Visa overschrijden in de Verenigde Staten
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Visa overschrijden in de Verenigde Staten
Hey allemaal
Ik zat vandaag in de vroege avond het tv programma Hello/Goodbye te kijken en daar kwam een stel in die in december zijn opgepakt bij de grens van USA naar Mexico, zij hadden beiden een NL paspoort maar hadden hun visum 10 dagen laten verlopen.. zij zijn daarop naar een deportatiekamp gebracht en daarna in de cel gezet.. aangezien ze op dat moment geen geld hadden hebben ze geen contact met thuis kunnen opnemen.. de jongen heeft anderhalve maand in de gevangenis gezeten en het meisje 2 maand...
denk dus niet te licht over visum overschrijden want de regels in de USA zijn daar erg streng over... zij zeiden dat ze dachten dat het geen probleem was want was maar 10 dagen en door zware sneeuwval was hun verblijf in de USA uitgelopen..
ik dacht laat ik dit even met medeforummers delen want een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Ik zat vandaag in de vroege avond het tv programma Hello/Goodbye te kijken en daar kwam een stel in die in december zijn opgepakt bij de grens van USA naar Mexico, zij hadden beiden een NL paspoort maar hadden hun visum 10 dagen laten verlopen.. zij zijn daarop naar een deportatiekamp gebracht en daarna in de cel gezet.. aangezien ze op dat moment geen geld hadden hebben ze geen contact met thuis kunnen opnemen.. de jongen heeft anderhalve maand in de gevangenis gezeten en het meisje 2 maand...
denk dus niet te licht over visum overschrijden want de regels in de USA zijn daar erg streng over... zij zeiden dat ze dachten dat het geen probleem was want was maar 10 dagen en door zware sneeuwval was hun verblijf in de USA uitgelopen..
ik dacht laat ik dit even met medeforummers delen want een gewaarschuwd mens telt voor 2!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Waarschuwing! Visa overschrijden
Dit bericht heeft de afgelopen periode meerdere keren het nieuws gehaald ( ook op ATG)... maar er is niets mis mee om het nog eens aan te halen.
moet wel gezegd worden dat deze mensen ook echt niet handig bezig geweest zijn!! Je bent behoorlijk dom als je denkt dat de VS soepel is met dit soort zaken. Je krijgt al een kruisverhoor als je voor de tweede keer in 1 jaar het land in wilt.
Daarnaast hadden ze de kans gehad om het visum te verlengen maar ervoor gekozen om het niet te doen. Ik heb begrepen uit eerdere berichten dat hun reactie op de belangrijke mannen daar ook niet in hun voordeel hebben gewerkt. Dat krijg je ervan als je nederlanders naar een land stuurt waar men uniformpjes wel met respect moet behandelen maar wij weten niet meer hoe het hoort en hebben de arrogantie om in discussie te gaan.
moet wel gezegd worden dat deze mensen ook echt niet handig bezig geweest zijn!! Je bent behoorlijk dom als je denkt dat de VS soepel is met dit soort zaken. Je krijgt al een kruisverhoor als je voor de tweede keer in 1 jaar het land in wilt.
Daarnaast hadden ze de kans gehad om het visum te verlengen maar ervoor gekozen om het niet te doen. Ik heb begrepen uit eerdere berichten dat hun reactie op de belangrijke mannen daar ook niet in hun voordeel hebben gewerkt. Dat krijg je ervan als je nederlanders naar een land stuurt waar men uniformpjes wel met respect moet behandelen maar wij weten niet meer hoe het hoort en hebben de arrogantie om in discussie te gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
De VS is het ergste land dat je maar kunt bedenken wat dat betreft. Ik vind het nogal wat dat ze bv elke keer je vingerafdrukken nemen. Ik zei een keer dat ze dat de vorige keer ook al gedaan hadden, maar ze schijnen het elke keer te moeten doen
. Maak ook geen domme grapjes bij immigration! Als een douanebeambte met z'n verkeerde been uit bed gestapt is kun je al een probleem hebben. Heb een keer een verhaal gehoord dat iemand grapjes maakte als: Ja, ik ga wel wat werken, beetje bijbeunen om mn vakantie te betalen. Het schijnt dat hij terug kon naar NL + aantekening dat hem de toegang tot de VS ooit eens geweigerd is. En dat moet je dus elke keer melden als je dan weer eens naar de VS moet....

- bolletjeom
- Reisexpert
@erikb
Vingerafdrukken ?!?!?!? heb ik nog nooit hoeven geven daar....zouden ze die boevenkop van jou dan toch niet vertrouwen...hahaha
Er zijn amerikanen die verhoord zijn omdat ze in Nederland als souvenier een boek over wiet hadden gekocht.
Vingerafdrukken ?!?!?!? heb ik nog nooit hoeven geven daar....zouden ze die boevenkop van jou dan toch niet vertrouwen...hahaha

Er zijn amerikanen die verhoord zijn omdat ze in Nederland als souvenier een boek over wiet hadden gekocht.
Fantastisch, geniet van zulke verhalen. Dat proletenvolk zal nooit meer hun NLse dorp verlaten 

Echt niet? Sinds een paar jaar moet dat standaard op het punt waar je je visumstempel krijgtbolletjeom schreef:@erikb
Vingerafdrukken ?!?!?!? heb ik nog nooit hoeven geven daar....zouden ze die boevenkop van jou dan toch niet vertrouwen...hahaha![]()

- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.
Geen vinger in de inkt gedoopt hoor!
Maar je moet nu wel in een cameraatje kijken. misschien dat die de vingerprint vervangt
Maar je moet nu wel in een cameraatje kijken. misschien dat die de vingerprint vervangt
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Inkt is ook zooooo 20e eeuwbolletjeom schreef:ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.

