KodakEasyshare; foto's versturen onderweg=software meenemen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Marian

KodakEasyshare; foto's versturen onderweg=software meenemen?

Bericht door Marian »

Hallo!

Heeft iemand ervaring met digitale camera meenemen?
Ik heb een Kodak Easyshare camera. Als ik foto' s op de pc wil uploaden, heb ik niet alleen het kabeltje nodig, ik moet ook eerst software installeren. Hoe gaat dit op reis? Moet je overal waar je komt de software installeren om je foto' s te kunnen uploaden en dan te versturen. Kan ik dit ook omzeilen?

Dank! :D

Groeten.
Vince

Bericht door Vince »

ga er vanuit dat je je software niet kan installeren in internetcafe's. deze zijn meestal goed beveiligd. je kan ze wel vaak op cd laten branden in een winkel. mijn advies: neem sowieso de kabel mee en een kopie van je software. een cd neemt niet veel ruimte in beslag en dan zit je altijd goed! :D
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Als je de camera aansluit op een PC met Windows XP kan je bijna altijd je foto's uploaden. Ik heb geen ervaring met jouw specifieke model, maar met mijn Canon heb ik het het afgelopen jaar zo gedaan.
Een andere mogelijkheid is een kaartlezer. Veel internetcafes en zaakjes waar je de foto's op CD kan laten zetten hebben wel zo'n ding. Je steekt daar gewoon je geheugenkaartje in, en dan heb je de camera (en de software) niet eens nodig.
Ik had geen software mee en heb me prima gered! Niet ELK internetcafe bied goede voorzieningen, maar er zijn er genoeg, je hoeft tenslotte toch ook niet elke keer nieuwe foto's up te loaden?
Het hangt ook een beetje af van de landen die je gaat bezoeken natuurlijk. Ik heb in ZO Azie, Australie en Nieuw Zeeland geen problemen gehad.
Marijn
Jelletje

Bericht door Jelletje »

Ik ga een jaar op weg en doe verschillende landen aan in azie. Nu wil ik het thuisfront ook graag op de hoogte houden, maar hoe kan ik volgens jullie het beste mijn foto's richting nederland krijgen. Op cd zetten en opsturen of mailen?
GerritM

Bericht door GerritM »

Wat dacht je ervan om een weblog te maken op "aroundtheglobe.nl" dan kum je alle foto's er op zetten en ook nog bijv. een dagboek maken, kan iedereen inloggen wanneer ze maar willen!
En het is er gemakkelijk, hoeft je niemand een email te sturen, ze kunnen allemaal reageren in het gasten boek.

Ik doe hat zelf ook, erg gemakkelijk!

http://gerrit.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jelletje schreef:Ik ga een jaar op weg en doe verschillende landen aan in azie. Nu wil ik het thuisfront ook graag op de hoogte houden, maar hoe kan ik volgens jullie het beste mijn foto's richting nederland krijgen. Op cd zetten en opsturen of mailen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar vroegah, :) toen je nog met die filmrolletjes werkte stuurde we de foto's op en hielden we de negatieven. Ik zou nu ook zo iets doen. Ik zou een kopie opsturen en een extra cd bij je houden zodat je zeker weet dat je je foto's houd.

Ook bij de post gaat wel eens wat mis. Foto's uploaden lijkt mij persoonlijke onbegonnen werk aangezien het al snel om vele MB's gaat.
Plaats reactie