Laptop meenemen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Simone

Laptop meenemen?

Bericht door Simone »

Hallo allemaal,

Is het handig om een laptop mee te nemen tijdens het backpacken? Ik kan me voorstellen dat het handig is om je foto's erop te zetten en misschien emails al offline te typen, maar aan de andere kans is het ook zwaar (ongeveer 3,5 kilo) en jatgevoelig.

Groet, Simone
Pieter

Bericht door Pieter »

Hoi,
ik zou het niet doen. Naar mijn mening hoort een laptop niet bij het backpacken; dingen die je zeker wilt emailen kun je bijvoorbeeld al opschrijven en dan later mailen. Ook is hij niet echt veillig lijkt me: hij kan nat/vies worden en is inderdaad ook jatgevoelig.
Ik heb er echter geen ervaring mee, maar dit lijkt me zo!
M.v.g. Pieter

p.s. wanneer ga je?
Simone

Bericht door Simone »

Jep ik ben dit wel met je eens. Ik ga waarschijnlijk pas oktober 2006, maar de voorbereidingen kunnen niet vroeg genoeg beginnen wat mij betreft. Vind ik ook al leuk! En jij?
Pieter

Bericht door Pieter »

Hoi,
haha ok, gelukkig! :)
Ik ga 11 oktober a.s.: eerst nog stop-over van 5 dagen in Hong Kong en dan naar NZ. En heb er suuuuuper veel zin in:D.
Weet je al zeker dat je gaat? Anders zou ik vast kijken voor een ticket, schijn stuk goedkoper te zijn. Richtlijn: ik heb m'n ticket 6 wkn van te voren geboekt voor 1163,50 (incl. taxs) dus daar moet je dan zeker onder komen!
Alvast succes en heel veel plezier:)
Kus pieter
Vince

Bericht door Vince »

laptop zou ik ook niet meenemen tenzij je er zeker van bent dat je hem altijd veilig op kan bergen. er zijn zat internecafe's waar je altijd je ding kwijtkan. ik ik heb zelf een grote account aangevraagd bij lycos (betaal je wel voor) maar dan heb je een virtuele harde schijf. oftewel: in elk internetcafe kan je dan gewoon je foto's etc. daar opslaan in mapjes zoals je dat ook op je pc zou doen.