Waar wil je niet meer naar TERUG?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Waar wil je niet meer naar TERUG?

Bericht door Tikva »

In het onderwerp waar wil je niet heen zegt galarius heel terecht: "Nu zonder gein, heb eigenlijk geen land waar ik niet naar toe zou gaan. De een vind het verschrikkelijk en de ander vind het juist prachtig ergens, dus je weet het pas als je er zelf bent geweest."

Dus waar ben je geweest en wil je niet meer terug?...oh en waarom

UAE (dubai) - want wat een afknapper, eigenlijk gewoon een vieze arabische stad door 80% (gastarbeider) mannen bevolkt. Ja mooi nieuwe wijken en attracties maar die doen zo nep aan.
Japan - ik durf het bijna niet meer te zeggen, ik hou het op gewoon echt mijn land niet.
Tunesie, Bahrein, Bulgarije - Leuk om geweest te zijn, maar heb echt het meest wel gezien. Niets iets gemist wat volgens mij de moeite waard is. Zou echt niet weten wat ik er een volgende keer zou moeten doen. Was ook niet zo mooi dat ik dingen voor een 2e keer wil bezoeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waar wil je niet meer naar TERUG?

Bericht door bolletjeom »

ook een leuke insteek. Landen waar je niet zo nodig nog eens heen hoeft.

Nieuw-Zeeland: kan het niet helpen maar vond het niet zo bijzonder en we hebben gewoon echt weken en weken rot weer gehad. Vond er toch wel heel veel ontwikkeling ipv ruige natuur en geen landzoogdieren of leuke vogels enzo. Geef mij maar Zweden en Noorwegen.
Maleisië vaste land. was niet bijzonder en ik heb wel gezien wat er te zien is.
Malta: was niet veel aan en heb alles wel gezien.
Singapore: erg kil en alleen maar gericht op shoppen.

Vind het van geen van bovenstaande landen erg om nog eens heen te gaan....als iemand anders mijn ticket betaald >:)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Grappig!
- India, 4 dagen was meer dan genoeg.... Werd er knettergek, en 2 weken na thuiskomst zat die weeige putlucht nog steeds in m'n neus _O-
- Nieuw Zeeland. Best ok hoor, maar valt bij mij in de categorie "ver is niet per se beter". Mooi land, maar cultureel gezien een drama (de gemiddelde Amerikaan heeft meer te melden). En erg duur. Patagonie heeft mijn voorkeur, en lijkt erg op wat je in NZ ziet. Auckland? Wat heeft die stad? Zag er alleen maar Aziaten rondlopen....
- Sao Paulo. Wat een rotstad zeg! Bad move om m'n reis daar te eindigen :-). Had m'n verblijf daar tot een minimum moeten beperken... Eigenlijk Brazilie in het algemeen. Het is niet echt mijn land, en heb er nu wel genoeg van gezien. Te grote afstanden, duur, en dat Portugees. Als ik ooit weer eens naar Zuid Amerika ga, dan wordt het zeker niet Brazilie (eerder Colombia ofzo).
- Cali, Colombia. Viel erg tegen, en zat daar een paar dagen "vast", omdat ik een vlucht geboekt had naar Quito.....

Half uur later 8-) . Na ff nagedacht te hebben kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik ook echt niet meer naar Zuid Spanje, Andalusie dus, wil. Ooit een talencursus in Malaga gedaan en ik vond het een rotstad. De tip: pik ook de feestweek (Feria) mee, was de slechtste tip die ik ooit gehad heb. Tentenkamp met alleen maar locale rotherrie, en erg hoog ons-kent-ons gehalte. Daarnaast vond ik het ook veeeel te heet in de zomer..... Uitstapjes naar Grenada enzo vond ik ook niet bijzonder genoeg om het een en ander goed te maken *_*
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

het zijn niet echt landen maar meer bepaalde regio's vooral als er vooral strand dingen te doen zijn vind ik niet wat, als er verder buiten strand genoeg te beleven is vind ik het best, maar afgelopen zomer weer ervaren waarom ik niet aan strand doe en die verbrande rug is niet echt prettig als je een backpack om moet... qua plaatsen waar ik echt nooit meer heen hoef staat pattaya in thailand op één vond het er verre van leuk...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Globeskater schreef:het zijn niet echt landen maar meer bepaalde regio's vooral als er vooral strand dingen te doen zijn vind ik niet wat, als er verder buiten strand genoeg te beleven is vind ik het best, maar afgelopen zomer weer ervaren waarom ik niet aan strand doe en die verbrande rug is niet echt prettig als je een backpack om moet... qua plaatsen waar ik echt nooit meer heen hoef staat pattaya in thailand op één vond het er verre van leuk...
Ja, daar vraag je dan zelf om he...had je kunnen weten! In Brazilie moet je ook niet naar Fortaleza gaan: ik heb gehoord dat er daar travestieten zijn die hun kont proberen te verkopen _O- . Effe voor de duidelijkheid: ome Erik is dus niet in Pattaya en ook niet in Fortaleza geweest :W
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

