visa rondreis - start maleisie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
DanielJ

visa rondreis - start maleisie

Bericht door DanielJ »

Hallo allemaal,
Gezien ik mijn antwoord nog nergens gevonden heb, of met vele tegenstellingen hoop ik dat iemand er iets meer over kan vertellen.
Ik wil een enkele reis boeken naar Kuala Lumpur en dan richting het noorden trekken (Thailand - Cambodja - Vietnam).
1) Kan ik geweigerd worden door een airline met een enkel ticket naar Kuala Lumpur?
Officieel zou ik áltijd een visum moeten kunnen krijgen als Nederlander, maar ik heb dus geen uitreisbewijs.
Bij mogelijke weigering door de airline zou ik dus van te voren een visum Maleisie moeten halen.
2) Thailand...alle verhalen op internet zijn zeer tegenstrijdig, maar zover ik nu begrijp moet ik zonder uitreisbewijs (ook als je over land komt én vertrekt) van tevoren in NL een visum aanvragen.
3) Over Cambodja heb ik nergens eisen over een verplicht uitreisbewijs gevonden, dus die zou ik gewoon aan de grens met Thailand kunnen krijgen?
4) Vietnam is ook duidelijk, het visum moet ik hier aanvragen!
Hopelijk kan iemand wat dingen beantwoorden of bevestigen, bedankt!
Ceska
Wereldreiziger

Re: visa rondreis - start maleisie

Bericht door Ceska »

1) Een luchtvaartmaatschappij zou je kunnen/mogen weigeren met een enkele reis! In de praktijk is het vaak anders. Als ik jou was zou ik gewoon even informeren met de airline zodat je weet waar je aan toe bent. Ik persoonlijk denk dat het geen probleem zou moeten zijn, maar goed je zou maar net een pietje precies aan de check-in desk hebben die je laat staan.

2) Thailand krijg je visum ook bij aankomst, overland is die 14 dagen geldig als je met vliegtuig gaat 30 dagen!

3) Ga je weer hetzelfde krijgen als bij punt 1.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

3) volgens mij kun je nog steeds gewoon over land naar Cambodja reizen zonder verplichting tot uitreisticket. Je krijgt een visum aan de grens.

4) visum Vietnam kun je ook aanvragen in Bangkok, Phnom Penh, Sihanoukville (Cambodja). Is in een paar dagen geregeld door een reisbureautje. Neem pasfoto's mee en geef de data op dat je het land in en uit wilt.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben heeel vaak Maleisie ingereisd met een enkele reis ticket en nog nooit problemen gehad. Ze checken daar totaal niet. Thailand is inderdaad waar maar je zou je visum kunnen regelen in Maleisie is vrij makkelijk. Ik heb dit 2 keer in Kuala Lumpur gedaan. Dat is de ene dag brengen en de volgende dat weer ophalen.
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

3) Visum voor Cambodja koop je aan de grens. Ons was verteld dat je het niet bij de visumbureautjes moet je halen voordat je Thailand uit gaat (zouden oplichters kunnen zijn), maar pas als je Thailand uit bent. Dat hebben wij dus ook gedaan. Uitreisbewijs was niet nodig.

4) Als je weet dat je naar Sihanoukville gaat, zou ik daar het visum voor Vietnam gaan halen. Wij stonden binnen 20 minuutjes weer buiten met ons visum. Als je je visum in Phnom Penh aanvraagd, word je paspoort naar Sihanoukville gestuurd, dit duurt dus een paar daagjes, weet niet precies hoe lang.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ceska schreef:2) Thailand krijg je visum ook bij aankomst, overland is die 14 dagen geldig als je met vliegtuig gaat 30 dagen!
Kleine correctie: Thailand krijg je visumvrije entree, visum bij aankomst bestaat ook maar niet voor Nederlanders/Belgen. Als je door de lucht binnenkomt krijg je inderdaad 30 dagen, overland of over water 15 dagen visumvrij.

En in aanvulling: voor Thailand officieel is altijd een uitreis vliegticket vereist (bij visumvrije entree tenminste), maar als je over land binnenkomt wordt daar nooit naar gevraagd. Ik zou dus voor Thailand, aanegzien je over land binnenkomt, geen visum vooraf regelen.
Plaats reactie