Terugvlucht vanuit Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Terugvlucht vanuit Zuid Amerika

Bericht door Jos »

Beste mensen,

We zijn nu in Columbia en hebben nog geen terugvlucht. We gaan helemaal door naar Argentinie, dus alles is in de planning nog mogelijk, vandaar deze snelle vraag. Vanuit welke stad is het goedkoopst vliegen naar Europa? Lima, Quito, Buenos Aires, of nog een andere, een welke steden zijn absoluut af te raden?

Mocht iemand er ervaring mee hebben, laat het me weten!

Alvast bedankt!

Groeten Jos
bolletjeom
Reisexpert

Re: Terugvlucht vanuit Zuid Amerika

Bericht door bolletjeom »

ik heb nooit alle steden vergeleken. Weet alleen dat je vanuit Quito vaak het voordeligst vliegt via de VS. Maar heb ook mensen gehoort die spotgoedkoop terug vlogen met een stop in de nederlandse antillen.
Iberia vliegt ook goedkoop vanaf Quito.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik weet niet of je er komt maar vorig jaar heb ik ernaar gekeken en de goedkoopste optie toen was vanaf suriname naar amsterdam: 350 euro
bolletjeom
Reisexpert

@estelle. Was dat echt mogelijk???? Want toen ik keek was die prijs alleen mogelijk wanneer je 2 enkeltjes (=retour) kocht. Wanneer je alleen naar amsterdam wilde vliegen betaalde je €700 euro.
Op suriname worden irritante lokkertjes geplaatst maar in de praktijk is het vaak niet te boeken.

Dat gezegd...Suriname is vaak wel het goedkoopst om op te vliegen van heel zuid-amerika

overweeg ook eens om niet direct te vliegen maar eerst naar midden amerika of de VS.
Dat kan ook flink geld schelen en wanneer je toch de tijd hebt......
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

In het algemeen is het Buenos Aires. Da's de grootste hub naar Europa. Maar kijk vooral goed naar Iberia. Dat is volgens mij DE maatschappij om vanuit ZA naar Europa te vliegen. Wat bedoel je met het afraden van die steden? Voor vluchten, of omdat het gewoon rotsteden zijn om heen te reizen?

Die goedkope vluchten van Quito naar Europa met Iberia: kan wel kloppen. Vanuit BA naar Europa is misschien ietsje duurder (omdat het verder is), maar gezien je reisschema zeer waarschijnlijk toch weer de beste optie.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

ps. Colombia verhalen vind ik leuk! Heb je een weblog?
Kijk ook een op http://www.traveltheglobe.eu. Die zitten nu in Colombia!
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bedankt voor alle reacties!

Iberia was inderdaad mijn logische gok geweest en als ik de aanbiedingen van ze bekijk is Quito net iets goedkoper dan Buenos Aires. We zullen in de komende maanden kijken wat binnen de planning beter uitkomt (waarschijnlijk BA) en dan daarop sturen.

Denken jullie dat het mogelijk is om op het vliegveld te gaan zitten en een last minute te boeken, of sturen de maatschappijen er niet op om de vliegtuigen vol te krijgen? Het maakt ons persoonlijk niet bijzonder veel uit waar we in Europa terecht komen, het is dan ook wel weer een aardig avontuur om vanaf Spanje ofzo naar huis te komen (al is dat me Ryan Air ook goed te doen...)

Erik, ons weblog is http://belmondo.aroundtheglobe.nl/ (natuurlijk via Aroundtheglobe), ik hoop dat de verhalen en foto's herinneringen voor je boven brengen.

Heb je nog reisadvies? We zitten op de weg van Medillin naar Equador, en we houden zuid aan, maar een kleine detour is altijd mogelijk.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb een stukje van je verslag gelezen...tip = Salento! En dan in hostel plantation house gaan zitten.
Leuk dat je naar El Penol geweest bent! Vond ik ook erg mooi, en is al langsgekomen in Rara, waar is dat? :-)

Sorry, de LP Colombia is totaal waardeloos. Probeer hem weer te ruilen voor een Footprint Colombia......:-)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ErikB schreef:Ik heb een stukje van je verslag gelezen...tip = Salento! En dan in hostel plantation house gaan zitten.
Leuk dat je naar El Penol geweest bent! Vond ik ook erg mooi, en is al langsgekomen in Rara, waar is dat? :-)

Sorry, de LP Colombia is totaal waardeloos. Probeer hem weer te ruilen voor een Footprint Colombia......:-)
De LP is inderdaad niet best, maar we hebben samen met medereizigers en met behulp van een Columbiaanse vriendin al een aardige reis uitgestippelt. Dus het gaat, ondanks de LP, best goedkomen :)

Ik heb trouwens op advies van een medereiziger de website van aircomet.com eens bezocht, en om eerlijk te zijn ben ik enigzins geschrokken van de superlage prijzen. Een last minute voor 2 december vanaf Quito naar Madrid, 150 euro!!! En een ticket voor in April, tegen de 400. Vanaf Buenos Aires is een ticket in April 600 euro, en vanaf Lima 350 euro. Dus mogelijkheden zat voor goedkope tickets :) En dan vanaf Madrid lekker naar huis liften ofzo :) komt helemaal goed!
bolletjeom
Reisexpert

WOWOWOW!!!
Wat?!?!?! 0_0
Het is niet waar!!!
ik geloofde je gewoon niet dus ik ben gelijk gaan kijken maar het is dus echt zo! Dat is echt een koopje!

Je kunt trouwens ook voor 40 euro met easyjet of rianair ofzo van Madrid naar Nederland vliegen (eindhoven) is goedkoper dan een aantal overnachtingen tijdens je lift trip. of je moet het gewoon leuk vinden om te liften in de winterkou.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Zo zeg! Zulke lage prijzen van ZA naar Europa heb ik nog nooit van gehoord! Maar ik zou wel een beetje oppassen met bv Quito hoor. Als je eindigt in BA, dan kan het zomaar zo zijn dat je nauwelijks iets betaalbaars van BA naar Quito kunt vinden (omdat de meeste maatschapppijen vooral een uitgebreid nationaal netwerk hebben). Misschien het beste om op een aanbieding vanuit BA te wachten en dan snel toehappen....?
pokopoko

Bericht door pokopoko »

Misschien dat condor iets voor je kan betekenen:

http://www.condor.com

Schijnt van Thomas Cook te zijn.

Succes en ben benieuwd want zoals mijn planning er nu uit ziet wil ik ook vanuit Z-Amerika terug vliegen.

Gr.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow goed om te weten.... dat levert weer goede vakantie ideeen op!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie