aantal vraagjes ZO Azie
aantal vraagjes ZO Azie
Over kleine 4 weken ga ik voor het eerst alleen 3,5 maand rondreizen (thailand, cambodja, Vietnam en Laos). Heel veel informatie heb ik al op deze site en forum kunnen vinden. Maar ik blijf nog met een paar vragen zitten.
1. Heeft er iemand ervaring met de grensovergang Thailand-Cambodja in de buurt van Chanthaburi? Of moet je dan eerst richting Aranya Prathet? Ik wil namelijk na verblijf op Ko Chang richting Cambodja gaan.
2. In de LP van thailand las ik dat het je niet meer onbeperkt(meer dan 2 keer) het land in mag komen voor gratis visum van 30 dagen. klopt dat?
3. Zijn er mensen die ervaring hebben met langdurig (7 weken) gebruik van Malarone. Ik weet dat er bij Lariam vaak vervelende bijwerkingen kunnen onstaan.
4. Voor de aanschaf van nieuwe digitale camera ga ik kiezen voor een camera met accu. Is het opladen van de accu een groot probleem? Ik neem natuurlijk een reserve mee, maar toch vraag ik me af of dat ik cambodja en laos wel genoeg zal zijn?
Mocht iemand nog een camera aanraden dan hoor ik het graag!
1. Heeft er iemand ervaring met de grensovergang Thailand-Cambodja in de buurt van Chanthaburi? Of moet je dan eerst richting Aranya Prathet? Ik wil namelijk na verblijf op Ko Chang richting Cambodja gaan.
2. In de LP van thailand las ik dat het je niet meer onbeperkt(meer dan 2 keer) het land in mag komen voor gratis visum van 30 dagen. klopt dat?
3. Zijn er mensen die ervaring hebben met langdurig (7 weken) gebruik van Malarone. Ik weet dat er bij Lariam vaak vervelende bijwerkingen kunnen onstaan.
4. Voor de aanschaf van nieuwe digitale camera ga ik kiezen voor een camera met accu. Is het opladen van de accu een groot probleem? Ik neem natuurlijk een reserve mee, maar toch vraag ik me af of dat ik cambodja en laos wel genoeg zal zijn?
Mocht iemand nog een camera aanraden dan hoor ik het graag!
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik heb de grens overgang de andere kant op gedaan. De meeste toeristen boeken een busje die ze van thailand naar Siem Reap brengt. Die zijn overal te boeken dus vast ook in Koh Chang1. Heeft er iemand ervaring met de grensovergang Thailand-Cambodja in de buurt van Chanthaburi? Of moet je dan eerst richting Aranya Prathet? Ik wil namelijk na verblijf op Ko Chang richting Cambodja gaan.
ja, dat klopt!2. In de LP van thailand las ik dat het je niet meer onbeperkt(meer dan 2 keer) het land in mag komen voor gratis visum van 30 dagen. klopt dat?
ik heb meer dan 4 maanden achter elkaar Malerone gebruikt en geen klachten gehad.3. Zijn er mensen die ervaring hebben met langdurig (7 weken) gebruik van Malarone. Ik weet dat er bij Lariam vaak vervelende bijwerkingen kunnen onstaan.
omdat dit soms een probleem is heb ik bewust gekozen voor een camera op gewone baterijen. ik heb oplaadbare baterijen maar mocht ik ooit zonder zitten dan kan ik ook op gewone baterijen verder die je vrijwel overal kunt kopen. mocht je toch kiezen voor een camera met een accu koop dan een extra accu want ze zijn altijd leeg op het verkeerde moment![/url]4. Voor de aanschaf van nieuwe digitale camera ga ik kiezen voor een camera met accu. Is het opladen van de accu een groot probleem? Ik neem natuurlijk een reserve mee, maar toch vraag ik me af of dat ik cambodja en laos wel genoeg zal zijn?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Voor vraag 1-3: zie de antwoorden van Rudi.
Voor vraag 4:
Ik had een camera met een accu, maar ik heb nooit problemen met het opladen daarvan gehad. Accu's gaan over het algemeen langer mee dan batterijen, en ik kon meestal toch wel een dag of 3 met een accu doen. Bovendien had ik ook altijd een reserve accu bij me.
