Contact

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
rachel

Contact

Bericht door rachel »

Hallo,

Ik doe onderzoek naar backpackers, wat is voor backpackers nou beleving, wat trekt een backpacker aan?
En ga nog maar even door! ;) Ik zou graag contact willen (e-mail, telefonisch of een echt gesprek) waarin ik dit allemaal zou kunnen vragen. Heeft iemand hier interesse in, of kan iemand dit goed toelichten?
Het gaat om, hoe kun je backpackers naar rotterdam halen? Het interressant maken ed.

Ik hoor het wel!

Groetjes, Rachèl
bolletjeom
Reisexpert

Re: Contact

Bericht door bolletjeom »

Dag Rachel

We krijgen hier erg veel vragen van studenten. Vooral de laatste tijd. Daar heeft niet iedereen meer zin in omdat veel studenten niet echt vragen stellen waar je iets mee kunt en ook omdat de studenten zelf zelden mee doen in het gesprek of iets vertellen over hun bevindingen.

ik zou zo zeggen. Wanneer je hier een paar duidelijke vragen neer zet dan krijg je vast antwoorden.
Stel wat vragen, vertel wat je al gevonden hebt, wat je wilt bereiken met de antwoorden

vind het al leuk om te lezen dat je het wilt weten om er achter te komen hoe er meer backpackers naar Rotterdam getrokken moeten worden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

hey rachel,

ik vind het al best opvallend dat je meer backpackers naar rotterdam wil trekken, want tijdens backpacken door europa afgelopen zomer heb ik vele mensen gesproken die langere tijd in europa aan backpacken waren en bij Nederland gingen de meeste mensen naar Amsterdam en Rotterdam, dus heb zo'n vermoeden dat er al aardig wat die kant op komen en dat Rotterdam qua bezoek ook populairder is dan een den haag, terwijl ik den haag vele malen mooier vind..

dus ik ben wel benieuwd waarom rotterdam en kan je niet ergens data vinden over wat voor soort reizigers naar NL komen en kijken wel percentage backpackers rotterdam bezoekt, ik heb zo'n vermoeden dat dit nog best eens een aardig groot aantal kan zijn ;)

groetjes wendy
bolletjeom
Reisexpert

kijk net op www.hostelworld.com en er zijn tot mijn verbazing zelfs 3 hostels met dorms in Rotterdam!
terwijl utrecht er 1 heeft en dan haag ook. nog niet zo lang geleden had utrecht er niet eens 1!

ik zou ook zeker voor je onderzoek eens naar zo'n hostel gaan en gaan praten met de backpackers daar!
rachel

Bericht door rachel »

Ik heb aan deze reactie al wel wat gehad! Zeker langs een hostel gaan is een goede tip.

Ik zal wat meer vertellen over waarom ik dit wil weten. Ik studeer Management Toerisme en nu hebben wij een project gekregen om voor Rotterdam Marketing een belevingsproduct te ontwikkelen om meer backpackers naar Rotterdam te trekken. Het moet de identiteit van Rotterdam uitstralen en kan b.v. een festival zijn, vakantie, trip, promotie flyer/website. Ik wilde het zelf in de richting van een (mid)week zoeken. Nu ben ik momenteel aan het onderzoeken wat voor backpackers nou echt beleving is? Wat willen ze zien/doen enz? Zelf heb ik geen ervaring met backpacken en om hier achter te komen wilde ik contact hebben met backpackers. Wij hebben al eerder onderzocht dat er meerdere 'type' backpackers zijn, een eenling die niet veel geld heeft, low budget. Iemand die wil werken onderweg of op verschillende plaatsen, een stelletje met veel geld (2 inkomens), eenling met geld. Wij wilden ons op de laatste concentreren, iemand die alleen reist (of onderweg mensen tegen komt) en die wel geld heeft. Niet voor een luxe overnachting, maar om dingen te zien. Een aantal vragen die heb zijn:

Wat is beleving voor deze backpacker?

Wat is het reisgedrag?

Waarom zouden jullie, als backpacker zijnde, naar Rotterdam gaan?

Deze laatste vraag.. Om dingen te zien in Rotterdam, voor de haven, en omdat het toch een best bekende stad is. Maar verder? We zijn inderdaad ook al aan het onderzoeken hoeveel toeristen/backpackers er naar Rotterdam komen (op jaarbasis). Maar deze vragen hebben andere antwoorden als ze door een èchte backpacker beantwoord worden ;) .

Alvast bedankt!

