Rare herinneringen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Rare herinneringen

Bericht door bolletjeom »

Ik ben bezig mijn website om te zetten en moet dus ook mijn reisverslagen 1 voor 1 omzetten.
Mijn Geheugen wordt dus flink opgefrist.

Ik merk dat het geheugen een heel mooi ding is. Alle ellende vergeet je en het mooie blijft over.
Nu ik mijn verhalen lees denk ik: Oh, verveelde we ons daar zo en was het eten toen zo beroerd?!?!? Ik kan me alleen herinneren dat het snorkelen zo mooi was?!?! 8-)

Maar het valt me in het dagelijks leven op hoe sommige hele kleine dingen zijn blijven hangen en grotere dingen niet. Ik denk nog vaak terug aan een passievruchtsapje dat ik dronk in Moni. Maar ik las mijn verslag van een bezoek aan een paleis en zelfs de foto's zeggen me niet veel :N
Als ik thuis de kraan van de douche opendraai schiet er vaak een herinnering door mijn hoofd van 1 specifieke douche op een camping in Australie. Terwijl er niets bijzonder was aan die douche....misschien is de geur van het water hetzelfde ofzo

Hebben jullie dat ook?
Dat je de vervelende dingen uit je herinnering filtert? en dat je zomaar verrast kan worden door een gekke herinnering aan iets kleins?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rare herinneringen

Bericht door LaosFan »

Best wel menselijk denk ik bolletjeom :)

Bepaalde dingen blijven hangen en andere niet. Zo werkt die grijze massa daar bovenin. Soms moet ik ook weleens terugdenken aan kleine dingen daar. Soms positief en soms negatief. Soms ook hele kleine dingen die je niet snel vergeet. Bepaalde gezichten blijven ook hangen. Het lijkt alsof het brein soms ook foto's maakt die als herinnering worden opgeslagen in het geheugen. Ik heb me er niet echt in verdiept maar ik denk dat dat een 'systeem' is van de hersenen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Specifieke douches enzo niet. Maar ik heb soms wel heel rare flashbacks. Kreeg deze week gewoon een of andere flashback van een busstation waar ik in een of andere shared taxi ofzo gestapt ben (nou ja, zo'n 6-zitterig MPV ding ofzo). Zit ik deze week gewoon na te denken waar dat nou ook alweer was.......... :? . Ik ben eruit volgens mij: volgens mij was het Armenia of Pereira (overstap vanuit Salento, Colombia dus) naar Cali. Lekker nuttig he ;) . iha kan ik me trouwens wel heel veel dingen herinneren. Weet jij nog waar je waar gegeten hebt?

Wat ik trouwens wel irritant vind is dat ik me een paar dingen vaak wel herinner terwijl ik daar juist niet te vaak aan wil denken. Die herinneringen komen af en toe naar boven terwijl ik er op die momenten juist niet aan wil denken. Dat ik bijna beroofd ben in Mendoza (Argentinie) bv.
bolletjeom
Reisexpert

ik herbeleef vaak de nacht in het hostel in'Kota Kinabalu waar iemand om hulp lag te roepen en niemand reageerde behalve ik. En de volgende dag waren mensen grapjes aan het maken over "die sneue gast die om hulp riep"
ik was ZO boos! Die jongen was zo zo ziek. Lag op de grond en kon niet meer opstaan. Als ie niet om hulp had geroepen was ie waarschijnlijk ernstig onderkoeld geraakt.
Vond het zo schokkend dat niemand zich geroepen voelde om op een hulproep te reageren. Het was een vreselijke en lange nacht waar het personeel en ik heel druk geweest zijn met deze jongen.
Kan niet aan Kota Kinabalu denken zonder eerst door deze herinnering heen te gaan en pas daarna komen andere herinneringen
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, dat gedonder heb ik dus ook! Er zijn 2 plaatsen waar ik op zich best leuke dingen gedaan heb, maar als je daaraan (probeert) terug te denken komt die ongein (uiteraard) ook steeds boven....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Grappig zeg dat je daar nu mee komt.. Ik heb heel vaak flashbacks, het klote is dat ik dan echt maar een stukje weer en vaak de hele dag loop te peinzen waar dat ook al weer was.

Zo at ik gisteren een pizza terwijl ik niet zoveel honger had, opeens was ik terug in een restaurantje waar ik ook pizza at zonder veel honger en ze toen met een hele grote vierkante pizza aankwamen, even later holde in dat zelfde restaurant een kakkerlak over de vloer.... bah.. (mijn vriend wist nog wel waar het was Merida).

Liggen in een hangmat uitkijkende over de opkomende zon op de mekong in laos dat komt echt heel vaak terug. Vooral als ik heel druk ben. Alleen de kou en de ik heb slecht geslapen gevoel dat ben ik al bijna weer vergeten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Het zijn vaak de klein(ere) dingen die ik me vaak herinnerren. En dan met name de zaken die op dat moment of iets later niet zo erg opvielen. Voor wat betreft de minder leuke dingen, die worden over de tijd toch zo lang langzamerhand uitgefiltert. Moet ook wel, want aan vakantie moet uiteindelijk een leuke herinnering blijven hangen. ;-)

Wat mij nog wel eens overkomt, is als ik op TV of radio een gebeurtenis hoor/zien an terug moet denken aan een ontmoeting die ik met iemand gehad heb.
bolletjeom
Reisexpert

ik maak thuis regelmatig jasmijn rijst. Hoewel ik dat door heel azie bijna dagelijks rook herinner ik me altijd maar 1 ding. Koken in het vrijwilligersproject in noord thailand waar de varkens verwachtingsvol om je heen wandelen in de hoop dat er wat valt.

Met geuren heb ik het heel sterk. Ik heb al 2 jaar hetzelfde merk lipgloss dat ik zeker 2 keer per dag opdoe. Maar het gebeurt regelmatig dat ik terugdenk zodra ik het ruik aan 1 bepaald klein stukje, echt 1 flits, waarin ik het opdeed terwijl ik over 5th avenue in NY liep.
Plaats reactie