Zeilen in Australië
-
- Wereldreiziger
Zeilen in Australië
Hallo! Ik vroeg me af of er misschien iemand hier op het forum is die ervaring heeft met werken als zeilinstructeur. Dit doe ik hier in Nederland ook en lijkt me een geweldig baantje als het mogelijk is!
- Wordt er veel gezeild in Australië en dan bedoel ik niet op de grote jachten maar in kleinere bootjes?
- Heb je kans om als backpacker zo'n baantje te krijgen? Het is voor 2 maanden in het hoogseizoen?
- Waar maak ik de meeste kans? Ik dacht zelf aan Cairns, is dat een goede optie?
Alle ervaringen en tips zijn meer dan welkom!
- Wordt er veel gezeild in Australië en dan bedoel ik niet op de grote jachten maar in kleinere bootjes?
- Heb je kans om als backpacker zo'n baantje te krijgen? Het is voor 2 maanden in het hoogseizoen?
- Waar maak ik de meeste kans? Ik dacht zelf aan Cairns, is dat een goede optie?
Alle ervaringen en tips zijn meer dan welkom!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Re: Zeilen in Australië
Interessante vraag, zelf heb ik geen ervaring met zeilen maar wie weet dat je toch wat aan de tips hebt.
Je zou ook eens kunnen kijken bij de Whitsunday Islands in Airly Beach, daar zijn veel zeil schepen als ik me dat nog goed herinner die ook tourtjes doen. Als je b.v. duikinstructeur wil worden mag je vaak tegen een paar uurtjes werken gratis mee en duiken, maar zover ik weet van toen werd er niet vaak betaald. Dat wil overigens niet zeggen dat dit voor zeilen ook geldt, maar het lijkt me wel lastig om wat in te vinden.
Je zou ook eens kunnen kijken bij de Whitsunday Islands in Airly Beach, daar zijn veel zeil schepen als ik me dat nog goed herinner die ook tourtjes doen. Als je b.v. duikinstructeur wil worden mag je vaak tegen een paar uurtjes werken gratis mee en duiken, maar zover ik weet van toen werd er niet vaak betaald. Dat wil overigens niet zeggen dat dit voor zeilen ook geldt, maar het lijkt me wel lastig om wat in te vinden.
-
- Wereldreiziger
Re: Zeilen in Australië (of duiken/surfen)
Oké daar kom ik ook langs dus daar ga ik zeker goed kijken dan! Ja dat heb ik ook wel eens gehoord ook met de jachten dat je dan mee mag en kunt helpen tegen kost en inwoning, op zich ook wel heel leuk om te doen heb helaas alleen nog wat extra centen nodig.. Maar maybe als je het goede adres weet dat je meer geluk hebt?!
Nu ben ik benieuwd naar meer: duiken? Mensen ervaring met instructeur daarin? Ik heb nog nooit gedoken dus ik denk dat dat 'm niet gaat worden, ben wel van plan m'n padi te halen maar om dan meteen instructeur te worden? maar misschien wel helpen op de boot en met het materiaal tegen vergoeding?
En nu we toch in de zon strand zee sleur zitten: surfen? Mensen daar ervaring mee? Meehelpen op een surfschool ofzo? Opzich heb je misschien wel kans als 'Nederlander' in het hoogseizoen voor de Nederlandse toeristen, of niet?
Nu ben ik benieuwd naar meer: duiken? Mensen ervaring met instructeur daarin? Ik heb nog nooit gedoken dus ik denk dat dat 'm niet gaat worden, ben wel van plan m'n padi te halen maar om dan meteen instructeur te worden? maar misschien wel helpen op de boot en met het materiaal tegen vergoeding?
En nu we toch in de zon strand zee sleur zitten: surfen? Mensen daar ervaring mee? Meehelpen op een surfschool ofzo? Opzich heb je misschien wel kans als 'Nederlander' in het hoogseizoen voor de Nederlandse toeristen, of niet?
- bolletjeom
- Reisexpert
gelukkig heeft australie veel kust!
maak je vrij veel kans..haha
maar ik heb daar dus idd heel veel zeilbootjes gezien, maar dan met name wel in gebieden die een beetje beschut zijn. En heel veel mensen hebben een eigen bootje. Volgens mij meer motorbootjes dan zeilbootjes trouwens.
Hoe je vooraf zo'n baantje kan regelen zou ik niet weten maar gewoon alle jachthavens ed aflopen is vaak ook wel succesvol
succes!