Voor vraag 4:
Ik had een camera met een accu, maar ik heb nooit problemen met het opladen daarvan gehad. Accu's gaan over het algemeen langer mee dan batterijen, en ik kon meestal toch wel een dag of 3 met een accu doen. Bovendien had ik ook altijd een reserve accu bij me.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
vraag 4
Ik zou ook voor een accu gaan, camera's met een accu zijn over het algemeen sneller met flitsen, kleiner en inderdaad een accu gaat langer mee dan batterijen. Zeker met reserver accu moet je toch redelijk wat foto's kunnen maken lijkt me.
Misschien dat dit artikel over de aanschaf van een camera je ook nog wat inzicht geeft in waar je op kunt letten.
Ik zou ook voor een accu gaan, camera's met een accu zijn over het algemeen sneller met flitsen, kleiner en inderdaad een accu gaat langer mee dan batterijen. Zeker met reserver accu moet je toch redelijk wat foto's kunnen maken lijkt me.
Misschien dat dit artikel over de aanschaf van een camera je ook nog wat inzicht geeft in waar je op kunt letten.
Dankje voor de snelle antwoorden 
Nu zit ik alleen nog beetje met dat visum van thailand. Kun je wel eerst 14 dagen in thailand verblijven en dan later met dat visum opnieuw thailand binnen komen voor bijv 10 dagen? geloof dat ik ergens iets heb gelezen over stempels als je het land uit gaat?
Want met de route die ik ongveer wil doen kom ik thailand min 3x binnen. Maar in totaal voor niet meer dan 40 dagen.

Nu zit ik alleen nog beetje met dat visum van thailand. Kun je wel eerst 14 dagen in thailand verblijven en dan later met dat visum opnieuw thailand binnen komen voor bijv 10 dagen? geloof dat ik ergens iets heb gelezen over stempels als je het land uit gaat?
Want met de route die ik ongveer wil doen kom ik thailand min 3x binnen. Maar in totaal voor niet meer dan 40 dagen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Iedere keer dat je het land binnenkomt krijg je een nieuw visum ongeacht of je daarvoor de 30 maanden vol hebt gemaakt
Maar wanneer je een ticket hebt dat bewijst dat je 10 dagen later thailand uit gaat en je stempels bewijzen dat je niet al maanden in thailand geweest bent ga ik er van uit dat je dat stempeltje wel krijgt.
Maar misschien moet je het laatste stempeltje niet aan de grens Cambodia/Thailand halen.
Maar wanneer je een ticket hebt dat bewijst dat je 10 dagen later thailand uit gaat en je stempels bewijzen dat je niet al maanden in thailand geweest bent ga ik er van uit dat je dat stempeltje wel krijgt.
Maar misschien moet je het laatste stempeltje niet aan de grens Cambodia/Thailand halen.
voor de grensovergang;
vlakbij ko chang ligt trat, vandaar neem je makkelijk een bus naar de zuidelijkste grens (je volgt de kustlijn) eerste plekje in cambodja is dan koh kong. dit is een erg mooi gebied wat veel mensen overslaan.
is denk ik leuker dan met de massa gelijk angkor in te duiken.
vlakbij ko chang ligt trat, vandaar neem je makkelijk een bus naar de zuidelijkste grens (je volgt de kustlijn) eerste plekje in cambodja is dan koh kong. dit is een erg mooi gebied wat veel mensen overslaan.
is denk ik leuker dan met de massa gelijk angkor in te duiken.
amassakoul
Re: aantal vraagjes
vraag 2: Probleem had ik ook, en ik heb de laatste keer nog eens gevraagd bij de grens toen ik mijn stempel haalde hoe het nou zat. En toen bleek dat het dus niet meer van toepassing was!! Volgens die meneer was het dus absoluut geen probleem geweest om meerdere keren in en uit Thailand te gaan... maar goed, toen had ik dus al mijn reis weer helemaal omgegooid om het probleem te voorkomen...zucht.
Broaden your minds
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: aantal vraagjes
dan heeft die meneer bij de grens andere informatie dan de ambassade in Nederland!!!!
kijk dus ook niet vreemd op als de regel nog wel bestaat.
kijk dus ook niet vreemd op als de regel nog wel bestaat.