Lonley Planet of Rough Guide? - Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Tomtom

Lonley Planet of Rough Guide? - Australie

Bericht door Tomtom »

Beste Reizigers,

Voor mijn trip in Australie (Oostkust + Outback) wil ik mogelijk nog een 'reisboek' aanschaffen. Nou ben ik er eigenlijk twee tegen gekomen en ben ik benieuwd wat jullie ervaringen en adviezen zijn.
De Lonley Planet? Of het Nederlandse Rough Guide..

Waar staan de beste en handigste dingen in, zoals mooie bezienswaardigheden en/of hostels etc.
Ik neig naar de Rough Guide omdat die lekker in het Nederlands is.

Wat vind jij?
Francine
Reisexpert

Re: Lonley Planet of Rough Guide? - Australie

Bericht door Francine »

Oei. Ik denk dat dat heel persoonlijk is en er vaak aan ligt waar mensen ooit mee zijn begonnen. Ik vind de LP fijner (had toen in elk geval meer kaartjes, meer tips voor hostels enz, maar ze veranderen soms per jaar), maar anderen zullen de RG prettiger vinden.
Waar je op kunt letten: welke guide is het nieuwste, staan er veel kaartjes in (vond ik vooral toen ik met het OV reisde prettig. Als je met de auto bent, rij je wat makkelijker wat rond in een stadje), staan er veel tips in voor hostels, campings, enz. met telefoonnummers. Aantallen restaurants vind ik zelf totaal niet belangrijk (je vind altijd wel wat). Ook fijn als er van veel verschillende plaatsen een klein beetje informatie staat over wat er te doen is.
Er is vast ook wel iemand op dit forum die meer over de RG weet te vertellen. Ik heb van Australie alleen LP's, van andere landen heb ik wel eens een RG gehad, maar ik vind ze zelf minder fijn (minder overzichtelijk). Maar opnieuw: smaken verschillen!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Beiden zijn erg goed. Laten we het zo zeggen, met de Lonely Planet zul je aanzienlijk minder lonely zijn dan met de Rough Guide omdat zo goed als iedereen de LP gebruikt.... ;) De Rough Guide heb je trouwens ook in het Engels en geeft vaak net wat andere plekken aan en meer achtergrondinformatie.

Ligt er net aan wat je wil. LP is trouwens ook digitaal te verkrijgen met flinke korting op LP site.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik zou qua lonely planet alleen niet de discovery guide nemen maar de gewone...
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Wij hebben in Ozzi beide gebruikt, maar waren meer fan van de RG. Er stond meer in, meer 'onbekendere' (voor zover dat kan..) plekken. Toch is het altijd persoonlijk. Ik houd meer van de RG, terwijl anderen meer voor de LP zijn.
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Tomtom

Bericht door Tomtom »

Globeskater schreef:ik zou qua lonely planet alleen niet de discovery guide nemen maar de gewone...
Bedankt voor de tip. Hoe kan ik dit verschil zien? Staat dat gewoon op de cover?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

op de cover staat heel groot discover australia.. hij werd mij aangeraden in de winkel maar heb er echt spijt van dat ik deze gekocht heb..
Plaats reactie