jouw hulp gevraagd;)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
gup

jouw hulp gevraagd;)

Bericht door gup »

beste globetrotters,

ik wil binnenkort naar australië gaan voor ongeveer 3 maanden, nu weet ik een paar dingen nog niet zeker.
kun je namelijk ook werk vinden zonder een work & holiday visum? ga namelijk niet langer als drie maand en denk niet dat ik heel erg veel ga werken.

hoe duur is het ongeveer om een campertje te kopen, en raak je die echt weer zo lastig kwijt?
is het bijvoorbeeld mogelijk om hem in sydney te kopen en te verkopen in cairns?

mijn eerste instantie was om te reizen zonder een auto/camper te kopen, en daar gewoon liften en vooral meereizen met beackpackers die al een auto hebben.. is dit veel mogelijk? zijn er via hostels snel zulke mensen te vinden waar je mee kunt rijden? hier ben ik heel erg benieuwd naar...
en is de oostkust zonder eigen auto te doen in 2 maanden? (bijvoorbeeld van sydney naar cairns)

ik heb voor drie maand ongeveer 4000 euro is dit redelijk en kan ik dan genoeg leuke dingen doen? ik neem aan dat ik van dit budget niet ook een camper kan regelen..

ik ga daarna ook nog naar indonesië (zit niet in dit budget) heeft iemand van jullie ervaring met zulke vliegtickets, of weten jullie een goede (goedkope) site om tickets te regelen naar australie? Ben heel erg benieuwd welke sites jullie hebben gebruikt!

groetjes
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: jouw hulp gevraagd;)

Bericht door Larissa »

Hi!

Met een holiday visum mag je niet werken maar net zoals in nederland is er altijd wel iets te vinden. je kunt ook denken aan Wooffen, tegen kost en inwoning op een boerderij werken. Ik vraag mij wel af waarom je zou gaan werken als je er maar 3 maanden bent. Je hebt zelf geld gespaard dus ik denk dat je beter lekker van het land kan gaan genieten :)

Voor 3 maanden zou ik ook niet gaan kopen. Je bent te veel tijd kwijt aan het kopen en verkopen van de auto. Plus dat je je verzekeringen moet regelen etc. Als je pecht krijgt onderweg met de auto dan hang je en moet je de auto laten maken wat weer veel tijd en geld kost. Beter is om te huren. Daar zitten je verzekeringen bij in en met pech krijg je vaak een vervangende auto. Kopen en verkopen kan in iedere staat.
Om een campertje te huren kun je bijvoorbeeld gaan naar Wicked campers.

Je kunt inderdaad ook kiezen om helemaal niets te huren of te kopen. In OZ is er altijd wel iemand die dezelfde kant op gaat als jou met een auto. Er hangen ook vaak briefjes in hostels van mensen die iemand zoeken die met hun mee willen rijden om zo ook de kosten te dekken en uiteraard voor de gezelligheid :-)
Ook zijn er buspastrajecten te koop. Bijvoorbeeld de Greyhound. Betaal je een x bedrag voor een bepaald traject. Je mag zelf bepalen waar je uitstapt en wanneer je weer opstapt. Van Sydney naar Cairns is wel te doen in 2 maanden zonder eigen vervoer.

De 4000 euro is wel genoeg als dit ook echt geld is wat je daadwerkelijk hebt uit te geven. daar moet niet alsnog de camper en je vliegticket afgaan.

Een ticket kun je zelf regelen bij bijvoorbeeld expedia.nl of vliegwinkel.nl je kunt er ook voor kiezen om je ticket te regelen bij een organisatie. Ik heb mijn ticket geregeld bij Australian Backpackers. Deze kwam destijds als goedkoopste uit de bus. Ik had een 6 maanden ticket en kon ook gratis een keer de vluchten wijzigen . Ik geloof niet dat dit kan als je je ticket bij expedia of vliegwinkel boekt. Ik kon ook gebruik maken van 3 binnenlandse vluchten voor 60 euro per stuk maar dat heb ik niet gedaan, ik heb alles gereden. Kun je bijvoorbeeld van Sydney naar Alice vliegen.

