2 weken Thailand, welke route?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Maruscka
Contacteer:

2 weken Thailand, welke route?

Bericht door Maruscka »

Hallo,

Wij gaan begin mei 2009 twee weken naar Thailand nadat we 5 maanden in Australie en Nieuwzeeland zijn geweest. wij zijn een beetje aan het orienteren wat we daar zouden kunnen doen. En wij vinden het moeilijk om in te schatten wat er wel en niet haalbaar is in twee weken. Misschien dat iemand ons kan helpen. We hebben al gekeken wat ons leuk lijkt om te doen:
- We beginnen en eindigen in Bangkok en willen daar de stad een beetje verkennen ook een tripje naar de floating markets lijkt ons leuk.
- met de nachttrein naar Changmai om daar een jungletrekking te doen.
-Kookcursus van een halve dag in Chang Mai
-Khao Yai NP
- een eiland bezoeken?

Welke bovenstaande dingen/ routes zijn te doen in de tijd die wij hebben? Of zijn andere dingen die we beter in die tijd kunnen doen? Met alle tips zijn we blij!

In ieder geval alvast bedankt,

Maruscka en Danny
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hallo

mijn goude regel is: 2 a 3 locaties per week.
en voor 2 weken kom ik dan meestal op 5 locaties

Dat is namelijk omdat je ook vaak een volle dag kwijt bent met reizen.

Voor Thailand in 2 weken zou ik in iedergeval niet naar een zuiderlijk eiland gaan omdat je veel tijd kwijt bent met reizen. of je moet willen vliegen op koh samui of phuket.

ik zou het een beetje in de buurt houden van Bangkok. Eerst aankomen en even wennen. Na 2 volle dagen in en rond bangkok verder trekken richting Kachanaburi. daar een dag of 2 en dan door reizen naar Ayuthaya. Na een volle dag daar doorreizen naar Pak Chong voor het Khao Yai np. En dan met de bus via bangkok naar Koh samet of koh Chang.
En dan weer terug naar Bangkok.

dag 1 aankomst bkk
2 bangkok
3 bangkok
4 reis naar Kachanaburi, middag bezoek aan brug en rivier
5 erewan np en tijgertemple
6 reis naar ayuthaya
7 rondkijken ayuthaya
8 reis naar pak chong
9 tour naar khao yai np
10 reis naar koh samet ( chang is misschien niet mogelijk in 1 dag)
11, 12 chillen op het eiland
13 reis naar bkk
14 vertrek uit bkk

al druk zat. lijkt me

Kachanaburi is ook mogelijk met een klein georganiseert toertje vanuit Bangkok. het is zeker de moeite waard om een 2 daagse trip te doen. je overnacht dan vaak heel mooi qua locatie. drijvende hutjes enzo.

lees ook een onze tekst bij "alles over thailand" voor ideen
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si408.html
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Wat ik persoonlijk best jammer vind, is dat heel weinig mensen het oosten van Thailand verkennen gedurende hun bezoek. Vaak is het de 'bekende route' en zijn het de 'echte highlights' waarvoor gekozen wordt.

Het oosten van Thailand is echt aan te raden wanneer je wat langer de tijd hebt. In sommige plaatsen geen toerist te bekennen, heerlijk. Misschien geen topattracties, maar dat hoefde voor ons ook niet altijd.

Wij hebben dit jaar bijvoorbeeld songkran gevierd in Chanthaburi. Wij waren de enige toeristen op dat moment volgens mij (althans, geen toeristen gezien) en dus flink de *** tijdens het waterspektakel.

Wij willen nog een keer terug naar Thailand, en gaan dan zeker verder 'het Oosten' in
Voer eendjes, geen oorlog
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand, welke route?

Bericht door Nanneke »

River Kwai is goed te doen met een toertje vanuit Bangkok. Ik had er eentje waarbij floating market, tiger temple en river kwai in 1 dag gecombineerd werden. Was wel een lange dag, maar de moeite waard. Weet niet of er kookcursussen van een halve dag in Chiang Mai zijn. De mijne was 1 dag; starten met een bezoek aan een markt en de rest van de dag koken. Heerlijk relaxed om te doen. Vanuit Chiang Mai is een jungle trekking (1, 2 of 3 dagen) ook leuk om te doen.
Vanuit Chiang Mai kun je alleen idd naar Ko Samui of Phuket vliegen. Anders wordt het terug naar Bangkok en dan bv. naar Ko Samet. Opties te over; het is maar net wat je wilt zien, hoeveel je wilt reizen en hoeveel je daar voor wilt betalen!
Plaats reactie