kortingskaart Zuid-Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
sannevvlerken

kortingskaart Zuid-Amerika

Bericht door sannevvlerken »

Hallo,
Ik vertrek op 19 dec. naar Buenos Aires om door Zuid Amerika te gaan backpacken. Landen die ik wil aandoen zijn Argentinie, Chili, Bolivia en Peru. Nu vroeg ik mij af of er een kortingskaart in deze landen geldig is om te gebruiken bij hostels, restaurants, etc..? Ik weet al van de isic-card, maar ben helaas ouder dan 26 en geen student meer.. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen...
Groetjes Sanne
Erik
Site Admin

Re: kortingskaart Zuid-Amerika

Bericht door Erik »

Vaak werkt een oude studentenkaart ook nog steeds prima, mocht je deze hebben altijd meenemen. Over de andere kortingskaarten durf ik niets te zeggen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Echt een kaart voor de hele regio is er niet. Soms krijg je inderdaad voor bepaalde bezienswaardigheden korting als je student bent.

Je hebt zelfs mensen die daarvoor een nep studentenkaart aanschaffen maar persoonlijk vindt ik dat echt te ver gaan en de boel behoorlijk oplichten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bij de HiHostels van Hostelling International (http://www.hihostels.com/) krijg je korting als je lid bent van de club, maar het aantal hostels van hun is vrij beperkt en hoewel goed ook relatief prijzig. Voor andere overnachtingsplekken heb je af en toe korting als je aan kunt tonen dat je een student bent, maar gewoon rondkijken naar een goed en goedkoop hostel levert veel meer op dan blind vertrouwen op kortingspassen.

Studenten krijgen op veel plekken inderdaad korting, met je ISIC kaart kom je een heel eind. Voor de rest is het vaak een kwestie van overredingskracht, veel mensen hebben de discussie te vaak gevoerd en geven je gelijk korting als je aangeeft dat je een student bent.

Persoonlijk vond ik de prijzen overigens heel schappelijk in de landen en heb ik nergens geclaimd dat ik een student was.

geniet van je reis, het is een fantastisch stukje van de wereld dat je gaat bezoeken!
sannevvlerken

Bericht door sannevvlerken »

Dank voor al jullie berichten en tips!
Groeten Sanne
Plaats reactie