Ik heb aan deze reactie al wel wat gehad! Zeker langs een hostel gaan is een goede tip.
Ik zal wat meer vertellen over waarom ik dit wil weten. Ik studeer Management Toerisme en nu hebben wij een project gekregen om voor Rotterdam Marketing een belevingsproduct te ontwikkelen om meer backpackers naar Rotterdam te trekken. Het moet de identiteit van Rotterdam uitstralen en kan b.v. een festival zijn, vakantie, trip, promotie flyer/website. Ik wilde het zelf in de richting van een (mid)week zoeken. Nu ben ik momenteel aan het onderzoeken wat voor backpackers nou echt beleving is? Wat willen ze zien/doen enz? Zelf heb ik geen ervaring met backpacken en om hier achter te komen wilde ik contact hebben met backpackers. Wij hebben al eerder onderzocht dat er meerdere 'type' backpackers zijn, een eenling die niet veel geld heeft, low budget. Iemand die wil werken onderweg of op verschillende plaatsen, een stelletje met veel geld (2 inkomens), eenling met geld. Wij wilden ons op de laatste concentreren, iemand die alleen reist (of onderweg mensen tegen komt) en die wel geld heeft. Niet voor een luxe overnachting, maar om dingen te zien. Een aantal vragen die heb zijn:
Wat is beleving voor deze backpacker?
Wat is het reisgedrag?
Waarom zouden jullie, als backpacker zijnde, naar Rotterdam gaan?
Deze laatste vraag.. Om dingen te zien in Rotterdam, voor de haven, en omdat het toch een best bekende stad is. Maar verder? We zijn inderdaad ook al aan het onderzoeken hoeveel toeristen/backpackers er naar Rotterdam komen (op jaarbasis). Maar deze vragen hebben andere antwoorden als ze door een èchte backpacker beantwoord worden

.
Alvast bedankt!
Groetjes, Rachèl