Rondreis Miami - LA (met rugzak)

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
ptr01

Rondreis Miami - LA (met rugzak)

Bericht door ptr01 »

Hallo allemaal!

Ik zit eraan te denken om halverwege februari voor 3 maanden alleen te gaan reizen in Amerika. Vanwege de periode in het jaar lijkt mij het zuiden de beste optie voor het weer. Mijn plan is om van Miami naar La te reizen met het openbaar vervoer. Ik heb geen rijbewijs dus een huurauto is geen optie.

Is het goed te doen met de trein of bus? Zijn de nationale parken in die maanden geopend? kom je gemakkelijk andere reizigers tegen? Welke steden/dorpen/parken zijn aan te raden op deze route?

Dit zijn een aantal van de vele vragen die ik heb.....Graag hoor ik jullie reacties over ervaringen die jullie hebben gehad met het reizen in de States! Andere tips of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!!

Groetjes,

Pieter
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rondreis Miami - LA (met rugzak)

Bericht door bolletjeom »

in de maanden die bij ons ook traditioneel in de winter vallen zijn de meeste parken in californie en ander hoogelegen gebieden gesloten. Er ligt dan te veel sneeuw. Ook is het in de woestijn staten dan berekoud. Ik heb he eht erg fris ehad in november in Las Vegas.
Openbaar vervoer is goed te doen. Het is alleen wel erg prijzig. Enook binnenlandse vluchten zijn aan de prijs. Greyhound is de grote aanbieder. kijk eens op hun webiste voor een idee van de prijzen.

heb nu niet zo veel tijd om te reageren. kom later nog wel terug op de prijzen. les voor de grap eens mijn verhalen op mijn site en kijk eens bij het kopje reiskosten om een idee te krijgen hoe duur budgetreizen is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rondreis Miami - LA (met rugzak)

Bericht door bolletjeom »

bus van Los Angeles naar Las vegas was 21 euro. ritje van een uur of 4. Megabus was de maatschappij en die is de goedkoopste op dat stuk
bus van Las Vegas naar San Diego was 38 euro. greyhound. rit van een uur of 5
bus van San Diego naar Los Angeles was 11 euro. rit van een uur of 2
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie