Fout in ticket Airasia

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
MVM1991

Fout in ticket Airasia

Bericht door MVM1991 »

Hallo,

Ik heb een vraagje. Onlangs heb ik binnenlandsevluchten geboekt voor in Azie bij Airasia. Bij het boeken van de ticket dien je je "firstname" wat in je paspoort staat in te vullen evenals je "lastname". Tot zover niet heel moeilijk. Nu heb ik bij mijzelf wel mijn tussenvoegel "van" bij mijn achternaam ingevuld. Helaas ben ik dit bij mijn vriendin vergeten te doen. Is dit een probleem? Wat in principe hebben zij niet om je "middlename" gevraagd.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt.
menasil
Reisexpert

Re: Fout in ticket Airasia

Bericht door menasil »

Middle name is je tussennaam als in de zin van 'doopnaam'. Bijvoorbeeld Paul Johannes Smit heeft dus als middelnaam 'Johannes'. Het is dus niet je toevoegsel. Je toevoegsel maakt onderdeel uit van je achternaam (surname / last name). Overigens heet je toevoegsel een prefix in het Engels :)

Zou dus even bellen en regelen dat haar volledige achternaam erop komt te staan!
MVM1991

Bericht door MVM1991 »

Oke top! Bedankt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

prefix is idd belangrijk dus regelen en niet hopen dat het niet uitmaakt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ja, moet je wijzigen.

Probleem is alleen dat AirAsia dat gaat zien als een ticket wijzigen, moet voor betaald worden.

Succes.
MVM1991

Bericht door MVM1991 »

Heb inmiddels actie ondernomen en moet een kopie van het paspoort toesturen, en dan nogmaals bellen. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Laat je het even weten, want ik ben ook eigenlijk erg benieuwd naar de afloop.
Mijkevm

Bericht door Mijkevm »

Erik schreef:Laat je het even weten, want ik ben ook eigenlijk erg benieuwd naar de afloop.
Het probleem is verholpen. Kosteloos ook nog! Na mijn eerste belletje gaven zij mij aan om kopie te sturen van het paspoort naar een of ander e-mail adres, wat ik zelf denk ik verkeerd had begrepen. Want het kwam niet aan. Zojuist weer gebeld, ik hoefde alleen het paspoort nummer van mijn vriendin door te geven en het was zo geregeld! Nu hebben we opnieuw de tickets gehad per e-mail.

Het is denk net wie je voor je hebt daar...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je wel voor het terugkoppelen!
Judith89

Qreply

Bericht door Judith89 »

Fijn om te lezen dat het gelukt is. Wij moeten helaas ook onze data veranderen, vanwege een geboekte rondreis welke is gewijzigd.

Nu hebben we air asia al een aantal keren proberen te bellen, 30 minuten aan telefoon gehangen en alsnog niemand te pakken gekregen. Dus nu zijn we benieuwd, welk nummer heb jij gebeld Erik?

Groetjes,
Judith
Mijkevm

Re: Qreply

Bericht door Mijkevm »

Judith89 schreef:Fijn om te lezen dat het gelukt is. Wij moeten helaas ook onze data veranderen, vanwege een geboekte rondreis welke is gewijzigd.

Nu hebben we air asia al een aantal keren proberen te bellen, 30 minuten aan telefoon gehangen en alsnog niemand te pakken gekregen. Dus nu zijn we benieuwd, welk nummer heb jij gebeld Erik?

Groetjes,
Judith
Ha Judith,

Ik was de gene die het probleem had, maar ik heb toen naar Air Asia in Indonesië gebeld.

Groetjes
Plaats reactie