Weet je zeker dat ze geen vingerafdrukscanner hadden? In 2003 op Philadelphia en Chicago en in 2005 op JFK was dat bij mij namelijk wel het geval.
ff een vraagje tussendoor, sluit niet helemaal aan bij het topic maar goed;
van de zomer vlieg ik naar nicaragua met een stop van 24 uur in miami. dat zou eerst veel korter zijn maar vliegmaatschappij moest iets verzetten. zij hebben voor ons een hotel geregeld in miami. hoe zit het nu met die nieuwe regelingen enzo. moet ik vantevoren een visum aanvraag doen??
van de zomer vlieg ik naar nicaragua met een stop van 24 uur in miami. dat zou eerst veel korter zijn maar vliegmaatschappij moest iets verzetten. zij hebben voor ons een hotel geregeld in miami. hoe zit het nu met die nieuwe regelingen enzo. moet ik vantevoren een visum aanvraag doen??
amassakoul
Nee, volgens mij niet. Die nieuwe regelling houdt in dat de gebruikelijke visumbriefjes niet meer in het vliegtuig ingevuld worden, maar dat je dat thuis online doet. Minimaal een paar dagen vantevoren. Dan hebben ze de tijd voor een antecedentenonderzoektom schreef:ff een vraagje tussendoor, sluit niet helemaal aan bij het topic maar goed;

He, en geen stomme grapjes maken bij customs he. Dat je in die 24 uur nog even zo veel en zo vaak mogelijk je kont gaat proberen te verkopen, omdat dat in Miami meer oplevert dan in Guatemala. Da's namelijk (nog zwart ook, in dubbel opzicht) werken, en voor je het weet kom je het vliegveld niet meer af

Jij toch ook he. Ik snap nog steeds niet dat Rudi dit niet had. Het lijkt me dat dat niet wisselt per staatWizardOfOss schreef:Inkt is ook zooooo 20e eeuwbolletjeom schreef:ik ben in 2007 en 2008 in de VS geweest. NY en LA en Houston.
Geen vinger in de inkt gedoopt hoor!![]()
Weet je zeker dat ze geen vingerafdrukscanner hadden? In 2003 op Philadelphia en Chicago en in 2005 op JFK was dat bij mij namelijk wel het geval.

- bolletjeom
- Reisexpert
het verschil misschien tussen 2005 en 2007. Techniek gaat met sprongen vooruit
@Tom
je moet een reistoestemming online aanvragen. Meestal heb je die binnen 48 uur binnen. Dit is noodzakelijk om het vliegtuig in te mogen.
Ergens bij nieuws hier op de site staat de link
Ben aan het werk dus kan het even niet voor je opzoeken

@Tom
je moet een reistoestemming online aanvragen. Meestal heb je die binnen 48 uur binnen. Dit is noodzakelijk om het vliegtuig in te mogen.
Wij zijn in mei in Amerika geweest en moesten ook zeker geen vingerafdrukken geven. Alleen vlgs. mij in een cameraatje kijken ofzo, maar dat weet ik niet zo goed meer...bolletjeom schreef:het verschil misschien tussen 2005 en 2007. Techniek gaat met sprongen vooruit![]()
@Tom
en toch blijf ik het wat overdreven vinden,
ik had dat verhaal van de twee mensen ook gelezen. echt vreselijk dat ze de eerste weken hun familie in Nederland niet eens konden inlichten. maarja, het is ook niet bepaald een slimme actie om je visa te overschrijden. Iedereen weet dat Amerika niet de ideale plek is om dit te doen...
ik had dat verhaal van de twee mensen ook gelezen. echt vreselijk dat ze de eerste weken hun familie in Nederland niet eens konden inlichten. maarja, het is ook niet bepaald een slimme actie om je visa te overschrijden. Iedereen weet dat Amerika niet de ideale plek is om dit te doen...
Voor de vroege vogels
Ik was in December 2008 in LA en daar moest ik (en volgensmij iedereen) allebei de handen in de inkt, vingers dan. Raar dat dat bij jullie allemaal niet hoefde. En ik moest ook elk land wat ik ervoor bezocht had opschrijven en opnoemen. En toen we doorlvogen naar Mexico waren wij de gelukkigen die als koeien voor de slachtbank in een soort ijzeren en glazen omheining moesten wachten tot we met handschoentjes gecheckt konden worden op drugs. Daar sta je dan tussen de rijen mensen in een glazen hok en niemand die je komt helpen, terwijl je al zowat te laat bent voor je vlucht. Zullen die hollanders wel weer zijn