Muziek en reizen
Muziek en reizen
Misschien een wat rare naam voor een topic (en misschien is het wel vaker voorbij gekomen en heb ik het niet gezien) maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die echt bepaalde nummers hebben waarbij ze het gevoel hebben om te 'moeten' gaan reizen of waarbij ze een speciaal gevoel krijgen wat ze terug doet denken aan een bepaalde reis o.i.d.?
Ik heb dat met het nieuwe nummer van Coldpay; Viva la Vida en met bepaalde nummers van Enya.
Ik heb dat met het nieuwe nummer van Coldpay; Viva la Vida en met bepaalde nummers van Enya.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Re: Muziek en reizen
jaa absoluut, natuurlijk...
ik luister veel naar mensen als malcolm holcombe en sam baker, alijd goed voor reislust
misschien bekender voor jullie: bepaalde nummers van johnny cash (i've been everywhere) en tom waits (cold water).
ook the passenger van iggy pop doet t goed.
geweldig zijn natuurlijk goin up the country en on the road again van canned heat.
bij woodstock van CSNY krijg ik heel erg de reiskriebels.
bob dylan, woody guthrie en veel oude blues (ik zal maar niet met namen gaan gooien) doen het altijd goed
ik luister veel folk, meestal neem ik ook wat cd;tjes met traditionele muziek mee uit landen waar ik ben geweest, goed voor de herrineringen en heimwee
kan nog wel even doorgaan maar het wordt al te veel
ik luister veel naar mensen als malcolm holcombe en sam baker, alijd goed voor reislust
misschien bekender voor jullie: bepaalde nummers van johnny cash (i've been everywhere) en tom waits (cold water).
ook the passenger van iggy pop doet t goed.
geweldig zijn natuurlijk goin up the country en on the road again van canned heat.
bij woodstock van CSNY krijg ik heel erg de reiskriebels.
bob dylan, woody guthrie en veel oude blues (ik zal maar niet met namen gaan gooien) doen het altijd goed
ik luister veel folk, meestal neem ik ook wat cd;tjes met traditionele muziek mee uit landen waar ik ben geweest, goed voor de herrineringen en heimwee

kan nog wel even doorgaan maar het wordt al te veel

amassakoul
highway chile van hendrix, gotta get away van de stones en roadhouse blues van the doors mogen natuurlijk niet ontbreken 

amassakoul
Ik houd niet van Spaanstalige muziek, maar ontdekte dat ik reggaeton best grappig vind. Als ik dan eens wat reggaeton hoor, ga ik in gedachten weer even terug naar mijn reis. Leuk!
Another 45 miles van de Golden Earring is natuurlijk ook wel toepasselijk 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik neem altijd heel veel muziek mee op reis, ik kan echt niet zonder. Ik houd ook van alles ( behalve nederlands talig) dus mijn usb stick staat aardig vol. Ook koop ik in het buitenland altijd wel muziek van de locals...
Wat mij bij is gebleven van onze laatste reis naar Australie is Destination Unknown van Crystal Waters..dit omdat een groepje medereizigers dit nummer op hun draagbare radio hadden toen we samen op het vliegtuig aan het wachten waren van Hong Kong naar Melbourne. Steeds als ik dit nummer hoor op de radio dan moet ik even terugdenken
Wat mij bij is gebleven van onze laatste reis naar Australie is Destination Unknown van Crystal Waters..dit omdat een groepje medereizigers dit nummer op hun draagbare radio hadden toen we samen op het vliegtuig aan het wachten waren van Hong Kong naar Melbourne. Steeds als ik dit nummer hoor op de radio dan moet ik even terugdenken

'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
- bolletjeom
- Reisexpert
ooohhh, ik ben zo slecht in het onthouden van titels en artiesten!!
Ben geen bijzondere Acda en de Munnick fan maar "vandaag ben ik gaan lopen" heeft een wel heel toepasselijke tekst.
"pas toen iedereen gezegd had dat het niet kon ben ik gegaan"
"ik heb de meningen geteld en heb bedacht dat het niets uit maakt want zelfs als men niks vind dan word dat je nog als een mening verteld" ...zooo....nederlands!!
"ik ben banger dan ik was toen ik stilstond maar ik kom eindelijk vooruit"
"ik zie wel waar ik kom. diepe dalen, mooie paden"
'ik heb geen idee waarom men zei dat het niet kon. Zeg liever: ga maar, dat is leuk, moet je doen!"
Greenday met Holiday. heeerlijk!
En "Time of your life"....... "Another turning point, a fork stuck in the road.time graps you by the wrist directs you where to go" "so take the fotographs and stillframes in your mind." "I hope you have the time off your life!"

