun voordeel hebben gewerkt. Dat krijg je ervan als je nederlanders naar een land stuurt waar men uniformpjes wel met respect moet behandelen maar wij weten niet meer hoe het hoort en hebben de arrogantie om in discussie te gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De VS is het ergste land dat je maar kunt bedenken wat dat betreft. Ik vind het nogal wat dat ze bv elke keer je vingerafdrukken nemen. Ik zei een keer dat ze dat de vorige keer ook al gedaan hadden, maar ze schijnen het elke keer te moeten doen :? . Maak ook geen domme grapjes bij immigration! Als een douanebeambte met z'n verkeerde been uit bed gestapt is kun je al een probleem hebben. Heb een keer een verhaal gehoord dat iemand grapjes maakte als: Ja, ik ga wel wat werken, beetje bijbeunen om mn vakantie te betalen. Het schijnt dat hij terug kon naar NL + aantekening dat hem de toegang tot de VS ooit eens geweigerd is. En dat moet je dus elke keer melden als je dan weer eens naar de VS moet....
bolletjeom
Reisexpert

@erikb
Vingerafdrukken ?!?!?!? heb ik nog nooit hoeven geven daar....zouden ze die boevenkop van jou dan toch niet vertrouwen...hahaha _O-
Er zijn amerikanen die verhoord zijn omdat ze in Nederland als souvenier een boek over wiet hadden gekocht.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Fantastisch, geniet van zulke verhalen. Dat proletenvolk zal nooit meer hun NLse dorp verlaten :D
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:@erikb
Vingerafdrukken ?!?!?!? heb ik nog nooit hoeven geven daar....zouden ze die boevenkop van jou dan toch niet vertrouwen...hahaha _O-
Er zijn amerikanen die verhoord zijn omdat ze in Nederland als souvenier een boek over wiet hadden gekocht.
Echt niet? Sinds een paar jaar moet dat standaard op het punt waar je je visumstempel krijgt :?
bolletjeom
Reisexpert

ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.
Geen vinger in de inkt gedoopt hoor!
Maar je moet nu wel in een cameraatje kijken. misschien dat die de vingerprint vervangt
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

bolletjeom schreef:ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.
Inkt is ook zooooo 20e eeuw :)

Weet je zeker dat ze geen vingerafdrukscanner hadden? In 2003 op Philadelphia en Chicago en in 2005 op JFK was dat bij mij namelijk wel het geval.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ff een vraagje tussendoor, sluit niet helemaal aan bij het topic maar goed;

van de zomer vlieg ik naar nicaragua met een stop van 24 uur in miami. dat zou eerst veel korter zijn maar vliegmaatschappij moest iets verzetten. zij hebben voor ons een hotel geregeld in miami. hoe zit het nu met die nieuwe regelingen enzo. moet ik vantevoren een visum aanvraag doen??
amassakoul
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

tom schreef:ff een vraagje tussendoor, sluit niet helemaal aan bij het topic maar goed;

van de zomer vlieg ik naar nicaragua met een stop van 24 uur in miami. dat zou eerst veel korter zijn maar vliegmaatschappij moest iets verzetten. zij hebben voor ons een hotel geregeld in miami. hoe zit het nu met die nieuwe regelingen enzo. moet ik vantevoren een visum aanvraag doen??
Nee, volgens mij niet. Die nieuwe regelling houdt in dat de gebruikelijke visumbriefjes niet meer in het vliegtuig ingevuld worden, maar dat je dat thuis online doet. Minimaal een paar dagen vantevoren. Dan hebben ze de tijd voor een antecedentenonderzoek _O- . Maar kijk effe op bv de website van de KLM als je het precies wilt weten. Ja, lekker hoor die VS. Ik had dat nog nooit gehad (gedoe met vingerafdrukken; ik ben echt geen crimineel _O- ), en vind het nog steeds een raar gevoel dat mijn vingerafdrukken ergens opgeslagen zijn....nou ja, dat weet ik niet eens zeker: misschien gooien ze ze wel weer weg na een bepaalde tijd.

He, en geen stomme grapjes maken bij customs he. Dat je in die 24 uur nog even zo veel en zo vaak mogelijk je kont gaat proberen te verkopen, omdat dat in Miami meer oplevert dan in Guatemala. Da's namelijk (nog zwart ook, in dubbel opzicht) werken, en voor je het weet kom je het vliegveld niet meer af _O-
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

WizardOfOss schreef:
bolletjeom schreef:ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.
Inkt is ook zooooo 20e eeuw :)

Weet je zeker dat ze geen vingerafdrukscanner hadden? In 2003 op Philadelphia en Chicago en in 2005 op JFK was dat bij mij namelijk wel het geval.
Jij toch ook he. Ik snap nog steeds niet dat Rudi dit niet had. Het lijkt me dat dat niet wisselt per staat :?
bolletjeom
Reisexpert

het verschil misschien tussen 2005 en 2007. Techniek gaat met sprongen vooruit ;)

@Tom
je moet een reistoestemming online aanvragen. Meestal heb je die binnen 48 uur binnen. Dit is noodzakelijk om het vliegtuig in te mogen.
Ergens bij nieuws hier op de site staat de link

Ben aan het werk dus kan het even niet voor je opzoeken
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

bolletjeom schreef:het verschil misschien tussen 2005 en 2007. Techniek gaat met sprongen vooruit ;)

@Tom
je moet een reistoestemming online aanvragen. Meestal heb je die binnen 48 uur binnen. Dit is noodzakelijk om het vliegtuig in te mogen.
Ergens bij nieuws hier op de site staat de link

Ben aan het werk dus kan het even niet voor je opzoeken
Wij zijn in mei in Amerika geweest en moesten ook zeker geen vingerafdrukken geven. Alleen vlgs. mij in een cameraatje kijken ofzo, maar dat weet ik niet zo goed meer...
Mr Mojo

Bericht door Mr Mojo »

en toch blijf ik het wat overdreven vinden,

ik had dat verhaal van de twee mensen ook gelezen. echt vreselijk dat ze de eerste weken hun familie in Nederland niet eens konden inlichten. maarja, het is ook niet bepaald een slimme actie om je visa te overschrijden. Iedereen weet dat Amerika niet de ideale plek is om dit te doen...
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Voor de vroege vogels :P Ik was in December 2008 in LA en daar moest ik (en volgensmij iedereen) allebei de handen in de inkt, vingers dan. Raar dat dat bij jullie allemaal niet hoefde. En ik moest ook elk land wat ik ervoor bezocht had opschrijven en opnoemen. En toen we doorlvogen naar Mexico waren wij de gelukkigen die als koeien voor de slachtbank in een soort ijzeren en glazen omheining moesten wachten tot we met handschoentjes gecheckt konden worden op drugs. Daar sta je dan tussen de rijen mensen in een glazen hok en niemand die je komt helpen, terwijl je al zowat te laat bent voor je vlucht. Zullen die hollanders wel weer zijn :P
Plaats reactie