Hoe betalen jullie de tijd dat jullie in het buitenland gaan?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
isaac

Hoe betalen jullie de tijd dat jullie in het buitenland gaan?

Bericht door isaac »

hoi

hoe betalen jullie de tijd dat jullie in het buitenland gaan?

ik zelf ga begin januari een half jaar naar nieuw zeeland en werk nu fultime en ga daar werken om het te kunnen betalen (hoop ik)

ik ben benieuwd naar de antwoorden

groeten isaac
Gast

Bericht door Gast »

sparen. veel sparen voordat je gaat. want als je op reis bent is het een stuk moeilijker om geld te sparen om verder te kunnen reizen.

ik ben zelf 7 maanden in australie geweest en heb daar ongeveer 5000 euro uitgegeven. ik heb geen heel dure dingen gedaan en goedkoop overnacht. ik heb denk ik in totaal ongeveer 3 weken gewerkt. dat is niet lang, maar ik had ook helemaal geen zin om te gaan werken, en het hoefte niet want het ging wel okay met mijn geld.

ik heb van te voren veel gewerkt, naast school voornamelijk en toen ik thuis kwam ben ik weer begonnen met werken, want toen was mijn geld wel echt op.

succes in ieder geval

monique
Vince

Bericht door Vince »

Reizen is duur. Nieuw Zeeland is te vergelijken met de prijzen in Nederland (ietsje goedkoper) ik heb er zelf in 6 maanden 7000 euro uitgegeven (inc. ticket) ga er vanuit dat je dat zeker nodig hebt. eigenlijk geld voor reizen hoe meer geld hoe beter. je zult namelijk altijd geld tekort hebben omdat er altijd zoveel ontzettend gave (lees: dure) dingen te doen zijn!
Isaacv

Bericht door Isaacv »

hoi,

ja ik ga er eigenlijk vanuit dat ik 750 euro permaand kwijt ben. zonder ticket etc. dus dat komt wel op ongeveer hetzelfde uit als wat jij kwijt was.
wel fijn om nu ee nsoort indicatie te hebben! toch altijd interesant om het financiele plaatje te zien van andere mensen (mischien steek ik er zelf nog iets van op) dus is er nog iemand die ervaring heeft?

groet isaac
Pippen

Bericht door Pippen »

Reken uit wat je minimaal kwijt bent voor een dag aan eten, drinken, slapen en snoepen. Vermenigvuldig dat bedrag met twee en je hebt een redelijke indicatie. Oftewel je bent 2 keer zoveel kwijt dan dat je verwacht. (tenzij je natuurlijk zo'n goede indicatie hebt als de personen hier boven hebben gedaan.) De kleine dingetjes drijven de prijs van je vakantie heel erg op. Een busticket voor een dagje, een kluisje, souvenirs, een reep chocola, wasbeurten, leesvoer, musea en andere dingen zijn hier voorbeelden van.

Mijn regel (in australie) is; 1 maand werken is 2 maander leven. Dan heb ik het over de noodzakelijke dingen, onderdak eten en drinken. Mocht je gaan bungeejumpen, raften, hiketochten maken, en soortgelijke dingen (en dat wil je, want je bent immers niet elk jaar aan het backpacken) zijn dat bijkomende kosten. Je hoeft je niet te schamen als je met schulden terugkomt. De ervaring van je leven is immers onbetaalbaar!
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik heb voor Nieuw Zeeland zo'n 1000 euri per maand gespaard, en dat heb ik ook wel uitgegeven denk ik... Heb bijna altijd zelf gekookt, in dorms geslapen en gelift. Maar aan de andere kant heb ik wel zat dingen gedaan zoals raften, caving, Franz Josef glacier beklommen, skydiven, naar een 3 daags festival geweest etc.

Nieuw Zeeland is geweldig en je kan er zoveel leuke dingen doen dat je daar zeker niet (veel) op moet besparen. Al die activiteiten maken het land voor mij zo leuk, heb ook zat gewandeld in de mooie natuur, maarjah... dat gaat na een tijdje ook vervelen he!

Groetjes Marijn
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ik ben 17 janurie dit jaar naar Australie gevlogen samen met 2 andere,en we hebben ons een auto gekocht en we hebben elke nacht in een hostel of motel/hotel geslapen en ik zou 6 weken daar blijven,maar na 2,5 week was ik al 1500 euro lichter (300 euro van de auto kosten meegetelt),we hebben elke dag 600km gereden gemiddeld en geen dure tours of net wat gedaan,wel elke dag naar restaurants en kroegen gegaan,maar als je zo telt:
30 euro per dag per man aan benzine (onze ford fairlane zoop veel 1op7 en had nog wat onkosten a 300 euro)
20 euro per overnachting
15 euro aan bier 3 euro de fles ongeveer 7 dagen in de week gemiddeld
8 euro aan sigaretten marlboro is ongeveer 12 dollar soms 11 soms 14
20 euro aan restaurants en eten
10 euro aan tankstation dingen zoals mars/chips koud water enz.
Zo kom je al snel bij de 100 euro per dag die ik na mijn verblijf van 25 dagen ook ongeveer nodig heb gehad en dan nog de auto die we niet hebben verkocht,ik heb nog een ticket gekocht van Perth naar Sydney,maar ik was in Adelaide en heb dit kunnen omboeken van Adelaide naar Sydney omdat ik geen zin had om 4-5 dagen door de woestijn te rijden,dit had ik na mijn zin al te veel gedaan dat word je zo kotsmoe,dus die 5x 100 euro heb ik me bespaart en ben toen terug na Sydney gevlogen en heb mijn ticket omgeboekt en ben naar huisje terug gevlogen totale kosten voor zeg maar 25 dagen Australie minus vliegticket en auto 2300 euro,wel geleeft hoe een koning.Maar ik ga nu weer terug en ik heb fatsoelijk werk daar wat goed betaald 20 dollar per uur 10 uur per dag 6 dagen in de week en kost en inwoning,moet daar hele dagen gaan traktor rijden met de airco aan langs een combine...Ik heb ook gezegd tegen die boer (hij komt naar NL op bezoek bij ons zegt ie) dat me dat geregeld heeft ik ga geen fruitplukken voor 70 dollar per dag in de zon,fatsoenlijk werk of niks hij zou het voor me regelen zei ie.En dat heeft ie gedaan zei ie telefonisch,dus afwachten wat ik in November moet gaan doen.
Plaats reactie