Bereikbaarheid natuurparken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
thomas
Reiziger

Bereikbaarheid natuurparken in Australië

Bericht door thomas »

Hey

ik ben van plan om naar Australië te gaan maar als dat zo ver is ben ik nog maar 18jaar en heb ik waarschijnlijk nog maar net mijn rijbewijs daardoor zal ik volgens mij veel dingen niet kunnen berijken doordat ik geen anderre auto of 4X4 kan huren voor sommige offroad plekken. Ik ga wel zeld een auto kopen maar kan ik dan nog genoeg zien?
hieronder een lijstje met plekken waarvan ik niet weet of ik ze met een gewone auto kan berijken.
Ik vraag jullie hulp om te weten welke plekken ik alsnog kan berijken.

**- Is er een overzet ferry (om met de auto over te steken-) Naar Tasmanië en Fraser Island

- jim jim falls / Twin falls / Florence falls / Millaa Millaa falls
- Kings canyon/ verschillende gorges als de Ormiston Gorge
- Bungle Bungles kunnen zien
- pinnacle dessert
- ...(kennen jullie misschien anderre natuurparken of watervallen die makkelijk berijkbaar zijn??)

kan je deze van "dichtbij" bekijken zonder een offroad weg te moeten nemen of kan je soms het risico nemen om offroad te gaan met een normale auto?

alvast bedankt voor jullie hulp!! :)

thomas
bolletjeom
Reisexpert

Re: bereikbaarheid natuurparken (help wanted!)

Bericht door bolletjeom »

ik heb nu net geen ervaringen met de NP die je hier opnoemt. Wel met heel veel anderen.

De volgende waren geen probleem
Kakadu National Park
Uluru NP
Cape tribulation NP tot aan Cape tribulation
Oxley Wildrivers NP
Booti Booti NP
Bouddi NP
Budderoo NP
Murramarang NP
Koscuiszko NP ook bekend als Snowy mountains NP
Ben Boyd NP
Wilson Promontory NP
Warrumbungle NP
Burning Mountain NP
Myall Lakes NP
Blue mountains
Royal Np

en hier waren wel stukken dirtroad die we officieel ook niet mochten nemen met de gehuurde camper maar het ging prima
Mount Kaputar NP
Barrington tops NP

kwam ook nog een tip tegen vanonszelf. de prijzen zijn misschien wat veroudert
De NSW National Parken TIP
New South Whales is de provincie waar Sydney in ligt dus moet je voor alles ( meer) betalen.
"Maar" 10% van de NP in NSW kent een entree fee. Uiteraard zijn dit de mooiste parken.
De meeste kosten $7 per dag maar de mooiste $11 en zelfs $16 per dag!!

De ALL PARKS jaarpas kost $85
Deze kun je echter NIET krijgen met een huurauto
MAAR als je het lief vraagt soms wel. ( "we huren deze camper 3 maanden....." "we beloven dat we de pas verscheuren als we de auto inleveren...")
Het is de moeite waard het bij de verschillende bezoekerscentra te proberen ( eerst het magazine halen met de adressen).
VOORDEEL: veel NP hebben gratis of goedkope campsites
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid natuurparken in Australië

Bericht door Larissa »

Hi!

Volgens mij gaat er een Ferry naar Tasmanie maar pin me er niet op vast. Ik weet het niet 100% zeker meer.
Naar Fraser Island gaat een ferry maar op Fraser mag je alleen met een 4wd rijden. Je kunt een tour boeken waarmee je met een 4wd bus het eiland gaat verkennen maar je kunt ook op het vaste land in Hervey Bay een dag een 4wd huren. De auto haal je dan op en lever je weer in op Fraser Island zelf. je kunt je eigen auto dan gewoon in Hervey bay laten staan. Je krijgt een kaart met de route en heel veel uitleg. Ik heb dit ook gedaan en was helemaal super!

De watervallen die je noemt liggen volgens mij allemaal bij Cairns in de buurt. Je kunt daar het zogenaamde waterfallcircuit rijden, gewoon met je een eigen auto. Je rijdt dan naar de watervallen toe, liggen allemaal vlak bij elkaar.
Je kunt je auto parkeren op de parkeerplaatsen bij de watervallen en dan moet je nog een stukje lopen.

Ik zou me verder niet zo druk maken over wat je wel en niet kunt bereiken, je moet nu eenmaal keuzes maken en als je in Australie bent zul je merken dat er heel veel mogelijkheden zijn om toch te zien wat je wilt zien! Komt helemaal goed!

Cheers
Larissa
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid natuurparken in Australië

Bericht door Ron »

tassie kun je met de veerboot komen duurt wel alleen erg lang dus neem de avond boot.
zodat je kunt slapen op de banken, niet de beste slaapplekken maar ach voor 2x overleef je dat ook wel.
de overdag boot is echt een ramp vond ik want je kunt er niks doen behalve de hele dag zitten op je kont en wat rond lopen.

gr ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie