een maand oost afrika

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

een maand oost afrika

Bericht door Sjaak »

Hallo,

Volgend jaar willen we graag een maand naar Oost Afrika.
Het liefst vliegen op Tanzania (welke stad is het goedkoopste om op te vliegen) en terug via Maputo. (Alhoewel Maputo wel duur vliegen is.)

Het doel van de reis is:
• Regenwoud (Gorilla’s)
• Big five
• Tofo beach (manta’s/whaleshark)
• Cultuur.

Regenwoud:
Regenwoud/Gorilla’s kun je in Rwanda of Uganda bekijken voor 500 dollar per dag. Het lijkt me super om deze dieren in het wild te aanschouwen, maar niet voor dit bedrag. In het westen van Tanzania is een park waar je Chimps kan zien; kan iemand mij hierover voorzien van informatie?

Big five:
Tanzania Serengeti. Wanneer vind de grote dieren trek plaats? Zit ik in mei/juni goed?

Tofo beach (manta’s/whaleshark):
Tofo Beach ligt iets ten noorden van Maputo. Echter wanneer ik uit Tanzania kom, lijkt me dit erg ver om met het openbaar vervoer te doen. Wat zijn de mogelijkheden met het vliegtuig?

Algemene vragen:
• Is bovenstaande in een maand mogelijk?
• Zal het erin zitten om een week naar Madagascar te gaan? En wat zijn hiervoor de vliegkosten?
• Wat vindt u een mooier land Tanzania of Kenia? Wat voegt Kenia toe aan Tanzania?\
• Wat zijn de kosten om vanuit Tanzania naar Zanzibar te komen?

Ik hoor het graag.
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

Re: een maand oost afrika

Bericht door bolletjeom »

heb geen tijd om uitgebreid te reageren..doe iklater.
Maareerste reactie is.het is 1 dag rijden vanuit Maputo naar Jo'burg. Das een stuk goedkoper vliegen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zo! nu even tijd om je hele vraag goed te lezen en te antwoorden

Onder de prijs voor de gorilla's kom je niet uit. en je moet ver van te voren boeken of terplekke je aansluiten bij een organisatie die plekken heeft ingekocht.
Er zijn meer mensen die de beestjes willen zien dan dat er beestjes zijn. En er is veel geld nodig om hun leefgebied te beschermen.
Hoewel de prijs mij ook tegenhoud begrijp ik het wel.
Zag er van de week een stuk over op tv en ze brengen 2 miljoen US$ per jaar binnen. Dat klinkt veel maar dat is het niet als je weet wat er allemaal mee betaald moet worden

Ik vind je leus om "even" naar mozambique te gaan voor Tofo een beetje gek. Zoals je zelf al aangeeft is het een hele afstand. Je bent met bussen dagen onderweg. Vanaf Maputo is het al een hele lange dag in een bus...als er een bus is!
Vliegen binnen afrika is net zo duur als vliegen tussen Afrika en Europa. Weinig vraag=geen concurentie= hoge prijzen

en dan ook nog dingen als madagaskar!! en dat allemaal in 1 maand!! ik zou gewoon het houden op een rondje Tanzania, Kenia en eventueel als je tijd over hebt (lijkt me sterk) Zanzibar.
ik zou mezelf een vlucht naar Mozambique besparen en voor dat geld naar de gorilla's gaan!!
Mozambique loopt niet weg en is mooi en groot genoeg voor een volgende vakantie!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Bolletje ;)

Bedankt voor je reactie.

Met al mijn reiservaring weet ik ook dat Tofo, Zanzibar en Madagascar onmogelijk is binnen een maand. Ik wil ook rustig reizen..
Maar ik zit nog wel te dobben over wat nu het geschiktste is te bezichtigen. Madagascar was een wild idee.
Dus dan blijft een keuze tussen Tofo en Zanzibar over...

De reden dat ik graag naar Tofo wil is: manta's en whalesharks! Als je mij kan overtuigen dat ik dit ook zie in tanzania, dan zal ik eruit zijn ;-)

Nogmaals bedankt voor je reactie.
Groet,

Sjaak
Plaats reactie