Ben geen bijzondere Acda en de Munnick fan maar "vandaag ben ik gaan lopen" heeft een wel heel toepasselijke tekst.
"pas toen iedereen gezegd had dat het niet kon ben ik gegaan"
"ik heb de meningen geteld en heb bedacht dat het niets uit maakt want zelfs als men niks vind dan word dat je nog als een mening verteld" ...zooo....nederlands!!
"ik ben banger dan ik was toen ik stilstond maar ik kom eindelijk vooruit"
"ik zie wel waar ik kom. diepe dalen, mooie paden"
'ik heb geen idee waarom men zei dat het niet kon. Zeg liever: ga maar, dat is leuk, moet je doen!"
Greenday met Holiday. heeerlijk!
En "Time of your life"....... "Another turning point, a fork stuck in the road.time graps you by the wrist directs you where to go" "so take the fotographs and stillframes in your mind." "I hope you have the time off your life!"
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Allemaal engelsetalige nummers???
Ik heb vooral met locale muziek dat ik terug denk aan mijn reis. Altijd leuk om ter plekke wat cd's te kopen.
Dit zijn bijv mijn favoriete denk spaanse denk terug nummers:
http://www.youtube.com/watch?v=LHUB7H87dr0
(begint na 15 sec)
of http://www.youtube.com/watch?v=hyKx2CxFXK4
of http://www.youtube.com/watch?v=4efyc6A1N6Y
Ik heb vooral met locale muziek dat ik terug denk aan mijn reis. Altijd leuk om ter plekke wat cd's te kopen.
Dit zijn bijv mijn favoriete denk spaanse denk terug nummers:
http://www.youtube.com/watch?v=LHUB7H87dr0
(begint na 15 sec)
of http://www.youtube.com/watch?v=hyKx2CxFXK4
of http://www.youtube.com/watch?v=4efyc6A1N6Y
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
@tikva
is behoorlijk nederlands
..dacht ik 
is behoorlijk nederlands

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik had toen ik jonger was dat ik bij bepaalde nummers hele routes kon terughalen van bijv een bergpas.. maar goed weet niet veel van die nummers meer want was iets van 13 toen
maar dat jaar had ik echt superveel nummers toen ik in zwitserland was die die natuur en de prachtige bergroutes weer ophalen..
nu heb ik als ik Om mani padme hum cd die ik in nepal gekocht heb opzet weer dat heerlijke gevoel van daar zijn..
reggae muziek doet mij aan de studiereis naar thailand denken omdat het daar superveel gedraaid werd..
en verder nog nummer als tomber la chemise van vakanties in frankrijk
en je hebt dan ook nog van die nederlandse zangers the road ahead (is empty) geen idee meer van wie die was maar kreeg daar ook wel een reisgevoel van..
uit india heb ik wat punjabi muziek meegenomen!

nu heb ik als ik Om mani padme hum cd die ik in nepal gekocht heb opzet weer dat heerlijke gevoel van daar zijn..
reggae muziek doet mij aan de studiereis naar thailand denken omdat het daar superveel gedraaid werd..
en verder nog nummer als tomber la chemise van vakanties in frankrijk

en je hebt dan ook nog van die nederlandse zangers the road ahead (is empty) geen idee meer van wie die was maar kreeg daar ook wel een reisgevoel van..
uit india heb ik wat punjabi muziek meegenomen!
- bolletjeom
- Reisexpert
more than words van Extreme
eerste vakantie zonder ouders, Italie.
zo! nu kan iedereen opzoeken hoe oud ik ben
En Ladysmith Black Mambazo....heerlijk voor Zuid-Afrika herinneringen.
Elvis Costello voor Frankrijk.
Manchester: Badly Drawn Boy
N-Z: heel veel lol gehad tijdens lange ritten met Asshole van Dennis Leary
Ecuador: krijg maar eens spaanse les zonder dat ze je verplicht Manu Chao laten horen!
Voor Jeroen. Fat Freddys Drop. Dub reggae uit Nieuw-Zeeland
Frankrijk: supershag van project 2000 en Arling&Cameron met BB electro en K2r riddim, The Skatelites
Overal. Frank Zappa
eerste vakantie zonder ouders, Italie.
zo! nu kan iedereen opzoeken hoe oud ik ben

