wie weet er leuke jobs voor geld+verblijf?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
tamaz

wie weet er leuke jobs voor geld+verblijf?

Bericht door tamaz »

Hallo,

Ik ben dit jaar van plan naar Afrika te reizen voor vrijwilligerswerk in diverse landen.

De kosten die ik hiermee zou maken heb ik echter niet direct in mijn portemonnee.
Nu lijkt het me, om alvast in de sfeer te geraken, leuk om in een land (het liefst niet te ver weg) te gaan werken voor een tijdje.
Dit werk te verrichten en ook te kunnen verblijven ter plaatse.

Wie heeft er een goed idee voor mij zodat ik mijn plannen kan verwezenlijken?

Al het advies is welkom!

Alvast bedankt,

Thomas
Jenny
Reisexpert

Re: wie weet er leuke jobs voor geld+verblijf?

Bericht door Jenny »

In Afrika zul je niet snel betaald werk vinden, bovendien heb je dan vaak last van hoge visumkosten. Goed dus dat je werk dichterbij zoekt!

Het zomerseizoen is inmiddels voorbij, dus zon, zee en strand baantjes in de horeca of in animatieteams in Turkije of Spanje zijn nu lastig te vinden. Wel komt er binnenkort werk vrij in de wintersportgebieden, bv als skileraar of in de horeca. In hostels is soms ook werk te vinden voor reizigers.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bobopreis

Re: wie weet er leuke jobs voor geld+verblijf?

Bericht door Bobopreis »

Een vriendin van mij heeft een zogenaamd "Work Exchange Program" (WEP) gedaan in Antibes in Frankrijk en ze vond dit erg leuk. In ruil voor het werk kreeg zij accomodatie en een cursus Frans. Je kunt geloof ik ook kiezen voor een programma zonder cursus, waarbij je dan, naast dat je een kamer krijgt, ook nog een beetje betaald krijgt. Als je interesse hebt, kan ik haar om meer info vragen.
Plaats reactie