2 maanden thailand en laos
2 maanden thailand en laos
joepie.
we hebben weer een ticket geboekt.
3 maart vertrekken we naar bangkok en 5 mei zijn we weer thuis.
we gaan naar thailand en laos. maar heeft er iemand nog leuke tips ?
we hebben weer een ticket geboekt.
3 maart vertrekken we naar bangkok en 5 mei zijn we weer thuis.
we gaan naar thailand en laos. maar heeft er iemand nog leuke tips ?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: 2 maanden thailand en laos
tips..wel honderd!!!
ik zou zeggen...lees lees en lees.
Hier bij Alles Over en op het forum. Je kunt ook reisverslagen vinden per land. Dan kan je lekker inspiratie opdoen.
Lees anders ook eens mijn verhalen
Ik weet niet of jullie al eens eerder die kant op zijn geweest en wat jullie het liefste eerst doen. Makkelijk thailand of iets lastiger Laos.
in Laos mag je maximaal een maand zijn maar dat is ook voldoende. Ik had ook best langer kunnen blijven maar het genoeg gezien.
Wanneer je beide landen nog niet hebt gezien zou ik eerst een deel thailand doen. Omdat dit westerser is en misschien valt dat tegen als je net uit Laos komt.
dus Bangkok
even naar Kanchanaburi
ayuthaya en misschien even naar 1 van de gaafst national parken, Khao Yai NP om gibbons te spotten
en dan omhoog richting Chiang mai
Grens over met Laos. Rondje maken in het noorden of via de mekong gelijk afzakken naar Luang Prabang. Dan naar beneden. Het is een stukje om maar de plain of jars zou ik toch willen aanraden. Dan van vieng om te chillen en Vientiane. Prima nachtbussen naar Pakse. Eventueel dagje bolaven plateau. en naar de eilandjes in de mekong. don det enzo. Dan weer terug omhoog naar Pakse met een stop in Champasak bijvoorbeeld. Bij pakse de grens over naar Thailand. Op naar bangkok of nog even een langs een eiland ofzo ( zijn niet de allermooiste eilanden van thailand maar nog steeds mooi)
hieronder een suggestie voor een rondje:
ik zou zeggen...lees lees en lees.
Hier bij Alles Over en op het forum. Je kunt ook reisverslagen vinden per land. Dan kan je lekker inspiratie opdoen.
Lees anders ook eens mijn verhalen
Ik weet niet of jullie al eens eerder die kant op zijn geweest en wat jullie het liefste eerst doen. Makkelijk thailand of iets lastiger Laos.
in Laos mag je maximaal een maand zijn maar dat is ook voldoende. Ik had ook best langer kunnen blijven maar het genoeg gezien.
Wanneer je beide landen nog niet hebt gezien zou ik eerst een deel thailand doen. Omdat dit westerser is en misschien valt dat tegen als je net uit Laos komt.
dus Bangkok
even naar Kanchanaburi
ayuthaya en misschien even naar 1 van de gaafst national parken, Khao Yai NP om gibbons te spotten
en dan omhoog richting Chiang mai
Grens over met Laos. Rondje maken in het noorden of via de mekong gelijk afzakken naar Luang Prabang. Dan naar beneden. Het is een stukje om maar de plain of jars zou ik toch willen aanraden. Dan van vieng om te chillen en Vientiane. Prima nachtbussen naar Pakse. Eventueel dagje bolaven plateau. en naar de eilandjes in de mekong. don det enzo. Dan weer terug omhoog naar Pakse met een stop in Champasak bijvoorbeeld. Bij pakse de grens over naar Thailand. Op naar bangkok of nog even een langs een eiland ofzo ( zijn niet de allermooiste eilanden van thailand maar nog steeds mooi)
hieronder een suggestie voor een rondje:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
je kunt ook langer dan een maand in laos blijven, heel makkelijk in vientiane visumverlenging aanvragen.
vond vijf weken veel te weinig, mijn tip is dus vooral zoveel mogelijk laos!
vieng phoukha is geweldig, mooie meerdaagse trekkings kun je vanuitdaar ondernemen.
watervallen in het zuiden verkennen met de motorbike (makkelijkst vanuit pakse) aantal dagen erg leuk.
vanuit tha khaek ook mooie trekkings (wel iets toeristischer dan bij vieng phoukha, probeer dus te onderhandelen om een extra dag in te lassen waarb ij ze je iets anders laten zien )
verder raad ik ook zeker vang vieng aan. laat je niet misleiden door alle friends en happy pizza verhalen. die zijn daar zeker wel maar het is nog steeds een klein dorp in een prachtige omgeving. huur een mountainbike of ga lopen en verken omliggende dorpjes en beklim wat bergen. neem een guesthouse aan de andere kant van de rivier en je hebt niets te maken met friends en dronken lui.
relaxen op siphan don ook erg fijn.
skippen: vientiane...was daar alleen om mn visum te verlengen, verder weinig aan.
als je er nog niet geweest bent zou ik zeker ook angkor bezoeken, ten koste van tijd in thailand. overweldigend mooi....
ben niet (heel erg) anti thailand ofzo hoor haha, maar buurlanden zijn veel leuker
vond vijf weken veel te weinig, mijn tip is dus vooral zoveel mogelijk laos!
vieng phoukha is geweldig, mooie meerdaagse trekkings kun je vanuitdaar ondernemen.
watervallen in het zuiden verkennen met de motorbike (makkelijkst vanuit pakse) aantal dagen erg leuk.
vanuit tha khaek ook mooie trekkings (wel iets toeristischer dan bij vieng phoukha, probeer dus te onderhandelen om een extra dag in te lassen waarb ij ze je iets anders laten zien )
verder raad ik ook zeker vang vieng aan. laat je niet misleiden door alle friends en happy pizza verhalen. die zijn daar zeker wel maar het is nog steeds een klein dorp in een prachtige omgeving. huur een mountainbike of ga lopen en verken omliggende dorpjes en beklim wat bergen. neem een guesthouse aan de andere kant van de rivier en je hebt niets te maken met friends en dronken lui.
relaxen op siphan don ook erg fijn.
skippen: vientiane...was daar alleen om mn visum te verlengen, verder weinig aan.
als je er nog niet geweest bent zou ik zeker ook angkor bezoeken, ten koste van tijd in thailand. overweldigend mooi....
ben niet (heel erg) anti thailand ofzo hoor haha, maar buurlanden zijn veel leuker
amassakoul
zie net dat je al zes weken in laos bent geweest...
heb je mijn eerdere tips waarschijnlijk wel zo'n beetje gehad....
dan maar wat dingen die ik zelf graag had willen doen maar (vooral wegens te weinig tijd aaargh) niet gedaan heb, wel goede verhalen over gehoord:
vanuit noorden naar vientiane via sainyabuli province, ipv vang vieng luangprabang standaard route.
met de motorbike naar tahoy (vanuit tat lo of salavan), lastig te komen maar nog redelijke kans op tijgers.
trekking naar nong fa in het dong ampham NP. vijf dagen ofzo naar een kratermeer, schijnt ongelooflijk te zijn...
ben jaloers, wil ook zo graag terug
heb je mijn eerdere tips waarschijnlijk wel zo'n beetje gehad....
dan maar wat dingen die ik zelf graag had willen doen maar (vooral wegens te weinig tijd aaargh) niet gedaan heb, wel goede verhalen over gehoord:
vanuit noorden naar vientiane via sainyabuli province, ipv vang vieng luangprabang standaard route.
met de motorbike naar tahoy (vanuit tat lo of salavan), lastig te komen maar nog redelijke kans op tijgers.
trekking naar nong fa in het dong ampham NP. vijf dagen ofzo naar een kratermeer, schijnt ongelooflijk te zijn...
ben jaloers, wil ook zo graag terug

