scheren en poetsen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

scheren en poetsen

Bericht door bolletjeom »

Las net ergens dat iemand (man) zijn elektrische scheerapparaat meeneemt op reis?!?!? *_*

Ligt het aan mij dat ik het overdreven vind? ik laat mijn elektrische tandenborstel toch ook thuis en ga weer over op de ouderwetse methode om gewicht te besparen en mezelf een hoop geknoei met opladen te besparen

ben dus benieuwd...hoe scheren en poetsen jullie onderweg?
electrisch of met de hand??
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: scheren en poetsen

Bericht door Rick »

bolletjeom schreef:Las net ergens dat iemand (man) zijn elektrische scheerapparaat meeneemt op reis?!?!? *_*
:6
bolletjeom schreef:Ligt het aan mij dat ik het overdreven vind? ik laat mijn elektrische tandenborstel toch ook thuis en ga weer over op de ouderwetse methode om gewicht te besparen en mezelf een hoop geknoei met opladen te besparen

ben dus benieuwd...hoe scheren en poetsen jullie onderweg?
electrisch of met de hand??
Elektrisch dus. :+ Nee maar zonder gein, ik kan niet zonder mijn elektrische scheerapparaat. Komt vooral omdat ik ik een 'gevoelige ( :@ ) huid' heb en niet tegen scheren kan met gewone mesjes. En mijn scheerapparaat gaat op accu zo'n 2 weken mee, is waterbestendig en kan ik dus zonder spiegel gebruiken!

Ow en tandenpoetsen doe ik altijd met een gewone tandenborstel, dus ook op reis... O-)
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik scheer altijd elektrisch dus zeker weten dat ik mijn apparaat meeneem, deze laad je een keer in de 2 weken op en het is (vind ik) veel gemakkelijker dan scheermesje, scheerschuim! (en de oplader is een dun elastisch kabeltje, weegt niks no problemo).

Elektrische tandenborstel vind ik eerder overbodig, 1 minuut met de hand poetsen is ook goed en om daar nou het hele oplaadstation voor mee te nemen. Maarja je moet natuurlijk doen wat je zelf fijn vind! ^O^
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Scheren doe ik met het mes. Nu heb ik wel eens geprobeert te scheren met dat kleine busje waar je dan 3 druppels van nodig hebt maar dat spul kan ik niet goed verdragen en ik kan niet goed zien wat ik al geschoren heb. Ik gebruik dus gewoon een tube van palmolive als scheer schuim. Klodder op de hand, beetje water en schuimen maar. O~) Nadeel is wel dat het fijnst scheren met warm water is en dat is niet altijd voorhanden. Goede tip is dan om korte halen te doen en wat vaker je mes te spoelen.

Maar ook ik ben dit van thuis zo gewend. Ik scheer me altijd met het mes. Het schijnt, heren, dat mocht een baard nog een keer mode worden ofzo, dat die van de messcheerders er dan mooier uit komt te zien dan de apparaatscheerders ;) Aftershave doe ik met geurloze balsem. Voorkomt dat ik bepaalde insecten bijna opeet in plaats van ze op gepaste afstand kan bewonderen.

Tandenpoetsen doe ik met de handborstel.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Wat betreft scheren en poetsen behoor ik ook tot de 'ouderwetse klasse', zowel thuis als op reis.
Trimmen doe ik wel elektrisch, maar op reis met de schaar. En dit omdat het me op reis geen barst kan schelen dat er een wildgroei op mijn kinnebak plaats vindt.
Qua gewicht of volume denk ik dat er niet veel verschil zit tussen elektrisch of manueel scheerspullen.

(grappig dat een mannentopic door een vrouw wordt geopend)
bolletjeom
Reisexpert

wij dames hebben tegenwoordig ook heel wat te ontharen hoor!! maar ik denk dat de meesten dit sowieso met een scheermesje doen (nat) en niet met een ladyshave. Of ze gaan in de weer met harsen of creme's
Hoe doen de dames dat onderweg? gewoon met een wegwerpmesje?
Ik gebruik verder geen schuim ofzo. soms wat shampoo of doucheschuim...als het mesje maar glijdt.

J. scheert op reis dus uit een tube ipv uit een spuitbus. Die vond de scheerolie waarvan je maar een paar druppeltjes nodig hebt niet zo fijn. Ik heb mijn benen wel eens geschoren met de vrouwen variant maar was er ook niet kapot van. hoewel het wel een heel klein potje is en het heel lang mee gaat. Het glibberde te veel.

Enneh, mijn electrische tandenborstel is zwaarder en groter dan een normale en al helemaal als ik ook de oplader mee moet nemen.

heb ooit trouwens een berg gratis minitubes tandpasta los gekregen bij een fabrikant. Heel handig op reis!! met name in je handbagage want zo'n kleine tube mag ook zonder problemen mee.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

kohraya schreef:Wat betreft scheren en poetsen behoor ik ook tot de 'ouderwetse klasse', zowel thuis als op reis.
Trimmen doe ik wel elektrisch, maar op reis met de schaar. En dit omdat het me op reis geen barst kan schelen dat er een wildgroei op mijn kinnebak plaats vindt.
Qua gewicht of volume denk ik dat er niet veel verschil zit tussen elektrisch of manueel scheerspullen.
Dat is geen grapje maar serieus? 0_0 Heb je normaal ook een baard of een gedeelte van je gezicht dat 'begroeid' is?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Baardje vroeger eens laten staan op reis, thuis weer af.
Nu staat er constant een baardje, en die gaat er op reis wel eens af.
(ook wel eens een enorme geitensik gehad 0_0 )
bolletjeom
Reisexpert

zo'n baardje waar je met je vingers in kunt woelen of een stoppelding die alleen maar zorgt voor brandwonden op kinnen :@
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Kijk eens op m'n weblog, daar vind je wel een foto van me met baardje ;)
bolletjeom
Reisexpert

:6 je hebt geen blog o|O
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik scheer mijn benen en zo gewoon nat met een mesje ;) enne poetsen heb ik nog nooit elektrisch gedaan dus gewoon met de hand tandenborstel
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Grappig onderwerp. Ja, lijkt me duidelijk he. Het beste van het beste: scheerapparaat: wat is dat? Dus ook op reis met mes en schuim. Maar wel de elektrische tandenborstel natuurlijk. Is veel beter voor je tandjes, en tel uit je winst als je een paar gaatjes hebt na terugkomst *O*

ps. Je hebt tegenwoordig ook heel kleine busjes scheerschuim hoor.....
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Gewoon elektrisch scheren. Kan niet zonder het apparaat en het kan een hele lange tijd op batterijen. Dan maar iets anders niet mee :)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Mijn man heeft beide bij zich nat en electrisch scheren. Hij wisselt dat af.
Tanden poetsen doen we beide met gewoon een tandenborstel. Ik poets normaal in Nederland electrisch vond het toch iets te zwaar. Benen scheren enzo doe ik met een scheermes voor vrouwen.

gr van Moira
Plaats reactie