En weer een reisroute :) Thailand, Maleisie, Borneo, Bali

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
tini

En weer een reisroute :) Thailand, Maleisie, Borneo, Bali

Bericht door tini »

Hallo!!

Ik had me al voorgesteld, maar nog even in het kort, Ik ben Martine, 23 jaar en ik ga volgend jaar beginnen met mijn eerste grote reis buiten Europa. Ik stap half februari op het vliegtuig richting Bangkok *O* En ik ben ook nog eens alleen (help) :P

Goed daar gaan we:

Begin in Bangkok daar wil ik een aantal dagen blijven, 3 ofzo. Dan de nachttrein pakken richting Chiang Mai. Daar zo'n weekje rondtrekken. Dan weer met de trein naar beneden en uitstappen in leuke stadjes die ik tegenkom (Sukhothai, Phitsanulok, Uthai thani, Kanchanabri) en zo verder richting Surat Thani om vanaf daar te gaan eilandhoppen. En zo al hoppend via Langkawi en Penang (Cameron highlands) naar Kuala Lumpur. Vanaf daar wil ik doorvliegen naar Kuching in Borneo. Vanaf daar loop ik een beetje vast. Is het over land goed begaanbaar richting Kota Kinabalu? Zo ja, wil ik dat graag doen. Mount Kinabalu beklimmen :) (wie heeft er nog tips voor in de omgeving)

En dan Bali, ik denk dat ik vlieg vanaf Kuala Lumpur. Ik probeer mijn ticket zo te boeken dat ik vanaf Bali terug naar huis kan. Zo niet dan waarschijnlijk via Bangkok.

Zo.. alle tips zijn welkom hoor!! De inhoudelijke planning doe ik daar wel, of in het vliegtuig :P

Groetjes!!
Jenny
Reisexpert

Re: En weer een reisroute :) Thailand, Maleisie, Borneo, Bal

Bericht door Jenny »

Route ziet er goed uit. Hoeveel tijd heb je? Het is waarschijnlijk goedkoper om niet rechtstreeks vanuit Bali naar Nederland te vliegen, maar een retourtje BKK te nemen en met Air Asia verder te vliegen. Houd er wel rekening mee dat je een bewijs hebt dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat (of een visum), want anders heb je geen recht op een visumvrije entree en kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren,

Over de afzonderlijke gebieden staat erg veel geschreven op dit forum, succes met lezen en informatie verzamelen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk op de terugweg van chiang mai ook naar ayuthaya en misschien een detour naar khao yai NP. Ik zou zelf via de perhentians kant maleisie in gaan. Ik was niet zo onder de indruk van langkawi en penang. Jungle trein dan verder nemen. Wel een leuk ritje. Evt uit stappen bij taman negara en dan kL.
Kuching naar kota kinabalu is wel te doen over land als je de tijd neemt en geniet van het stuk er tussen in.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tini

Bericht door tini »

Perhentians kant? Zou je me willen uitleggen hoe ik dat doe? :P

Ayuthaya doe ik ook aan, zag dat ik die was vergeten in mijn rijtje.. Khao yai NP is een goed idee! Ligt ook wel op de route. Ik zat te twijfelen tussen Cameron highlands en Taman negara. Ik wil op het schiereiland niet al teveel tijd doorbrengen. Borneo trekt me denk ik meer.

Ik heb zo'n tien weken :) Ik denk dat ik dan een 3 maanden visum moet aanvragen he?

Dank je voor de info!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

perhentians liggen recht boven in voor de kust. Penang links. Penang is groot en druk bevolkt. Op perhentians zijn geen dorpen of wegen.

Cameronhighlands zijn niet spectaculair. Dan is taman negara leuker.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie