Laptop meenemen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Simone

Laptop meenemen?

Bericht door Simone »

Hallo allemaal,

Is het handig om een laptop mee te nemen tijdens het backpacken? Ik kan me voorstellen dat het handig is om je foto's erop te zetten en misschien emails al offline te typen, maar aan de andere kans is het ook zwaar (ongeveer 3,5 kilo) en jatgevoelig.

Groet, Simone
Pieter

Bericht door Pieter »

Hoi,
ik zou het niet doen. Naar mijn mening hoort een laptop niet bij het backpacken; dingen die je zeker wilt emailen kun je bijvoorbeeld al opschrijven en dan later mailen. Ook is hij niet echt veillig lijkt me: hij kan nat/vies worden en is inderdaad ook jatgevoelig.
Ik heb er echter geen ervaring mee, maar dit lijkt me zo!
M.v.g. Pieter

p.s. wanneer ga je?
Simone

Bericht door Simone »

Jep ik ben dit wel met je eens. Ik ga waarschijnlijk pas oktober 2006, maar de voorbereidingen kunnen niet vroeg genoeg beginnen wat mij betreft. Vind ik ook al leuk! En jij?
Pieter

Bericht door Pieter »

Hoi,
haha ok, gelukkig! :)
Ik ga 11 oktober a.s.: eerst nog stop-over van 5 dagen in Hong Kong en dan naar NZ. En heb er suuuuuper veel zin in:D.
Weet je al zeker dat je gaat? Anders zou ik vast kijken voor een ticket, schijn stuk goedkoper te zijn. Richtlijn: ik heb m'n ticket 6 wkn van te voren geboekt voor 1163,50 (incl. taxs) dus daar moet je dan zeker onder komen!
Alvast succes en heel veel plezier:)
Kus pieter
Vince

Bericht door Vince »

laptop zou ik ook niet meenemen tenzij je er zeker van bent dat je hem altijd veilig op kan bergen. er zijn zat internecafe's waar je altijd je ding kwijtkan. ik ik heb zelf een grote account aangevraagd bij lycos (betaal je wel voor) maar dan heb je een virtuele harde schijf. oftewel: in elk internetcafe kan je dan gewoon je foto's etc. daar opslaan in mapjes zoals je dat ook op je pc zou doen.

voor een ticket. boek of heel vroeg of net van tevoren dan zijn de prijzen het goedkoopts. 1200 euro is erg goedkoop voor een ticket naar NZ. mijne was 1350 (inc. taxes) bij Malaysian airlines.
gaby

Bericht door gaby »

Je kunt ook via gmail veel dingen opslaan, je hebt daar de beschikking over 2+GB. Mocht je niet aan een account kunnen komen kun je die altijd via vrienden vragen, want tegenwoordig heeft iedereen al wel een gmail.com account!
Simone

Bericht door Simone »

Bedankt voor de tips!
Gast

en dan is er nog "VNC"

Bericht door Gast »

een progske waarmee je op afstand je pc thuis kan bedienen,als ie online is en je je ip kent natuurlijk.
Gast

Bericht door Gast »

Heb er ook aan getwijfeld mn laptop mee te nemen maar denk dat ik het toch niet doe. Voor de foto's is het wel handig en als je een auto daar koopt zou je het nog kunnen overwegen maar denk dat het gesleep en het oppassen erop irritant wordt. Ik heb een rond de wereld ticket en doe daabij nog een aantal andere landen aan waardoor ik er definitief vanafzie. Trouwens dit rond de wereld ticket koste me 1600 euro. Is 1 jaar geldig en data zijn kosteloos te wijzigen (voor een klein bedrag de route ook). Ga voor dat geld dus naar Singapore/Oz/NZ/Fiji en LA.

Succes met je voorbereidingen!

Jelle
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Persoonlijk zou ik hem niet meenemen. Althans, niet als ik zou gaan backpacken. Er is op veel plekken wel een internet cafe die een computer heeft met USB aansluiting zodat je je foto's kan uploaden van je camera naar een online fotoboek.

Ik neem hem echter wel mee maar dit is omdat ik voor een tijdje naar Nieuw-Zeeland ga om te studeren en dan is het wel handig. :)

Veel plezier met de voorbereidingen van je reis! Het voorbereidend werk vind ik persoonlijk toch wel een van de leukere dingen. :) :wink:
T!M

Laptop

Bericht door T!M »

Ik zou het niet doen, mijn ervaring is dat het veel lekkerder is om zo min mogelijk mee te sjouwen en dat betreft zeker over spullen die gewild en waar je op moet letten. Tenzij je het echt nodig hebt (journalist ofzo).

Let op; spullen die onderweg worden gestolen, worden meestal door mede reizigers gestolen.

Ik neem buiten mijn paspoort + fotocamera niet waardevols mee. Hoe ik er niet op te letten en niet mee te sjouwen. En als ik een compu nodig heb stap ik wel een internetcafe binnen.

Veel plezier in elk geval
Vince

Bericht door Vince »

zo is het ook weer. zonder al teveel electronica is het backbacken wel wat "purer" natuurlijk :P
Plaats reactie