En Ladysmith Black Mambazo....heerlijk voor Zuid-Afrika herinneringen.
Elvis Costello voor Frankrijk.
Manchester: Badly Drawn Boy
N-Z: heel veel lol gehad tijdens lange ritten met Asshole van Dennis Leary
Ecuador: krijg maar eens spaanse les zonder dat ze je verplicht Manu Chao laten horen!
Voor Jeroen. Fat Freddys Drop. Dub reggae uit Nieuw-Zeeland
Frankrijk: supershag van project 2000 en Arling&Cameron met BB electro en K2r riddim, The Skatelites
Overal. Frank Zappa
haha, alleen al door te lezen dat jij die aum mani padme hum cd hebt uit nepal waan ik me gelijk weer in baudhhanath
die draaide ze daar gewoon de hele dag door, zoals overal in nepal....
ook in india hoor je overal dergelijke mantra's door de straatjes schallen. heb er nog steeds bijna dageijks verschillende in mn hoofd (zing ze stiekem op de fiets
)

die draaide ze daar gewoon de hele dag door, zoals overal in nepal....
ook in india hoor je overal dergelijke mantra's door de straatjes schallen. heb er nog steeds bijna dageijks verschillende in mn hoofd (zing ze stiekem op de fiets

amassakoul
Ik ken geen of luister nooit naar teksten, wat niet wil zeggen dat ik een bepaald land nooit associeer met een bepaald nummer.
Alanis Morisette doet me met 'Thank you India' uiteraard denken aan ...
Ik herinnerde me een nummer van de Dead Kennedy's toen ik op 'Holiday in Cambodia' was.
Na mijn reis naar Ecuador kocht ik thuis van zo'n groepje panfluiters een CD die ik never of te never nog heb op gezet
Plaatselijke muziek is wel leuk plaatselijk, maar ik laat het liefst daar. Met één uitzondering !!!
Mijn leukste souvenier van Nepal is dus die CD met daarop 3 versie's van 'Om Mani Padme Hum'. Na 5 weken Nepal was ik dat lied kotsbeu gehoord zodat ik niet anders kon dan het mee te nemen om aan mijn vrienden te laten horen. Ondertussen ben ik er erg gehecht aan die CD
'Blankenberge, Blankenberge, wondermooie stad' heeft me echter nooit zo aangegrepen om hier mijn vakantie door te brengen, maar het blijft een meezinger (waarbij ik enkel dit regeltje zing omdat ik geen teksten ken).
Alanis Morisette doet me met 'Thank you India' uiteraard denken aan ...
Ik herinnerde me een nummer van de Dead Kennedy's toen ik op 'Holiday in Cambodia' was.
Na mijn reis naar Ecuador kocht ik thuis van zo'n groepje panfluiters een CD die ik never of te never nog heb op gezet
Plaatselijke muziek is wel leuk plaatselijk, maar ik laat het liefst daar. Met één uitzondering !!!
Mijn leukste souvenier van Nepal is dus die CD met daarop 3 versie's van 'Om Mani Padme Hum'. Na 5 weken Nepal was ik dat lied kotsbeu gehoord zodat ik niet anders kon dan het mee te nemen om aan mijn vrienden te laten horen. Ondertussen ben ik er erg gehecht aan die CD

'Blankenberge, Blankenberge, wondermooie stad' heeft me echter nooit zo aangegrepen om hier mijn vakantie door te brengen, maar het blijft een meezinger (waarbij ik enkel dit regeltje zing omdat ik geen teksten ken).
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik ben nu qmusic top 1000 aan het luisteren en er komen best wat herinneringen naar boven, net bij een reggae nummer die studiereis met school naar Thailand dat we op strandje bij een reggae barretje lagen en dat die rasta man er bij kwam zitten, maar ja dan kon ik niet meer liggen dus ben bij hem op schoot gaan liggen, was wel grappig omdat men mij helemaal zo niet ken, meestal ben ik wat verlegener maar was gewoon een heerlijke avond, reggae muziek doet mij zowiezo aan die studie reis naar thailand denken omdat het superveel gedraaid werd!
- bolletjeom
- Reisexpert
Zat vandaag suf tiepwerk te doen en toen kwam Ladysmith Black Mambazo langs op de ipod........heerlijke Afrika herinneringen.