Advies nodig =D

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ester92

Advies nodig =D

Bericht door Ester92 »

Hallo allemaal,

Ik heb me laatst bedacht dat ik naar het buitenland wil om te werken als ik van school af kom, ik heb nog niet echt concrete plannen ofzo maar ik wil in ieder geval weg hier, ik zit te denken aan australië want ik heb hier gelezen dat dat wel een makkelijk land is voor als je voor het eerst gaat backpacken.
Oke maar nu heb ik dus een aantal vragen en ik dacht er zijn hier vast mensen die mij hiermee kunnen helpen :)
Ik ben nu 16 jaar en als ik van school kom dus 17 (ga nu examenjaar in) omdat je 18 moet zijn dacht ik dan een jaartje te gaan werken, en op mn 18e te vertrekken.
1.Ik vraag me alleen af of het uitmaakt hoe oud je bent?
Zelf zie ik er geen probleem in maar om me heen kreeg ik een paar reacties van mensen die zeiden dat ik misschien beter kon gaan nadat ik een opleiding heb gedaan.
2.Ook vraag ik me af of het handig is om een rijbewijs te hebben of maakt het niet zo veel uit?
3.Ik weet nog niet of ik in mn eentje erheen wil of een reismaatje wil zoeken, het lijkt me namelijk best eng in mn eentje (vooral op het begin) omdat ik er dan totaal alleen voor sta. Heeft iemand ervaring met in je eentje gaan?
En er zijn toch van die organisaties ofzo en dan ga je met een groep erheen? Is dat dan handiger?
Nou ik hoop dat jullie mijn vragen een beetje kunnen beantwoorden :) elk advies is welkom ik probeer nu namelijk vast te stellen dat ik écht ga, en daarvoor wil ik graag zo veel mogelijk weten :D

Groetjes Ester
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het klopt dat je minimaal 18 moet zijn. en je hebt natuurlijk flink wat geld nodig. ook al wil je daar gaan werken, je zal toch ook geld mee moeten nemen. Het leven kan duurder zijn dan wat je daar verdient. In Nederland verdien je makkelijker geld.
Zeker als je bijna geen vaste lasten hebt omdat je bijvoorbeeld nog thuis woont.

Het is een prachtig land dus wil je naast werken er ook wat van zien, lijkt me.
Er zijn een aantal organidaties die je de eerste periode in Oz een beetje begeleiden. Kijk eens op deze site onder "alles over" daar is een heel groot hoofdstuk over australie en ook links naar organisaties die je op weg helpen.
Er is niets mis met reizen als je 18 bent maar in het algemeen heb je er meer plezier van als je het een paar jaar later doet.
Omdat je wat meer tijd hebt om te sparen, wat meer levenservaring hebt en wat zelfverzekerder en zelfredzamer bent.
Een rijbewijs is bijvoorbeeld ook wel fijn. niet noodzakelijk maar als je mooie plekken makkelijk wilt bezoeken dan is het wel heel fijn als je een autotje kunt kopen daar.
En je als je wat meer durft kom je ook op wat meer plekken, als je wat meer levenservaring hebt geniet je ook wat meer van wat je ziet en besef je hoe bijzonder het is dat je aan de andere kant van de wereld wandelt.
ook al lijkt het of iedereen voor een jaar weg gaat....en kan. Dat is echt niet het geval. voor veel mensen is het niet meer dan een droom.

Maar begin lekker met inlezen en sparen. En dan kijk je tegen die tijd of je nu al weg wil of na je vervolg opleiding. Australie ligt er nog wel eventjes :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Als jij een visum wilt aanvragen voor working holliday (jaar geldig) dat moet je minimaal 18 zijn om deze te kunnen bemachtigen. Dus ja het maakt wel wat uit. ;) Ik neem aan dat je van de HAVO afkomt als je 17 bent? Dus dat is geen enkel probleem lijkt me om er een jaar of aantal maanden tussenuit te gaan voordat je met een andere opleiding gaat beginnen.

Rijbewijs is altijd handig! Vooral als je voor een jaar gaat, dan wil je niet afhankelijk zijn van anderen (en aangezien het OV in Australië niet echt super is...). Je hebt dan gewoon meer vrijheid in doen en laten wat je wilt gaan doen.

Ligt er maar net aan. Ik ga in oktober ook helemaal alleen. En stiekem vind ik het ook best eng, maar ben wel de eerste paar weken onder de pannen bij mensen die zelf ooit in het verleden gebackpackt in Australië en die daar nu wonen (en zodra ik mijn draai gevonden heb in Australië en de dingen die geregeld moeten worden als ik er ben, ga ik het eiland rond). Dat zou je eventueel ook kunnen doen. Gewoon even in je fam. en vrienden kring rond vragen. Dan kom je er achter dat er mensen zat zij die daar ooit geweest zijn of daar zelfs nu wonen. ;)

Zelf ben ik niet zo kapot van organisaties, van de verhalen die ik gehoord heb, is het vrij nutteloos en kost het alleen maar (extra) geld als via hun gaat reizen.
Plaats reactie