tja pattaya was met een jongerenreis de eindbestemming van die groepsreis, vraag me niet waarom :S |:(
bolletjeom
Reisexpert

als plaatsen ook mogen
Quito hoef ik ook niet zo nodig weer heen. Heb het na 5 maanden wel gezien en ik ben er niet gecharmeerd van.
Zelfde geldt voor Las Vegas en Los Angeles. Ok voor een keertje maar dat was het dan wel.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:als plaatsen ook mogen
Quito hoef ik ook niet zo nodig weer heen. Heb het na 5 maanden wel gezien en ik ben er niet gecharmeerd van.
Zelfde geldt voor Las Vegas en Los Angeles. Ok voor een keertje maar dat was het dan wel.
Quito is alleen leuk om de kroeg in te gaan. Als je dat niet op z'n tijd leuk vindt, dan raad ik Quito ook niet aan. Nou ja, het is wel een goeie uitvalsbasis voor wat dagtrips. Las Vegas vond ik wel leuk, maar ik heb het gevoel dat ik LA wellicht ook niet leuk vind. Ik vond San Francisco ook niet geweldig terwijl veel anderen dat wel vinden...

Nog een paar plaatsen: Lima en La Paz moet je ook niet te lang gaan zitten........
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

THAILAND ... na 5x heb ik het wel gehad (wedden dat ik er nog 5x terug ga :? ).
DUBAI ... prachtige stad! Fotogenieke architectuur! Maar na 2x heb ik het ook gehad.
MEXICO ... 2e x was een echte afknapper omdat het toerisme enorm was toegenomen sinds vorige keer.
BALI ... te klein om nog een 4e x terug te gaan (Denpasar zal ik echter nog wel eens tegen komen).
JAVA ... alle highlights en een tikje meer gezien. Geen redenen meer die groot genoeg zijn om terug te gaan.
ECUADOR ... voldeed niet aan mijn verwachtingen.
POLEN ... "Trop is trop en teveel is teveel", een aversie die ontstaan is in mijn kinderjaren (ondanks het feit dat er 25% pools bloed door mijn aderen stroomt).
TENERIFE ... bad choise, bad memory's ... :r In tegenstelling met de vorige landen, wil ik hier zelfs niet meer gratis terug!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ecuador voldeed niet aan je verwachtingen? Wat verwachte je dan :? Genoeg te bieden voor zo'n berggeit als jij. Of stond je op de top van de Cotopaxi en/of Chimborazo en viel het uitzicht tegen _O- ?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik ben gelukkig nog nergens geweest waar ik echt voor geen goud naar terug zou willen gaan. Hooguit een paar wat minder bijzondere steden of zo, Nagoya en Fukuoka bijvoorbeeld. Maar hoe saai de steden op zichzelf ook zijn, een rondleiding door een Toyota-fabriek of een sumobasho maken het dan toch wel weer een bezoek waard. En Yangshuo is ondanks de schitterende omgeving in het hoogseizoen een verschrikking door de massa's westerse toeristen (waaronder erg veel luidruchtige Engelsen). Maar ga een paar maanden later en het is een heerlijk relaxed stadje waar ineens toch ook Chinezen blijken te wonen.

De enige plaats waar ik tijdens een vakantie echt niet meer naar terug wil is naar huis :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Er is geen land waar ik echt niet meer terug wil. Bepaalde gebieden trekken me niet (bv. de toeristische costa's in Spanje en bepaalde plaatsen in Thailand) maar daar ben ik dan ook nooit geweest.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik hoef niet nooit meer terug naar Vietnam ik heb me in dat land niet prettig gevoeld.
Dat was eigenlijk het enige land waar ik niet meer naar terug hoef.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik wil niet terug naar Marrakech....

De medina is een ramp, wanneer je probeert de verkopers te negeren word je bijna aangereden door een van de talrijke brommertjes die door de smalle straten crossen. Restaurant en slaapplaatsen zijn relatief duur, en de standaard zijn laag.

En ik wil eigenlijk ook wel een kamer met ramen die dichtkunnen en een verwarming en warm water wanneer het buiten (bijna) vriest. Of begin ik verwend te worden?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

heb je de rest van Marokko wel leuk gevonden? of ben je alleen in Marakech geweest?
Plaats reactie