vanaf China naar Laos of Vietnam

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Two Fishes
Vakantieganger

vanaf China naar Laos of Vietnam

Bericht door Two Fishes »

Wat bij onze reis vast staat is de mongolie-express met als eindpunt Peking. Vanuit Peking naar beneden toe. Dan willen we Via laos, Vietnam en Cambodja naar Indonesie. Ik heb hier een paar vragen over.

1. Weet iemand of de visumvoorwaarden in China nog gaan veranderen?
Nu moet je je reisroute en overnachtingsplaatsen precies doorgeven, toch?!!!

2. Kun je vanuit China goed Laos of Vietnam in?
Lees hier nauwelijks wat over!

3. Hebben jullie aanbevelingen betreft de route Laos en Vietnam?
Via China naar Laos of juist eerst naar Vietnam? Via welk land is het beste naar Cambodja te reizen? Of maakt dit niet uit?

Alvast bedankt voor je reactie!!
Two Fishes
bolletjeom
Reisexpert

Re: vanaf China naar Laos of Vietnam

Bericht door bolletjeom »

hoe het zit met de visa in china weet ik niet. zou eens contact opnemen met een visumburo. persoonlijk hoop en verwacht ik dat het weer wat soepeler wordt ...maar wie ben ik?

Vietnam inkomen vanuit china is geen probleem. Wij hebben van te voren een visum geregeld in China. Geloof dat dit moest omdat je het niet aan de grens kon krijgen maar dat weet ik niet meer zeker.

Het lastige van je wens is dat je 2 landen wilt bezoeken die naast elkaar liggen en beide van boven tot beneden helemaal de moeite waard zijn.
hoeveel tijd hebben jullie? genoeg om een slinger te maken?? want dan zou ik dus via vietnam afzakken naar Cambodja en daar omhoog gaan heel Laos door en dan van noord naar zuid door thailand en maleisie op weg naar indonesie.

het is makkelijker om vanuit Vietnam in cambodja te komen dan vanuit Laos.
Of het makkelijk Laos inkomen is vanuit china weet ik niet. Vanuit noord vietnam kom je wel makkelijk laos in
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik kwam iemand tegen die over land van laos china inging, andersom zal dus ook wel kunnen. verder weet ik daar niks van dus heb je weinig aan *_*

vanuit laos cambodja ingaan vond ik trouwens doodeenvoudig. visumformuliertje invullen, stempeltje halen (natuurlijk extra dollar ;) ) uurtje wachten that's it.

makkelijkste is wel om vanaf dondet alvast te zorgen dat minivan je opkomt halen vanaf de grens (lekker luxe >:) ) anders wordt het een duur grapje
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

wat tom zegt klopt. Van Laos naar cambodja is te doen. ik heb begrepen dat andersom een probleem kan geven.
nikos
Contacteer:

Bericht door nikos »

zit net in china, ook via de trans-mongolie trein.
voor het visum voor china heb ik een aantal hostels geboekt (en inmiddels weer afgezegd)
ook een bewijs geboekt dat ik het land weer verlaat.

je hoeft geen transport te laten zien en niet alle nachten te verantwoorden.
het kan heel goed zijn dat de regels inmiddels versoepeld zijn.
ook heb ik van een collega-reiziger begrepen dat je nu een visum voor 2 maanden kunt krijgen. visumwinkel en visumdienst regelt dit niet standaard, dus geef dit wel aan.

van meerdere reizigers heb ik vernomen dat je voor vietnam van tevoren een visum nodig hebt. ook is de dag van entree belangrijk. kom je bijvoorbeeld een dag te vroeg, dan moet je wachten.
laos kun je in zonder van te voren een visum te regelen. (tenminste, dat hoop ik. dit wilde ik namelijk gaan doen haha)

in laos ga ik dan de visa voor de omliggende landen regelen.
bolletjeom
Reisexpert

je kunt voor laos een visum aan de grens krijgen vooraf regelen heeft als voordeel dat je niet afgezet wordt. ik heb in iedergeval minder betaald dan de mensen die aan de grens stonden.
Verder is er nog 1 of andere vaag overwerktarief. jij moet dus meer betalen als je laat op de dag aankomt of op zondag.
slim bedacht van die jongens, he?
Two Fishes
Vakantieganger

Bericht door Two Fishes »

heey bedankt joh!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

In Nanning (op een goeie 1,5 uur per trein van Vietnam, in Zuid-China) kon ik eind 2006 een visum voor Vietnam regelen in het consulaat aldaar. Geen gedoe en binnen 3 werkdagen had ik het visum. Het kostte me volgens mij 20 dollar. Het was toen net geopend en helemaal 100% zeker was ik niet dat het ging lukken maar uiteindelijk had ik het visum zonder problemen en niet duur.

Van Vietnam naar Cambodja was ook geen probleem. Ik had het visum in Hanoi al laten regelen voor slechts een paar dollar extra. Het visum voor Laos heb ik op het vliegveld geregeld en ook daar zonder problemen meegekregen.

Ik hoop ook dat de visumvoorwaarden in China soepeler zijn of worden aangezien ik er ook weer heen wil. Ik wil ook vanuit China naar Laos of evt. eerst nog 'even' naar het noorden van Vietnam.

Meer informatie is dus altijd welkom!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie