Iets opsturen vanuit Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Ben
Vakantieganger

Iets opsturen vanuit Australie

Bericht door Ben »

Niet echt iets wat met backpacken te maken heeft maar ik heb gewoon ff een vraagje:

Heeft iemand een idee wat de kosten zijn om een pakket van rond de 25kg met een waarde van ongeveer 500/600 Aus $ naar NL te sturen.

Ik kan hier niks over vinden op het inet behalve van die bedrijven als TNT en UPS en DHL en Fedex die alles binnen een dag willen doen voor 500/600/700 euro,maar van mij hoeft het niet zo snel als het er maar rond 10 dagen is na verzending.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft,ga namelijk niet meer aan vracht betalen dan de waarde...

Greetz Ben
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Iets opsturen vanuit Australie

Bericht door Moira »

Hallo,

Mischien kun je op hun site wat vinden http://www.auspost.com.au/

Dat is de post zoals we het in Nederland kennen.

gr van Moira
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat mijn kerstkaart aankomt in Nederland nadat ik die verstuurd heb in Australie. Iemand daar ervaring mee (met een gewone kaart sturen, dus in de brievenbus gooien)? Kan toch nooit belachelijk lang duren? En hoeveel postzegels zal ik dan nodig hebben?
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ligt aan de post zelf. Soms is het binnen een aantal dagen (kleine week) al in Nederland en de andere keer kan het weken of soms weleens een maand duren voordat hij er is. Het meest doeltreffende is om iets op de post te doen is op een zondagmorgen, dan is het meestal binnen een week in Nederland. :)
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ga van 7 tot 9 werkdagen uit.
Teminste ik heb laatst (2 weken terug) iets verstuurt in de vorm van een pakketje en dit was binnen een week daar:
Hier op woensdag avond rond 5 uur gepost en een week later op woensdag was het binnen in Melbourne.

Ik ben er nu ook achter hoe en wat het in mijn geval zit
:
Ik heb wat autodelen gekocht van een Holden/Opel...

Die kosten me 800 aus dollar en wegen 38kg,nu worden ze per zeepost opgestuurt a 2x 175 aus dollar omdat een pakket niet zwaarder mag zijn als 20KG dus worden het 2 paketten.

En dan komen er nog kosten bij zoals BTW en invoerkosten.....Waar ik wat mee foetel,zoals iedereen doet een lagere prijs invullen die een beetje geloofwaardig is.

Word het al met al toch een duur grapje van de oorspronkelijk 800 aus dollar (400 euro) ben ik er dan ruim in euro,s 650 kwijt voordat het hier is.
Daar in Australie word er als GST of hoe ze de BTW al bij getelt en hier in NL moet ik er GVD alweer 19% bijtellen,en over de vracht kosten moet ik ook al BTW betalen deze worden bij waarde van het pakket getelt en daar 19% over....
Tel je rijk als douane......
Plaats reactie