amassakoul
dank je wel tom ik ga je tips eens even bekijken. en wat jij in je eerste reactie noemde zijn we idd geweest.
ben opzoek naar tips buiten de standaard routes in laos en thailand.
ik ben 6 weken naar thailand en maleisie geweest in 2006
en 6 mnd van nov 2007 tm mei 2008 (thailand, cambodja, vietnam en laos)
ben opzoek naar tips buiten de standaard routes in laos en thailand.
ik ben 6 weken naar thailand en maleisie geweest in 2006
en 6 mnd van nov 2007 tm mei 2008 (thailand, cambodja, vietnam en laos)
Ben je in laos al bij de Kong La cave geweest?.. zo niet is dat echt een aanrader. zelfde voor trekking in de omgeving van tha kaek. Waar je trouwens ook met je eigen scootertje leuke dag trips kunt maken.
Meer info over beide vind je bij tour informatie.
Meer info over beide vind je bij tour informatie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
oke dank je wel tikva.
we gaan daar eens kijken volgend jaar.
we gaan daar eens kijken volgend jaar.
- bolletjeom
- Reisexpert
aha. de standaard al gedaan
het bolaven plateau in de buurt van Pakse al gezien?
vond ik leuk in iedergeval
het bolaven plateau in de buurt van Pakse al gezien?
vond ik leuk in iedergeval
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
we zijn alleen naar tat lo geweest en dat vonden we erg mooi, hier willen we zeker weer naartoe gaan en dan een brommer huren om ook verder te kunnen kijken.
dan moet je vooral vanuit salavan of attapeu de route naar paksong nemen.
door de jungle, dirtroad erg mooi, kom je langs waterval nam tok katamtok, gigantisch groot en mooi en zalig zonder hekjes, toegangsprijzenof andere mensen.
wel lastig te vinden, geen bordjes ofzo, dus je moetje kilometer teller in de gaten houden en opeen gegeven moment de jungle in struinen.
doen
attapeu is best leuk, toen ik er was geen andere toerist niemand spreekt engels dus goeie plek om je lao te oefenen
wel vol luidruchtige vietnamezen
door de jungle, dirtroad erg mooi, kom je langs waterval nam tok katamtok, gigantisch groot en mooi en zalig zonder hekjes, toegangsprijzenof andere mensen.
wel lastig te vinden, geen bordjes ofzo, dus je moetje kilometer teller in de gaten houden en opeen gegeven moment de jungle in struinen.
doen

attapeu is best leuk, toen ik er was geen andere toerist niemand spreekt engels dus goeie plek om je lao te oefenen

wel vol luidruchtige vietnamezen
amassakoul