Auto op naam zetten in Queensland..hoe??

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
sapperdeflap

Auto op naam zetten in Queensland..hoe??

Bericht door sapperdeflap »

Hallo, ik ben reeds een aantal keren naar Australie geweest en heb in het westen al eens een keer een auto gekocht en dat was erg eenvoudig te doen mbt adres opgeven enz..maar...hoe werkt dit in Queensland? Gaat dit daar net zo makkelijk als de auto goedgekeurd is uiteraard want dat weet ik inmiddels...het gaat me er alleen om hoe ik daar een auto kan registreren..dus niet het keuren verhaal..iedereen die daar iets over kan vertellen, graag!En bedankt natuurlijk!!
groeten Robin
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Auto op naam zetten in Queensland..hoe??

Bericht door Ron »

in elke staat in autralie waar je een auto koopt moet je een overschrijvings formulier van eigenaar invullen en hiermee ga je naar het kantoor in de staat waar de auto vandaankomt om het te laten overzetten op jouw naam.

kijk ook even hier:
The buyer and seller of a registered vehicle must complete a Transfer of Vehicle Registration Application form (F3520) and pay a fee. This form is available from the Queensland Transport website.
http://www.support.transport.qld.gov.au ... ms/QF3520/
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
sapperdeflap

Maar daar zit hem toch de kneep. ik heb geen australisch rijbewijs en heb er geen officieel adres..hoe daarmee om te gaan..?
groeten Robin
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey robin,

adres simpel vraag de backpackers waar je verblijft om een brief te schrijven dat je daar voor langere tijd verblijft.
heb ik in darwin gedaan, sydney kocht ik hem in de carmarket en daar vulde de jongen het ook het adres in van de backpackers waar ik verbleef, beide keren geen problemen mee gehad.

rijbewijs gewoon je nl is voldoende mocht je een internationaal mee nemen neem die dan ook mee maar kan me niet heugen dat ze me daar naar hebben gevraagd.

gr ron
sapperdeflap

Oke Ron, bedankt voor je reacties!
Het werkt dan eigenlijk mbt overschrijven in heel Australie gelijk, want in het westen was het ook mogelijk door simpelweg een adres op te geven..maakt niet uit of je de lokatie uberhaubt gezien hebt volgens mij!
Maar in het oosten heb je misschien een briefje nodig ofzo van een persoon die aangeeft dat je er dus verblijft?
Zou dus idd ook simpel te doen zijn..werkt het met de NMRA ook zo? Verzekeren is natuurlijk ook belangrijk!
Weet iemand hier misschien iets over en meer ervaringen mbt overschrijven van een voertuig zijn natuurlijk welkom!
groeten Robin
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

qua verzekering heb ik niet zo veel verstand, op me eerste auto had ik wel een exra verzekering, dat werd geregeld toen ik me auto kocht in de carmarket door de jongens daar, zij raden me dat toen aan. enige nadeel was dat de verzekering alleen op mijn naam was, wat inhield dat niemand anders kon rijden wat toch wel gebeurt maar dan betalen ze dus niet.
dit was voor mij de reden om toen ik een andere auto kocht het niet weer af te sluiten.
de 2de auto particulier gekocht in darwin, daar zit automatisch thirdparty bij oftwel wa verzekering. vind je dit genoet dan hoef je je verder niet bij te verzekeren. en volgens mij is dat bij iedere staat zo dat je automatisch wa er bij hebt maar check dat even want weet dit niet 100% zekrs aangezien ik daar bij me eerste auto niet op geled heb.
Plaats reactie