Rondreis Nepal, Thailand, Laos, Maleisie en Indonesie..

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
suuzan

Rondreis Nepal, Thailand, Laos, Maleisie en Indonesie..

Bericht door suuzan »

Ook wij gaan naar zuid-oost azie om rond te trekken.
We hebben al heen tickets naar Nepal, Kathmandu voor in februari en terug tickets vanaf Jakarta eind mei.
Daar tussen hebben we 14 weken de tijd om zoveel mogelijk van het mooie azie te zien. :)
Zelf weten we nog niet precies waar we heen willen. Wat we nu in gedachten hebben is 4 weken Nepal, dan (wel of niet door zuid-china) richting Thailand en Laos (zeker ko phi phi full moonparty) en door maleisie naar indonesie.
Dit is al best veel om in 14 weken te doen. Zuid-china gaat denk ik niet lukken?
Zouden jullie minder landen doen of hebben jullie tips voor waar we echt wel of niet geweest moeten zijn?
Alle tips zijn welkom!
Jenny
Reisexpert

Re: Rondreis Nepal, Thailand, Laos, Maleisie en Indonesie..

Bericht door Jenny »

14 weken lijkt heel lang, maar eigenlijk valt het wel mee...

Je zou inderdaad 4 weken in Nepal kunnen blijven. Ik ben er korter geweest, maar daardoor heb ik maar een heel klein stukje van het land gezien. Ik wil absoluut een keer terug voor de rest! Houd er wel rekening mee dat je in de winter naar Nepal gaat, en dat het er heel koud kan zijn!

Vanuit Kathmandu kun je naar Bangkok vliegen (al dan niet met een overstap in Delhi), en daar kun je rustig naar het noorden reizen. Je zou bijvoorbeeld in 2 weken dat deel van Thailand kunnen verkennen, en dan bij Hua Xai de grens met Laos oversteken. Als je van het noorden naar het zuiden wilt in Laos, dan krijg je 4 weken makkelijk gevuld. Vanuit Bangkok kun je naar Jakarta vliegen, of je gaat eerst wat eilanden ontdekken in Thailand. Indonesie is een land wat groter is dan Europa. In Indonesie alleen al kun je je meer dan 14 weken vermaken, dus je zal een keuze moeten maken welke eilanden je wilt bezoeken.

Het zuiden van China is heel mooi, maar ik zou het tot een volgende keer bewaren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie