Vliegticket vanuit Azië naar Australië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
robbertwii
Vakantieganger

Vliegticket vanuit Azië naar Australië

Bericht door robbertwii »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het boeken van vliegtickets vanuit Azië naar Australië (oostkust)

Ik wil na 4 maanden reizen in ZO Azië door vliegen naar Cairns (Noord/oost Australië) om vanaf daar weer door te reizen langs de oostkust naar Sidney.

Momenteel twijfel ik enorm of ik deze tcikets hier in NL moet boeken, of dat het financieel gunstiger is om vanuit bijv. Bangkok de overtocht naar Australië te boeken. Dan heb ik als voordeel dat ik geen deadlines heb, maar ook zijn vaak de datums van tickets te verzetten tegen betaling.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik kom er echt niet uit.
Ik hoor het graag.
Kims
Reisexpert

Re: Vliegticket vanuit Azië naar Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Je kunt ze ook nog best later boeken. Vier maanden is nog wel even te gaan. Maar hou er wel rekening mee dat de tickets dan eventueel duurder kunnen worden. Hou rekening met Australische vakanties, daar buiten zullen de prijzen goed te doen zijn. Waar in Australie wil je naartoe??

Kijk op http://www.skyscanner.com voor je opties. Als je boekt, kun je vaak een 'flexi fare' nemen, zodat je de datum later kan veranderen tegen geen of lage kosten.

Veel succes ermee! 8-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
robbertwii
Vakantieganger

In Australië wil in van Cairns in 1,5 maand naar Sidney reizen.
Wat ik er allemaal wil zien en doen is nog niet gepland.

Bedankt voor je reactie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Houd je er rekening mee dat je voor veel Aziatische landen (Thailand, Indonesie) middels een vliegticket moet bewijzen dat je het land weer verlaat? Anders krijg je geen visum, of neemt de vliegtuigmaatschappij je niet mee in het vliegtuig! En ja, ik ben hier verschillende keren op gecontroleerd, ik zou dus echt het risico niet lopen om deze landen zomaar in je planning op te nemen zonder aan de regels te voldoen :N

Jetstar en Air Asia vliegen betaalbaar naar Australie. Ik weet niet precies naar welke plaatsen, maar die informatie vind je op hun websites. Wat Air Asia betreft: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper. Iets om rekening mee te houden dus! ^O^
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
robbertwii
Vakantieganger

Jenny,

Als ik alleen een retourtje Bangkok heb en ik ga 6 maanden rondreizen in ZO Azië, dan heb ik geen bewijs dat ik na 30 dagen Thailand of iets dergelijks ga verlaten.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil namelijk geen vluchten vastleggen maar ben wel binnen 30 dagen weer weg uit Thailand.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

robbertwii schreef:
Als ik alleen een retourtje Bangkok heb en ik ga 6 maanden rondreizen in ZO Azië, dan heb ik geen bewijs dat ik na 30 dagen Thailand of iets dergelijks ga verlaten.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil namelijk geen vluchten vastleggen maar ben wel binnen 30 dagen weer weg uit Thailand.
Je bent niet de eerste die die vraag stelt op dit forum _O-

Ga naar de ambassade of het consulaat in den Haag of A'dam en vraag voor je vertrek een visum aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mirjammie85

Qreply

Bericht door mirjammie85 »

Hi,
ik heb precies hetzelfde plan en vraag me ook af wat ik het beste kan doen. Ik wil ook niet langer dan een maand in Thailand blijven, daarna naar Laos, Combodja, Vietnam en Indonesie om vanuit Indo naar Aussie te vliegen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een enkeltje Bangkok, maar ik moet idd kunnen bewijzen dat ik het land op tijd verlaat..
Hoe staat het er bij jou nu voor? Heb je al wat geboekt?
robbertwii
Vakantieganger

Hey,

Ik heb momenteel mijn ticket vanuit NL naar Azië en van Azië naar Australië geboekt. Verder heb ik nog niet meer info over het visum.
Ik heb de Thaise ambasade in Den Haag gebeld en die vrouw sprak zo slecht Nederlands dat ik haar en zei mij niet kon verstaan. Dus heb ik de hoorn er maar weer opgelegd.
Dus over het visum weet ik eigenlijk niets meer.
Een vriend van me die er vorig jaar geweest is, die meent te herinneren dat er niet zoveel aan de hand was en dat hij gemakkelijk zijn visum kreeg.

Ook op dit forum vind ik niet precies het antwoord op deze vraag, mocht jij nog wat vinden, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Groeten,
Robbert
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Het is niet zozeer dat Thailand je gaat weigeren maar eerder de vliegtuigmaatschappij. De rede is dat als zei je terug moeten meenemen hun dat heel veel geld gaat kosten. Jenny heeft het afgelopen zomer nog gehad.
Dus je kunt beter een visum regelen voor Thailand.

gr van Moira
robbertwii
Vakantieganger

Hallo Moira,

Jij zegt, hier in NL regelen dat visum?
Mijn tickets zijn geboekt, dus dan zou de vliegmaatschappij op schiphol me niet toe kunnen laten op het vliegtuig wanneer ik nog geen visum of bewijs heb dat ik het land binnen 30 dagen verlaat?
mirjammie85

Bericht door mirjammie85 »

Hi Robbert,

nou ik heb de gok ook maar genomen en heb vanmiddag een enkeltje Bangkok geboekt. (Yeah!)
Ik sta nu voor de keuze óf een visum aanvragen hier in NL óf een enkeltje (van te voren) Thailand naar een ander land boeken (heel goedkoop) en die dan maar niet gebruiken..Ik denk dat dit de opties zijn om niet in de problemen te komen..Even uitzoeken wat het goedkoopste is denk ik..
Plaats reactie