Australie: Technisch werk voor langere tijd gezocht

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Chrisdude

Australie: Technisch werk voor langere tijd gezocht

Bericht door Chrisdude »

Dag mensen,

Een vrij specifieke vraag, maar wie weet kan iemand er iets zinnigs over zeggen :)

Ik zit erover te denken om voor langere tijd (jaar?) naar Australië te gaan, rond eind 2009. Ik wil er zowel gaan reizen, als werken. Uiteraard is er het 'reguliere' seizoenswerk, maar het lijkt me ook wel wat om langere tijd ergens aan de slag te gaan. Dan het liefst in de sector waar ik nu ook in werk (technisch/productmanagement). Ik heb een technische HBO opleiding en werkervaring op dat vlak.

Nu vraag ik me af of er in Australië behoefte is aan hoger geschoold technisch personeel en of iemand nog ideeën/ervaring heeft om dit aan te pakken? Zijn er organisaties, projecten of sites voor zoiets? Of misschien heeft iemand contacten? etc etc...?

Alle reacties zijn welkom in ieder geval!

Groeten Chris
Erik
Site Admin

Re: Australie: Technisch werk voor langere tijd gezocht

Bericht door Erik »

Ik heb dat een heel aantal jaar ook bekeken of ik dat kon doen. Toen ook HBO en ook techniek, wanneer je ervaring hebt ben je meer dan welkom en dan het liefst een aantal jaar. Maar zodra ze weten dat je op reis bent en eventeel rond wil trekken is de interesse een stuk minder. Ze gaan geen mensen wat leren waarvan ze weten dat ze op korte termijn weer weg gaan.

Ook weet ik niet wat op dit moment de economische situatie is in Australië maar ik kan me voorstellen dat als deze slecht is ze eerder lokale mensen zullen aannemen. Maar wie niet waagt wie niet wint :)
PaintIt

Re: Australie: Technisch werk voor langere tijd gezocht

Bericht door PaintIt »

Misschien wat laat .. maar je weet nooit .. als je in Australië wilt werken voor langere tijd kun je je CV droppen bij live4.com.au. Email adres is info@live4.com.au. Live4 heeft contacten met bedrijven die hetzij projectwerk hebben of freelancers zoeken en zij werven vanuit Europa. Wie niet waagt, wie niet wint!
Plaats reactie