Wat geef je een backpacker cadeau?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Wat geef je een backpacker cadeau?

Bericht door Erik »

Altijd de grote vraag, er gaat weer iemand op reis wat geef je zo iemand mee?! Vaak krijg je grote fotoalbums of vriendenboeken maar het lijkt me dat je daar als (ervaren) backpacker niet op zit te wachten, i.v.m. het gewicht. Wat hebben jullie wel eens cadeau gekregen waarvan je dacht: "ja dat is handig!"

Je slechtste cadeau vermelding mag trouwens ook :)
El Niño
Reisexpert

Re: Wat geef je een backpacker cadeau?

Bericht door El Niño »

Wat dacht je van gewoon geld :-)?
Ik heb bv wat cash amerikaanse dollars gekregen.
mister_missusbos

Bericht door mister_missusbos »

Ik heb een klein digitaal fotolijstje gekregen.

Het is de grootte van een kleine sleutel-hanger, maar wel geheugen voor 126 foto's.

Ik was er zelf erg blij mij en na nader onderzoek, kan je dit gadget gewoon bij de blokker kopen voor rond de 6€.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

iets lichts om mee te nemen, bv muziek.

en een welkomspakket voor als je terug bent. nog 3 daagjes! :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

mister_missusbos schreef:Ik heb een klein digitaal fotolijstje gekregen.

Het is de grootte van een kleine sleutel-hanger, maar wel geheugen voor 126 foto's.

Ik was er zelf erg blij mij en na nader onderzoek, kan je dit gadget gewoon bij de blokker kopen voor rond de 6€.
Klinkt grappig! Het is wel groot genoeg om de foto een beetje te kunnen bekijken?! Misschien eens een keer bij de blokker binnenstappen om te kijken of het wat is.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Misschien niet echt het 'handigste' cadeau wat je kan krijgen, maar zeker wel heel lief als je het van een ander krijgt; reisboeddha. Het is een beeldje van 3 CM en er zit een rijstkorrel in. En in sommige gevallen zit er zelfs nog een leuk stoffen zakje omheen. ;) Volgens de betekenissen bied deze geluk en bescherming tijdens een reis. :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik heb geen ervaring met kadootjes krijgen voordat ik weg ga :cry:
hmmm, hoe zou dat komen ????? ( tijd voor zelfreflectie..hihi)
anyway, ik zou ook niet weten wat ik zou willen hebben. Echt vlak voor vertrek heb je alles al en zit je tas vol. Ik vraag wel altijd spullen voor een reis op mijn verjaardag enzo. en dan ook heel gericht.

Ik heb wel eens een sleutelhanger als aandenken mee gekregen. dat was leuk. Vind zo'n klein sleutelhangertje met een thermometer en een kompas ook altijd wel een leuk kadootje.
Jeroen roept "zak drop"
tja en geld natuurlijk, das altijd welkom
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vond het erg leuk dat ik een vriendenboekje had gekregen waar iederen dan een verhaaltje in had geschreven.
Ook wel grappig een reisgids van Nederland omdat je als je straks weer thuis bent vast de weg niet meer weet.

Mijn vriend had voor zijn verjaardag echt een heel mooi reisdagboek gekregen (blanco om in te schrijven natuurlijk niet gevuld), met mooie harde kaft etc. Daar was hij ook heel blij mee.

Geld natuurlijk en dan om het toch nog wat bijzonderder te maken dollars/lokale valuta of geld specifiek voor een bepaalde activiteit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:Jeroen roept "zak drop"
Wordt het niet eens tijd dat jeroen ook zelf actief gaat worden op het forum ?! Altijd maar vanaf de bank gokken en dingen roepen :) Dat moet toch ook handiger kunnen ?!

Wel leuke ideeën allemaal! Nog meer mensen die een suggestie hebben? Hoe meer hoe beter!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een collega uit Leeds die een paar dagen in mijn huis in Utrecht logeerde nam compleet onverwachts allemaal Nederlandse dingen mee terug. Een grote fles Heiniken, drop, stroopwafels, tijdsschriften, echt super! Een vriendinnetje heeft me ook een tijdschrift opgestuurd en een boekje met Sudoka's en een Nederlandse vlag.

Niet allemaal dingen die je geeft aan iemand die vertrekt, maar wel leuk om te krijgen :mrgreen:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

wat dacht je van een cd'tje met NL muziek. Jan Smit, e.d. iets om echt te missen :mrgreen:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Even offtopic:
Wordt het niet eens tijd dat jeroen ook zelf actief gaat worden op het forum ?! Altijd maar vanaf de bank gokken en dingen roepen Dat moet toch ook handiger kunnen ?!
voor hem kan het niet handiger...hahaha. laat hem maar lekker op die bank liggen! dan komt zijn knie misschien ooit in orde....en hoef ik geen plaats te maken achter MIJN laptopje :)

on Topic
ik kreeg voor mijn verjaardag van jeroen een kadootje toegestuurd toen ik in Ecuador zat. Naast de drop en de tijdschriften een heel cool paspoorthoesje. Dat vind ik een leuk kadootje!!!

Afbeelding
http://www.moochi.nl/paspoorthoezen
ze hebben ook andere handgemaakte kadootjes voor reizigers. bekijk de site maar
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Leukste cadeau;

Ik kom uit een dorp dat Minderhout heet en toen ik vertrok naar Australië kreeg ik een T-shirt met de opdruk
" I'm a star in Lesswood ". Echt leuk en kan je bovendien meenemen en gebruiken.

Ook leuk; van andere vrienden kregen we kussenslopen en zakdoeken bedrukt met foto's van ons allen .. Om hen niet te vergeten. Dat zijn dingen die je echt kan gebruiken!

Toen wij terug kwamen van de reis hebben we wat handige dingen aan vrienden gegeven die op vertrekken stonden; Een blanoc dagboek, ons naaisetje, zo'n typische groene Ozzie bag van Woolie's of Coles, en sticker ' next toilet 6532km voor op hun auto, ook leuke hebbedingetjes waar ze iets aan hebben.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik ben het met Erik eens. Hij roepen, en jij typen? Je bent z'n secretaresse toch niet dacht ik :-)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Een leesboek!

'No shitting in the toilet' of 'Van hier naar daar, langs de hippie trail naar huis' zijn hilarisch :D
Typische backpackersverhalen van Peter Moore, die je de tranen over je wangen laten rollen, met vreemde blikken van de locals in die gammele bus als gevolg :lol:
Plaats reactie