maar ik heb daar dus idd heel veel zeilbootjes gezien, maar dan met name wel in gebieden die een beetje beschut zijn. En heel veel mensen hebben een eigen bootje. Volgens mij meer motorbootjes dan zeilbootjes trouwens.
Hoe je vooraf zo'n baantje kan regelen zou ik niet weten maar gewoon alle jachthavens ed aflopen is vaak ook wel succesvol
succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Ik heb tot nu toe een zeilschool gezien in Sydney (Manly) en 1tje in Townsville (magnetic island).
Dit zijn de 'valkjes'
Grote zeilboten zijn er geneog, ook wel kans om op zo'n boot te werken als je een beetje probeerd - geen idee dan weer van betalen etc.
Als je de juiste duikcertificaten hebt en dus volledig qualified bent om instructor te zijn; dan kun je vast wel aan de bak ergens - wellicht om beginners te leren duiken in het zwembad! ( vermoed niet dat ze iemand zonder ervaring de oceaan in laten gaan met beginners.. )
Surfen - als je het zelf niet kunt denk ik niet dat je ook maar 1 kans maakt.. wellicht bij de verhuur-tent
Anyway, enjoy your time down here!
I'm enjoying the Gold Coast already for 8 months (study) and planning to switch to a working Holiday Visa to extend my stay by another year or so
Dit zijn de 'valkjes'

Grote zeilboten zijn er geneog, ook wel kans om op zo'n boot te werken als je een beetje probeerd - geen idee dan weer van betalen etc.
Als je de juiste duikcertificaten hebt en dus volledig qualified bent om instructor te zijn; dan kun je vast wel aan de bak ergens - wellicht om beginners te leren duiken in het zwembad! ( vermoed niet dat ze iemand zonder ervaring de oceaan in laten gaan met beginners.. )
Surfen - als je het zelf niet kunt denk ik niet dat je ook maar 1 kans maakt.. wellicht bij de verhuur-tent

Anyway, enjoy your time down here!
I'm enjoying the Gold Coast already for 8 months (study) and planning to switch to a working Holiday Visa to extend my stay by another year or so

Home is where the heart is, away is where the soul sings!
-
- Wereldreiziger
Oké dan dat klinkt goed! Valkjes zijn 'mijn' bootjes, daar geef ik nu ook les in dus dat zou ideaal zijn, hoewel zee wel anders is maargoed dan eerst zelf nog maar een weekje zeilen! Qua duiken weet ik niet hoe snel en hoeveel ik haal, ik denk niet genoeg, 't zou wel leuk zijn, zelfs in een zwembad! En surfen idem, maar borden poetsen op het strand in het zonnetje tegen een leuke vergoeding en met gratis materiaal gebruiken lijkt mij ook prima hoor 
Klinkt trouwens goed je reis! 8 maanden al heerlijk! Mijn reis begint over één weekje, ik kan niet wachten!!

Klinkt trouwens goed je reis! 8 maanden al heerlijk! Mijn reis begint over één weekje, ik kan niet wachten!!
-
- Reiziger
Hey Timmieboy,
na 8 maanden op dezelfde plek is het al aardig "thuis", en mensen in NL verwachten nog steeds elke week spannende verhalen en begrijpen niet dat mijn "gewone leven" nu hier is.. lastig soms uit te leggen..
Maar het is absoluut lekker en leuk en heerlijk om zo lang van NL weg te zijn
Valkjes zijn ook mijn bootjes, kan niet wachten om weer te zeilen als ik NL terugben... Friesland Here I Come!! haha
Helaas is dat dus pas over 1 jaar (maar dan is t winter) dus pas over 1,5 jaar weer zeilen!
Geniet van de laatste week in NL (zal raar zijn) en alvast: welcome to OZ
Mocht je op de Gold Coast aankomen, let me know
na 8 maanden op dezelfde plek is het al aardig "thuis", en mensen in NL verwachten nog steeds elke week spannende verhalen en begrijpen niet dat mijn "gewone leven" nu hier is.. lastig soms uit te leggen..
Maar het is absoluut lekker en leuk en heerlijk om zo lang van NL weg te zijn

Valkjes zijn ook mijn bootjes, kan niet wachten om weer te zeilen als ik NL terugben... Friesland Here I Come!! haha
Helaas is dat dus pas over 1 jaar (maar dan is t winter) dus pas over 1,5 jaar weer zeilen!

Geniet van de laatste week in NL (zal raar zijn) en alvast: welcome to OZ

Mocht je op de Gold Coast aankomen, let me know

-
- Wereldreiziger
Tnx! Aa kijk dat kan ik best wel begrijpen, dat is hetzelfde als op kamers in Amsterdam (woon bij Nijmegen) alleen dan is het een paar duizend kilometertjes verder
En daarnaast beter klimaat, mooiere omgeving en een andere taal maar ok :p
Waarom ga je daar niet zeilen dan? Is de gold coast niet in de ban van het zeilen? Nja anders lkkr surfen
En het is inderdaad best raar zo de eerste lange reis die ik alleen ga maken, en ik wordt gek van het wachten ik wil weg!! Het is partytime!! Ik laat het je weten mocht ik op de gold coast zijn

Waarom ga je daar niet zeilen dan? Is de gold coast niet in de ban van het zeilen? Nja anders lkkr surfen

En het is inderdaad best raar zo de eerste lange reis die ik alleen ga maken, en ik wordt gek van het wachten ik wil weg!! Het is partytime!! Ik laat het je weten mocht ik op de gold coast zijn

Hey cool, ik ga ook volgende week (en woon ook toevallig vlak bij Nijmegen).
Waar ga je beginnen timmie? 

-
- Wereldreiziger
Sydney! Vlieg ik woensdag naartoe van Schiphol via Londen,jij?! Lkkr toevallig dicht bij Nijmegen 

Düsseldorf > Heathrow > Sydney > Melbourne en dat doe ik volgende week dinsdag. Misschien kom ik je nog wel keer ergens tegen (ben van plan om een jaar te blijven in Australië). 

-
- Wereldreiziger
Cker! Ik blijf voor 4 maanden in Australië en daarna nog 2 naar Nieuw-Zeeland en 1 naar Thailand! Wie weet tot daar
En alvast een goeie reis natuurlijk!

Hee, wat een toeval toch. Ik woon ook in de buurt van Nijmegen en vertrek over 1,5 week (5 nov.). Gezellige boel
Al wat meer info kunnen vinden over het zeilen tim?

Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
-
- Wereldreiziger
In Beek-Ubbergen zeker? Haha ja sommige mensen wonen écht dichtbij!kaz schreef:Ik woon ook in de buurt van Nijmegen
Jaa opzich wel hoewel ik ging op het internet wat zoeken en ik denk dat het best nog wel een beetje moeilijk kan gaan worden, maarja heb er veel voor over dus we zullen het snel genoeg weten

-
- Reiziger
zou best willen zeilen hier op de GC; maar dat gaat niet... geen kleine of grote zeilboot te vinden!
Diep Triest zeg maar!
Maar ga in t najaar wel ff richting de Whitsundays denk ik zo; paar daagjes op zo'n grote snelle zeilboot inclusief duik cursus
Daar heb ik dan wel weer zin in!
En idd, het enige fatsoenlijke alternatief is het kopen van een surfboard, dus die staat hier ook braaf in mn kamer
Heb er alleen nog geen gebruik van gemaakt dit jaar; laatste weken was het weer goed, maar ik te druk met uni!
Guys, enjoy your trips! (niet te veel NLers naar OZ halen hoor...
)

Maar ga in t najaar wel ff richting de Whitsundays denk ik zo; paar daagjes op zo'n grote snelle zeilboot inclusief duik cursus

En idd, het enige fatsoenlijke alternatief is het kopen van een surfboard, dus die staat hier ook braaf in mn kamer

Heb er alleen nog geen gebruik van gemaakt dit jaar; laatste weken was het weer goed, maar ik te druk met uni!
Guys, enjoy your trips! (niet te veel NLers naar OZ halen hoor...