Tijdelijk Shared Appartement Australie (Melbourne)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
timmieboyvr
Wereldreiziger

Tijdelijk Shared Appartement Australie (Melbourne)

Bericht door timmieboyvr »

Hoi! Ik vraag me af of veel van jullie een appartement huren als jullie ergens voor een langere tijd verblijven bijvoorbeeld om te werken (zeg > 1 maand).

Ik zit momenteel in Melbourne voor 6 weken en ik zou niks liever willen dan mijn eigen kamer in een appartement. Het goedkoopst zijn natuurlijk de appartementen met meerdere mensen, maar wel je eigen kamer.

Probleem is: het is niet makkelijk te vinden!!

Je kunt op de notitieborden kijken of op het internet sites als globalgossip.com . Maar hebben jullie nog meer manieren? Hoe pakken jullie dit aan? Of moet je gewoon veel geluk hebben dat je net iets of iemand tegen het lijf loopt waardoor je binnen bent?

Ik ben hier heel benieuwd naar! Ben al een week op zoek en ik wil echt ASAP 'goedkoper' (20$ per dag) gaan leven in een appartement!!
Erik
Site Admin

Re: Tijdelijk Shared Appartement Australie (Melbourne)

Bericht door Erik »

Heb je al in de (lokale) krant gekeken? Zo hebben wij ooit werk gevonden waar niet iedere backpacker / reiziger direct bovenop zit. Er zijn plaatsen waar je de krant gratis kunt lezen b.v. bij een van de adressen van de krant zelf (geen idee of die in melbourne zitten wij zaten toen in cairns)

Ook zou je eens op gumtree.com.au kunnen kijken, daar worden volgens mij ook veel van dit soort kamers geplaatst.

Hopelijk heb je er wat aan.
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

Hee Tim ;) Toevallig. Maar, ik ben nu dus in Brisbane op zoek naar een appartement. En ook ik dacht, even hier kijken of iemand wat weet. Gumtree is wel handig, maar je krijgt dan wel allemaal verdachte mailtjes van mensen die opeens in West Afrika (echt, allemaal West Afrika) zitten en hun appartement willen verhuren. Dan moet je wat geld storten en wordt de sleutel opgestuurd. Erg onbetrouwbaar dus.
Ik heb vandaag een krant gekocht, en daar staan wel veel advertenties in. Heb nog niks gebeld omdat er vrij weinig info bij staat. Mocht je meer succes hebben op andere manieren, hoor ik het graag!
Kaz
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik ga maandag (weer terug) naar Melbourne en ik ken nu een aantal mensen daar die misschien meer weten hierover. Stuur me even een PM/mail zodat ik je erover aan kan spreken. ;)
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

De krant is een goeie, ik had er laatst al eens in gekeken bij de Starbucks, toen stond er niks in maar wel goed om het in de gaten te houden inderdaad!

En gumtree.com.au kan ik afraden om de reden die Kaz zegt! Elke advertentie waar je op reageerd stuurt eenzelfde mailtje terug dat de man op een 'missie van god' is, dat geld geen probleem is maar dat het om het appartement gaat en '2 maanden vooruitbetalen is de 3e maand gratis'! HOAX!

Verder is zoeken op google een manier 'share real estate + <plaats>', maar vaak te duur (ben op budget hea)!

Maybe moet ik meer in de Suburbs kijken!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
RickvB

Bericht door RickvB »

Ik heb in 2005-2006 een poosje in Melbourne gewoond.

Mijn kamer had ik gevonden via de noticeboards bij de boekwinkel 'Readings' op 309 Lygon St., Carlton. De advertenties staan (stonden?) op het raam in de zijsteeg. Ook op de universiteit hadden ze een aanplakbord met erg veel kamers en appartementen erop. Ik weet niet precies meer welk gebouw het was alleen... Volgens mij was het gebouw 132 of 152 op deze kaart (Parkville campus), maar dat kun je vast wel even aan iemand vragen op de campus.

Als je een unfurnished kamer hebt, kun je meteen door naar de Union hall op de campus, daar hangt ergens een prikbord vol met meubilair e.d. Ik had m'n kamer in een halve dag helemaal ingericht voor 150 dollar.. (toegegeven, het was vrij spartaans)
Madelief

Bericht door Madelief »

en kraken? of is dat alleen legaal in NL, want het zou wel DE oplosing zijn.
weet iemand verder ook iets over de gemiddelde huurprijzen?
Plaats reactie