Australie, NZ en Thailand; in welke volgorde? (klimaat)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
thierry_henry
Vakantieganger

Australie, NZ en Thailand; in welke volgorde? (klimaat)

Bericht door thierry_henry »

Ik wil van september t/m december de volgende landen bezoeken:
Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand (alledrie ongeveer 6 weken).
Wat is de beste volgorde om deze landen te bezoeken, rekening houdend met het weer?

In Australie wil ik de oostkust doen, van Cairns naar Sydney of Sydney naar Cairns. Kan ik het beste noordwaarts of zuidwaarts reizen om zo goed mogelijk weer te hebben in mijn reisperiode (omdat het in de lente misschien nog niet zo warm is in Sydney of juist in de zomer té warm is in Cairns)?

Ik hoop goede tips van jullie te krijgen!
Laatst gewijzigd door thierry_henry op 30 sep 2008 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Australie, NZ en Thailand; in welke volgorde? (klimaat)

Bericht door eVeLiEnSkI »

Hoi,

Ik zou in Oz van Cairns naar Sydney reizen. In Cairns zit je al met het Dry season rond september en tegen dat je in Sydney aankomt begint het daar ook aardig warm te worden. (eignelijk is het overdag heel het jaar door overal warm in Oz, maar de nachten kunnen wel eens flink koud zijn in het zuiden.) Vanuit Sydney zou ik dan naar NZ gaan.

Ik heb geen ervaring met Thailand, maar zou sowieso het vochtinge seizoen vermijden. Je kan echt gek worden van een hoge luchtvochtingheid. je bent voortdurend overal plakkerig, je krijgt je was maar niet droog, en ik ( zal even voor mezelf spreken) was vaker moe in 'the wet'.

Budget gewijs is het misschien leuker om Thailand tot op het laatste te bewaren. Oz en en NZ zijn even, zo niet duurder dan Nederland en België.

Goede reis alvast!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Australie, NZ en Thailand; in welke volgorde? (klimaat)

Bericht door Ron »

ik zou ook eerst naar australie en nieuw zeeland gaan en vervolgens thailand aangezien dit land een stuk goedkoper is dan de ander 2. hoor van veel reizigers die van uit azie naar australie gingen ze wel even schrokken van het dag budget verschil.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie