Wat zijn aanraders in Noord-Amerika??

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Wat zijn aanraders in Noord-Amerika??

Bericht door jmksprangers »

Noord-Amerika is groot, nee Noord-Amerika is GROOT!!! Dusss dat betekent keuzes maken als je erheen gaat...
Daarom ben ik op zoek naar aanraders in Noord-Amerika. Welke gebieden zijn leuk en welke juist niet???

Het is niet echt een backpack land volgens mij maar rondreizen moet er prima lukken.
Zat zelf te denken aan Californie vanwege de mooie natuurparken. leuke steden en aangename klimaat maar wie weet zijn er veel leukere stukken.

Dusssssss kom maar op met die ideeen! ^O^
El Niño
Reisexpert

Re: Wat zijn aanraders in Noord-Amerika??

Bericht door El Niño »

Ik zou idd even in Las Vegas en San Francisco enzo gaan kijken (hoewel ik SF niet zo heel bijzonder vind hoor). Daarnaast zou ik eens in de Zuidelijke staten gaan kijken. Ik vond New Orleans bv heel apart. Lijkt totaal niet op de rest van Amerika. Volgens mij kun je er wel weer geen. Het French Quarter is in ieder geval nauwelijks beschadigd door Katrina.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

Ik heb dus alleen ervaring met NY en Californie. Ik kan je aanraden om te kijken of je een vlucht kan vinden die het toelaat om een gratis stopover te maken in NY!!! dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
NY is zo gaaf en zo anders dan de westcaost!!!

Wanneer je naar Californie gaat en je wilt natuur zien dan moet je wel echt op je seizoenen letten. Ik was er in oktober en toen waren de national parken al zo ongeveer gesloten. Ik wilde gaan kamperen ofzo en me eventueel aansluiten bij zo'n groepje backpackers dat dan georganiseerd op tour gaat (omdat die dan oa de kampeerartikelen leveren) maar halverwege september stoppen die er al mee.

Los Angeles met Hollywood, Bel air, Venice beach was leuk voor een dag of 3. Meer echt niet. Zelfde geldt voor Las Vegas. Leuk om eens gezien te hebben maar mij een beetje te "weird". Ga niet op een dagtrip van Las Vegas naar de Grand Canyon. Dan doe je hem geen eer aan. Ga wat langer naar dat gebied en maak bijvoorbeeld een 2 daagse wandeling.
ik kon door tijd gebrek niet naar San Fransisco gaan dus ben naar San diego geweest en da was verrassend anders. Maar ook hier vermaak je je niet een hele week hoor! maar het was wel mooi en anders dan andere steden

lees anders eens mijn reisverhalen op mijn website ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

klinkt goed! De tip met de gratis stop over is inderdaad een goede! Nog tips waar je deze kan goedkoop kan boeken???
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zoeken zoeken zoeken. je kunt ook een keertje dom spelen en naar een reisburo gaan en vragen of ze weten of het kan enzo. En dan hoef je daar niet perse te boeken maar ga je met die info zelf verder zoeken.
ik heb het gedaan als een onderdeel van een Round the world ticket dat ik had geboekt via worldticketcenter
en ik vloog ...volgens mij ....met united airlines
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dewereldomdehoek

Bericht door Dewereldomdehoek »

hallo
poeh he, wat een vraag, zelfs noord amerika is groot.
californie is mooi en alle nationale parken ook (bryce en monument valley en arches en valey of fire zijn een beetje mijn favo's).
maar dat is wel een route die iedereen al doet.
ga eens verder, meer ten oosten van vegas of richting het noorden naar mount rushmore (of crazy horse, veeeeel indrukwekkender), of naar yellowstone in het noorden....
voor verhalen over midden / noord amerika kijk eens op enrgee.aroundtheglobe.nl wij zijn vijf weken met de camper rondgetrokken en het was wederom super
groetjes esther
michelbenjamins
Contacteer:

Bericht door michelbenjamins »

Hey hallo,

Ik zie dat je aanraders zoekt in California?

Hoogtepunten waren toch wel de helicoptervlucht boven de Grand Canyon, Monument Valley, en ook de waterscooter op Lake Havasu.

Het bijzondere is toch ook wel, aangezien we nogal behoorlijk wat National Parken hebben gezien dat ze allen toch zo divers waren. Alles had zijn eigen unieke aspecten en het was allemaal zeer de moeite waard.
Zie ook mijn reis-site: http://thehangovertrip.aroundtheglobe.nl/
Vragen suggesties zijn van harte welkom
Plaats reactie