Succes!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Met een holiday visum mag je niet werken
Larissa bedoelt..ZONDER ~O>
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Nee hihi ik bedoel met een Working Holiday Visum mag je wel werken maar met een toeristen(holiday) visum niet :)
gup

Bericht door gup »

thnx!!

hier heb ik echt wat aan!! top

ik zat trouwens af te vragen, een toeristenvisum kun je die ook krijgen voor bijvoorbeeld vier maanden of moet je echt binnen 3 maand weg zijn?

bedankt, ik krijg er vet veel zin in zo;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

toeristen visum is 3 maanden. Hij is te verlengen maar dat kost je geld en vaak ook een medische keuring en er gaat tijd in zitten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Hi!
Je moet echt na 3 maanden weg zijn.
Ze letten als je binnenkomt ook op de datum van je retourticket en/of je vlucht naar eventueel een ander land.
Als je maar weg bent in ieder geval :P

Je kunt in plaats van een 3 maanden visum ook een 6 maanden toeristenvisum aanvragen via de ambassade in duitsland.
Moet je wel wat meer gegevens invullen en uiteraard is ie ook wat duurder.
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Als ik jou was zou ik hier in NL een auto proberen te kopen op ebay Australia en deze oppikken als je in Australie bent als je het kunt regelen met de verkoper uiteraars zo heb ik het ooit gedaan,de auto,s zijn dan stukke goedkoper als je ff wat kijkt en je hebt veel meer keus als in modellen.

Vaak zijn de auto,s in betere staat bij prive personen dan bij backpackers die nergens na kijken als het maar goedkoop is.
Een auto zou ik zeker wel kopen is een vorm van vrijheid en je kunt stoppen en aanrijden wanneer jij wilt,zeker nu de benzine in Australie onder de dollar per liter zit ,(50 euro cent per liter) teminste in Melbourne zat ie vorige week onder de dollar per liter.

Toen ik 2 jaar terug in Australie was stond ie rond de 1,3 dollar per liter en de dollar stond ten opzichte van de euro rond de 0,6/0,65cent dus ik was in verhouding tot nu duur uit.

Als je goedkoop een auto op ebay koopt ben je um ook zo kwijt voor hetzelfde of meer,ik was um in 3 dagen kwijt met 100 dollar winst en heb geen reparaties gehad.Maar daar moet je geluk bij hebben.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Echt.. een auto kopen als je er maar 3 maanden bent is echt zonde van je tijd en geld..ik zou het niet doen maar dat is mijn persoonlijke mening :P
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ieder zijn mening ik vond het enorm handig al had ik um maar 2 maanden in gebruik.
De kosten vallen wel mee en je hebt vrijheid wat ik toch waardeer ipv liften of met de bus of net wat van a naar b te gaan.

Maar der komt wel wat rompslomp bij kijken wat betreft registratie en rego en het recht om um te mogen verkopen in de Sydney carmarket.
Maar als je toch op vakantie bent en je wilt wat vrijheid zou ik zeker een auto aanschaffen.

Maar ik weet zeker dat je voor 1000 aus (500euro ongeveer) wel een auto op ebay kunt scoren die je weer voor hetzelfde kwijt kunt.
Dus daar ga je niet kapot aan enkel dat links rijden vond ik erg vervelend de eerste uren.
gup

Bericht door gup »

bedankt voor alle informatie informatie mensen!! het is me weer wat duidelijker geworden.. ;)
Nicciegoesaussie
Reiziger

Bericht door Nicciegoesaussie »

Heey Gup,

Ik wil ook 3 maanden gaan, weet je al wat je allemaal wilt gaan bekijken?
Vind dat wel moeilijk om te bepalen eigenlijk....
gup

Bericht door gup »

niccie,

Cool dat je ook gaat ;)
Jah ik vind dat zelf ook heel lastig , omdat ik ook maar drie maanden naar australië ga besef ik wel dat ik niet alles kan zien. Ik ga zelf vooral langs de oostkust, en heb al wel een paar dingen in mijn hoofd die ik wil zien. Maar ik kan natuurlijk lang niet alles. Verder zie ik daar ook wel hoe het loopt, ik wil van tevoren niet alles vast leggen en denk ook niet dat dat kan. Wanneer ga je?

groetjes
Nicciegoesaussie
Reiziger

Bericht door Nicciegoesaussie »

Hmmm in september ergens ga ik, wil voor kerst terug zijn..

ja ik ga ook voornamelijk naar de oostkust, en wil de great ocean road doen en naar alice springs door de outback om die rotsen te zien enzo.. maar in totaal doe ik over de zuidkust+outback maar 3 weekjes ofzo, rest is voor de oostkust! XD

Sommige grote dingen weet ik wel dat ik daar heen wil en dat plan ik beetje en de rest komt dan wel denk ik..
gup

Bericht door gup »

jah die outback lijkt mij inderdaad ook wel vet!
alleen hoe ga jij dat doen? ga je zelf een camper huren/kopen?
Dat vind ik zelf wel vrij lastig namelijk ook omdat ik in mijn eentje ga.
Plaats reactie