Spaanse taalcursus maar WAAR?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Niki!

Spaanse taalcursus maar WAAR?

Bericht door Niki! »

Hallo,

Ik ben 18 en net klaar met mijn middelbare school. Voor mij was de keuze een tussen jaar of een vervolg opleiding heel makkelijk want wil al jaren ergens in zuid/-midden amerika spaanse lessen volgen.
Maar dan kom je er achter dat er zoveel leuke en mooie plekken zijn waar ik dit kan doen.
Ik heb ondertussen al wel besloten dat ik ongeveer zes maanden weg wil en het liefst deze tijd bij een gast gezin door breng. Maar dan weer die vraag WAAR?
Costa Rica, Mexico, Honduras, Belize, Panama, Cuba, Nicaragua noem maar op... Ik ben opzoek naar een plek waar het niet te touristisch is maar waar het ook niet de middle of no where is. Waar je kan relaxen, waar je mooie natuur hebt en een nieuwe mooie cultuur. Waar je nieuwe avonturen kan beleven. En waar je natuurlijk leuke mensen kan ontmoeten en kan uitgaan.

Ik hoop dat jullie mij met mijn keuze kunnen helpen. Ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs,
Niki
bolletjeom
Reisexpert

Re: Spaanse taalcursus maar WAAR?

Bericht door bolletjeom »

in belize spreken ze geen spaans maar engels dus dat valt af.
In cuba is het spaans, in mijn oren, niet te verstaan en je mag geen 6 maanden blijven.
Antigua is een leuk stadje in guatamala en na een paar weken kan je dan verkassen naar lago atitlan.
Granada in nicaragua zou mijn voorkeur hebben. Veilig, lieve mensen, betaalbaar en niet zo touristisch
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

Ook voor mij geldt dat Nicaragua de voorkeur heeft. Granada zou een goede startplek zijn en voldoet aan al je eisen: verblijven bij gastgezin, niet te toeristisch, niet te in de middle of no where, waar je kan relaxen, waar je mooie natuur hebt en een nieuwe mooie cultuur. Waar je nieuwe avonturen kan beleven. En waar je natuurlijk leuke mensen kan ontmoeten en kan uitgaan.

Als je een half jaar weg wilt, zou ik niet op 1 plek blijven zitten. In Nicaragua kun je makkelijk naar andere plekken reizen en daar eventueel ook Spaanse lessen nemen. Bijvoorbeeld in León, San Juan del Sur, Estelí, etc. Zo heb je veel afwisseling. Ook is het goed om af en toe alleen maar lekker te reizen en niet aan een stuk door Spaans te leren, want op een gegeven moment is je hoofd net een spons dat bijna niks meer opneemt.

Je zou ook bijvoorbeeld een aantal maanden Nicaragua en een aantal maanden Costa Rica kunnen combineren.

Succes ermee :)
Sole
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik sluit me aan bij Nicaragua als tip, maar ook bij het niet 6 maanden op een plek blijven zitten. Het is ook wel leuk om je spaans eens echt goed te oefenen door helemaal alleen te reizen, plus wanneer heb je weer de mogelijkheid ergens 6 maanden voor uit te trekken.
Begin met 2 maanden ofzo lessen en kijk dan gewoon lekker verder of je eerst wat wilt reizen of ergens anders lessen volgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marleen1251

Bericht door Marleen1251 »

Hi!

wat leuk dat je Spaans gaat leren.
Toen ik in Guatemala was, heb ik echt heel veel (relatief jonge) mensen -ook Nederlanders- ontmoet die Spaans leerden in Antiqua. Echt een gezellig klein stadje om een tijdje te blijven en onderstussen mooie tripjes te maken door het land heen. Het Spaans in Guatemala schijnt ook heel zuiver te zijn, zonder al te veel ingewikkelde dialecten dus makkelijker om te leren dan bijv. Bolivia.
In Ecuador zit trouwens ook een cool stadje, dat is echt een party dorpje aan de kust (surf&rum) Montenita. Daar heb je dan overdag een paar uur les en kan je de rest van de dag chillen, surfen. Moet zeggen dat de mensen die ik daar ontmoet heb wel iets ouder waren.
Antiqua kwam iets schoolser over en daar zaten mensen voor een langere periode. Montenita gingen vooral backpackers die een maandje wilde leren les nemen.
En verder ben ik het eens met de mensen van het forum: nicaragua is een prachtig land en dat is heel goed te bereizen. vanuit Elke stad daar kan je het hele land in 1 dag door met de bus voor verschillende tripjes. Leon is wel bloedheet om voor langere tijd naar school te gaan.

Veel plezier!
SophietjeDerkss

Bericht door SophietjeDerkss »

Hoi!
Ik heb vorig jaar een talencursus gehad in San Sebastian!
Dit is een klein stadje in Spanje aan de kust, echt super leuk!
Het leven is er relax, en de mensen spreken goed Spaans!

Je kan voor een appartementje kijken bij eurorelais. Hier kan je goede appartementjes huren voor niet al teveel geld.
Voor verdere info kan je ook kijken op: Verwijderd
Ik heb zo´n leuke tijd gehad in San Sebastian! Je kan veel leuke activiteiten doen buiten je school! Iedereen is er erg aardig en behulpzaam!
Zoals je bij de volgende site kan zien is t er ook nog eens lekker weer! Verwijderd

Heel veel plezier!

Groetjes!
marrigje

Bericht door marrigje »

Ik weet niet of je al vertrokken bent, maar Granada in Nicaragua is echt een aanrader. Het is een leuk stadje (en een leuk land) en je hebt hier 20 uur Spaans per week, één op één voor 100 US dollars. Ik doe momenteel een cursus bij Mia Spanish School, een aanrader!
Xela

Qreply

Bericht door Xela »

Als ik jou was zou ik naar Guatemala gaan. En dan NIET naar Antigua want dat is heel Amerikaans en nep. Het is leuk voor een dag. Ze praten daar in alle restaurants en cafés Engels dus je kan ook niet oefenen. Ik zou naar Quetzaltenango (Xela) gaan. Het is een heerlijk klimaat, niet te warm en vochtig maar een lekker zonnetje, iedereen praat Spaans en er zijn veel taalscholen. Het ligt in de bergen en er is genoeg te doen. De scholen hebben ook allemaal activiteiten.
Succes met je keuze maken.
Plaats reactie