waarom witte bomen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

waarom witte bomen

Bericht door bolletjeom »

ok, niet helemaal reisgeralteerd maar....weet iemand waarom de bomen in de parken in het buitenland vaak deels wit zijn geverfd?

(serieuze vraag, geen quiz :wink: )
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dan zie je ze beter in het donker, dus minder kans dat iemand tegen de boom aan loopt/rijdt. In Nederland is er goede straatverlichting dus doen we dit hier niet.
Laatst gewijzigd door Tikva op 10 aug 2008 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

is dat serieus?? of een gok??
want het verklaard niet waarom bomen achter hekjes ook wit zijn.
Maar het zou natuurlijk best kunnen dat ze voor de eenheid dan maar alle bomen wit maken
Maar ik heb het ook gezien op plekken waar het park goed verlicht was...

ik heb ooit iets gehoord over insecten bescherming. maar ik weet dus niet of dat is omdat er chemisch goedje in dat wit zit. of dat mieren niet over dat wit willen lopen....
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Ik dacht ook dat het tegen insecten was. Lijkt me erg onnatuurlijk voor een insect om ineens in een wit oppervlak te bijten/lopen/wat dan ook, dus ik denk dat het daarom is. Heb het bijvoorbeeld ook op een kerkhof gezien in Marokko, lijkt me niet dat daar auto's rijden o.i.d...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee dat is serieus. Ik vroeg het me namelijk ook af en heb het toen een keer gevraagd.

Weet alleen niet meer aan wie zal wel de taxi chaffeur ofzo geweest zijn. Nooit over nagedacht dat het niet alleen langs de weg is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Anne schreef:Ik dacht ook dat het tegen insecten was. Lijkt me erg onnatuurlijk voor een insect om ineens in een wit oppervlak te bijten/lopen/wat dan ook, dus ik denk dat het daarom is. Heb het bijvoorbeeld ook op een kerkhof gezien in Marokko, lijkt me niet dat daar auto's rijden o.i.d...
Volgens mij maakt de kleur niet zoveel uit, maar het spul wordt erop geverfd zodat kruipende insecten niet makkelijk door de schors kunnen komen. Een beschermlaag dus. Sommige bomen wordt het opgeverfd zodat het tegen de zon beschermd wordt, soort zonnebrand dus 8)
bolletjeom
Reisexpert

aha, dat klinkt ook heel aannemelijk! was ik nog niet opgekomen! En als die beestjes dan hun tanden er niet in kunnen zetten dan draaien ze zich om ipv het hoger op te proberen!
Plaats reactie