Groetjes, Rachèl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Op je andere vragen kon ik nog niet direct antwoord geven, dan maar alvast de laatste:
Waarom zouden jullie, als backpacker zijnde, naar Rotterdam gaan?
Heb je in Rotterdam niet de Red Bull Air Race en de Formule 1 door de stad? Lijkt me best grappig om dat een keer te bekijken als ik reiziger was. Heb wel eens overwogen om dat in Melbourne te doen, maar zat toen aan de andere kant van Australië. Verder zou ik niet weten wat er in Rotterdam te doen is. Behalve de brug bezoeken en misschien de haven / waterkering?
bolletjeom
Reisexpert

Laat ik beginnen bij dat ik zelf Rotterdam niet eens ken.
Zou echt niet weten wat daar te beleven is.
Als ik het niet weet zal een buitenlander het ook niet weten, gok ik

ik denk dat zelfs een backpacker MET geld nog steeds op zijn geld let!!! hij kan dan misschien wel een uitje betalen maar wil nog steeds niet te veel geld uitgeven
Misschien kan je iets ontwikkelen wat er nog niet is. Of in iedergeval "echter" is dan een tour voor toeringcartoeristen

een rondleiding (achter de schermen) in de haven.

Heeft rotterdam niet ook architectuur. gekke kubbissen op een steeltje? is zo'n ding van binnen te zien?

festivals en feesten kan je er wel geloof ik maar moet een backpacker die Europa in een paar weken doet daarvoor Amsterdam verlaten?

Backpackers willen toch graag koopjes. Een soort UIT gidsje met goedkope eetadresjes, gratis dingen om te doen, kortingsbonnen voor musea...en dat allemaal in 1 krantje. Dat doet, denk ik, al wonderen.
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Rotterdam... ik zou zo ook niet weten wat er te doen is, naast dan wat hier boven al genoemd is. Ben het helemaal met bolletjeom eens, van die boekjes om te zien waar je goedkoop kunt eten en overnachten zijn ideaal. En dan natuurlijk wel echt met nuttige tips en geen reclame boekje, die heb je overal al.

Ook ik let ondanks dat mijn budget waarschijnlijk iets ruimer is toch op de kleintjes. Het hoeft niet op!

Ook een reden om rotterdam te bezoeken (of juist links te laten liggen) kan Feyenoord zijn. Al denk ik dat de prestaties op dit moment niet echt reden is om het te bezoeken :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

tja waaarom zou ik naar rotterdam gaan, ik raad eerlijk gezegd rotterdam meestal af omdat NL mooiere steden heeft (vind ik), dus je zal echt iets bijzonders moeten hebben.. ik weet binnen couchsurfen dat rotterdam best populair is bij de backpackers die op die manier reizen, maar goed die zullen weer niet in de statistieken staan.. ook al heb je als backpacker wat meer te besteden, nog ga ik dan niet veel geld aan een tour uitgeven die je eventueel zelf kunt doen en dan vele malen goedkoper.. dus je zal iets moeten aanbieden dat niet te duur is en makkelijk te doen.. ik heb in budapest bijvoorbeeld heel veel aan de pesti est een gratis boekje dat inmiddels onder funzine zelfs in engels is uitgegeven zodat je weet wat er die week allemaal in de stad te doen is en te verkrijgen is bij de verschillende bioscopen en dergelijke..

in vreemde landen ga ik meestal qua steden af op ervaringen van andere reizigers en naar steden die om iets bijzonders bekend staan zoals de geweldige lichtshow in veliko tarnovo (bulgarije)

wat ik geloof bolletjeom zei zo'n tour achter de schermen van de haven lijkt me wel iets dat interessant is maar geen idee of dat al bestaat want rotterdam staat wel bekend als de grootste haven ter wereld..
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Tuurlijk schatje of had je het niet tegen mij? :mrgreen:
rachel

Bericht door rachel »

quote="Globeskater "tja waaarom zou ik naar rotterdam gaan, ik raad eerlijk gezegd rotterdam meestal af omdat NL mooiere steden heeft (vind ik), dus je zal echt iets bijzonders moeten hebben.. "

Precies, dat is ook juist de opdracht ;) Er zijn zeker veel dingen te bezoeken in Rotterdam: Euromast (je kunt van de Euromast abseilen), kubuswoningen, musea, de haven (er zijn inderdaad al toers die een kijkje achter de schermen laten zien), verschillende steproutes, architectuur, veel festivals en ga zo maar door. Genoeg dingen om te doen en te bekijken dus alleen moeten we daar nog iets mee gaan doen. Het idee van een soort UIT gidsje vind ik erg leuk! We hebben zelf al wel ideeën maar die zat er nog niet bij! Maar de meeste dingen die jullie opnoemen komen wel overeen met wat we zelf hadden bedacht en onderzocht.

Bedankt voor de reacties!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vind Rotterdam lelijk, maar toen ik in Leeds werkte ben ik heel veel mensen tegengekomen die juist Amsterdam en Rotterdam de leukste steden van NL vonden. Mss omdat de haven (de grootste ter wereld!) mensen tot de verbeelding spreekt? Bovendien is R'dam omdat het tijdens WOII is platgegooid toch wel een van de steden in NL met de meeste moderne architectuur. Denk hierbij bv aan het Nationale Nederlanden gebouw enzo. En de Erasmusbrug.

Heeft R'dam verder nog leuke musea? Weet ik niet...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Denk dat het ook een beetje komt door de 'vrijheid' die Nederland kent / kende. Zoals de red light district in A'dam en de drugs beleid zoals dat wiet roken in Nederland legaal is (en het zijn de grootste steden in Nederland). :)
Plaats reactie