Inhoud backpack

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Nicciegoesaussie
Reiziger

Inhoud backpack

Bericht door Nicciegoesaussie »

Hoi hoi,

Ik weet dat er bij "alles over.." ook het nodige staat. Maar ik wil graag van meerdere mensen horen wat zij nu eigenlijk meenemen op een backpack reis??
Ik weet namelijk dat als ik 2 weken normaal op vakantie ga ik een flinke koffer en handbagage bij heb.. Uiteraard veel te veel.. Maar wat moet ik nu echt meenemen en wat blijft thuis?
En wat voor SOORT kleding??

Vele reacties welkom!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Inhoud backpack

Bericht door bolletjeom »

Bij alles over staat eigenlijk al alles
daar valt echt weinig aan toe te voegen

kleding is zwaar en neemt veel ruimte in. Probeer zoveel mogelijk mee te nemen dat je kan mixen. Qua kleur en stijl maar ook qua weer

verder je tas eens inpakken en dan een half uur mee gaan lopen en dan alles eruit gooien dat zwaar is ;-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kijk ook eens bij het draadje 'zin en onzin van je backpack'. Daar staan ook wat tips.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nicciegoesaussie
Reiziger

Ja ik weet dat daar alles al staat.. maar er zijn genoeg mensen die toch andere dingen meenemen of dingen uit dat lijstje niet meenemen etc...

Maar goed, ik zal bij dat andere onderwerp wel eens gaan kijken dan
bolletjeom
Reisexpert

het is ook echt heel persoonlijk en het hangt af van wat je gaat doen en in welk seizoen enzo.
Dus pas als je dat heel duidelijk kan zeggen kunnen we ook meer gerichte adviezen geven. of je wel of niet bergschoenen mee moet en een slaapzak.
Dus vertel eens wat je precies van plan bent en wanneer.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Bedenk ook dat je de meeste dingen ter plekke kan kopen.
Bergschoenen koop je natuurlijk thuis, en die loop je eerst goed in.
Mijn camera spullen ... zéér belangrijk ... neem ik mee van thuis.
Medicatie, neem je best mee van thuis, alhoewel je dat daar ook vind ... met de engelse benaming.
Boeken ook ... in 't engels.
Kook en campeerspullen? Ach, daar heb je ook goede winkels voor dat soort dingen. Idem voor slaapzakken, alhoewel ik een goede slaapzak liever thuis koop (heeft hoofdzakelijk te maken met het vooraf kunnen inschatten van het volume van m'n backpack ... en ook omdat ik er reeds een 4-tal heb).
Eigenlijk zijn je paspoort, visum, ticket en geld het enige wat écht mee moet. Maar niet in je backpack natuurlijk ;)
Gewoon even logisch nadenken dus. En met deze wetenschap niet té veel mee sleuren. Net genoeg om de eerste 3 dagen geen kou te lijden, je niet dood te zweten en geen uren in de wind te gaan stinken.
Nicciegoesaussie
Reiziger

bolletjeom schreef:het is ook echt heel persoonlijk en het hangt af van wat je gaat doen en in welk seizoen enzo.
Dus pas als je dat heel duidelijk kan zeggen kunnen we ook meer gerichte adviezen geven. of je wel of niet bergschoenen mee moet en een slaapzak.
Dus vertel eens wat je precies van plan bent en wanneer.
Nou mijn idee van Backpacken is meer dat ik niet echt precies weet wat ik ga doen ;)
Maar ik ga volgend jaar van September tot uiterlijk begin April.
Ik wil langs de oostkust touren, maar ook de outback zien..
Voornamelijk in hostels slapen of er moet opeens een andere optie komen wanneer ik daar ben.
U never know how things work out......

Verder heb ik werkelijk geen idee, ik probeer zo min mogelijk te plannen, maar wel zo veel mogelijk informatie uit allerlei hoeken te krijgen dat ik "overal" op voorbereid ben en van alles iets af weet ;)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb vooral kleding bij me maar wel kleding wat allemaal bij elkaar past.
Verder eigenlijk een zakmes en medicijnen en toiletartikelen die ik allemaal in Azie koop veel goedkoper.

Boeken heb ik veel bij me omdat ik het heerlijk vind om te lezen.
Bergschoenen hebben wij niet bij ons gebruiken we ook niet we zijn niet van die mensen voor trekkingen.
Als we de jungle ingaan voor bv apen dan trek im mijn Teva's aan gaat prima.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

@niccie
ok, dus je bent dus wel het type dat ook buiten de grote steden van ozz gaat kijken. Je wilt niet weten hoeveel mensen dat niet doen.
Bergschoenen zijn een must als je ook echt gaat wandelen met name om je enkels te beschermen tegen mogelijke slangen beten. Slippers waarmee je ook onder de douche kan maar ook mee over straat. En dan een set teva's

ik heb mijn slaapzak nauwelijks gebruikt maar er zijn veel mensen die vinden dat je die absoluut mee moet nemen
ik neem altijd maar 1 boek mee omdat ik ze onderweg ruil.
En kleine ehbo kit en wat medicijnen. toiletratikelen alleen meenemen wat je de eerste week nodig hebt want je kunt het ook daar kopen. en wat je niet mee hebt kan ook niet gaan lekken in het vliegtuig
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Heb ik nog wat toe te voegen..ahumz...Australie gedaan, alleen west australie niet gezien.
Ik had 1 paar gympies bij me, had ik aan toen ik wegging...en een paar slippers..meer niet. heb geen wandelschoenen gekocht omdat ik het beste loop op goei gympen. Slaapzak had ik bij me. 2 lange broeken een dikke trui en vest voor de kou ( en ja het kan aardig afkoelen in Australie) 2 paar korte broeken, 2 paar rokjes en wat shirtjes en ondergoed. Rest daar gekocht. Foto en videocamera en klaar is kees.
Staar niet te veel naar de dingen van thuis...je kunt alles in Australie kopen.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

ik ben erg aan het twijfelen of ik een slaapzak mee moet nemen, zat te denken aan een gewone lichtgewicht van 20 euro dat je toch wat hebt, maar heb je die wel echt nodig?

groetjess
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

oja ik ga een jaar naar Australie, eerst naar Melbourne en dan heb ik absoluut geen idee nog, waarschijnlijk via de kust naar boven maarja ik wil natuurlijk ook wel naar de outback, het regenwoud, alle mooie steden dus alle klimaten zal ik wel tegenkomen.
bolletjeom
Reisexpert

tja. lastig. In veel hostels mag je hem niet gebruiken omdat ze bang zijn voor Bedbugs.
Aan de andere kant is het soms wel lekker om een extralaagje bij je te hebben als een airco weer eens op standje vriespunt staat.
Wij hebben de slaapzak alleen gebruikt tijdens een kampeertripje op Fraser Island
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Dan denk ik dat ik maar een lakenzak meeneem, die heb ik ook meegenomen naar Midden Amerika en dat kan makkelijk in de rugzak. heb ik toch iets

thnx!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik had de mijne wel mee en was er erg blij mee maar dit is omdat ik daar veel campeerde.
ga je dit niet veel doen dan kun je aan een lakenzak genoeg hebben en in het ergste geval koop je 1 in ozzie mocht je het te koud hebben s nachts.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie