Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Wat zijn jullie ervaringen met GSM gebruik in het buitenland? Ik weet inmiddels dat 't zeker niet goedkoop is. Wil zelf in Azie (Laos, Cambodja) en Nieuw Zeeland een GSM meenemen voor met name SMSjes en heeeeeeeel incidenteel 'n keer bellen of gebeld worden... om vervolgens snel naar 'n vaste lijn te rennen
Heb nu nog geen abo (van de zaak, moet ik inleveren), wel een oude telefoon... heb 'n beetje gezocht en Ben lijkt me de goedkoopste. Vodafone is ook relatief goedkoop. Steeds een SIM-kaart aanschaffen per land lijkt me ook niet echt heel handig. Zijn er nog mensen met goede tips?
wij hebben wel in ieder land een simkaart aangeschaft om bereikbaar te zijn en soms een sms te sturen.
verder hadden we een t-mobile abb die was overal bereikbaar maar hebben we niet gebruikt is toch een stuk duurder.
(bij flex abb gaat het wel van je abb af maar wij vonden bellen te duur)
en wat vooral in thailand heel prettig was was dat de mensen vanuit nld met voipdiscount voor niets/ of bijna niets naar je kunnen bellen.
Laatst gewijzigd door karinmartin op 05 nov 2008 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Met abo van Orange gaat bellen en SMSen vanuit het buitenland gewoon van je maandelijkse bundel af. Bij andere providers zijn dit extra kosten. Omdat ik bijna nooit bel vanuit het buitenlad heb ik me beperkt tot deze NL SIM kaart en heb ik niet in het buitenland steeds een kaart aangeschaft.
In laos is een lokale sim kaart kopen een aanrader. Bellen naar het buitenland is echt goedkoop (precies weet ik niet meer maar in de trand van een paar cent per minuut). Heb toen lekker veel naar Nederland gebelt, leuk voor opa en oma. Zeker omdat het internet erg beroerd is.
Thailand, gewoon mijn eigen simkaart.. je kunt wel sms ontvangen maar bereik is soms slecht. Er zijn alleen wel weer zoveel internet cafe's dat je je telefoon eigenlijk niet nodig hebt.
Laatst gewijzigd door Tikva op 06 nov 2008 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben zelf een abbo bij T-mobile ik heb een abbonnement waar ik 15 euro per maand voor betaal. Van dat bedrag mag ik bellen en smsen binnen de belbundel. Ik sms voor 50 eurocent en gebeld worden kost me 2.25 euro en als zei jou bellen dan kost het 1.00 euro. Wij hebben het voor noodgevallen als er wat gebeurd in Nederland.
Verder kopen wij vaak een simkaart in het land als we daar lang blijven. Ik ben nu in Indonesie en dan gebruik mijn mobiel ik spaar veel beltegoed op ik heb nu zo'n 45 euro dus kan gewoon sms sturen binnen mijn bundel.