to lariam or not to laiam that's the question

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.

to lariam or not to lariam?

Ja lariam is fijn
6
50%
Nee nooit doen
6
50%

Totaal aantal stemmen: 12

muutjepu

to lariam or not to laiam that's the question

Bericht door muutjepu »

Ben benieuwd hoe jullie over lariam denken.
groetjes Muriel
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als er een alternatief is voor Lariam zou ik die nemen. Maar beter iets dan niets is mijn moto
of een andere : beter voorkomen dan genezen. En zeker voor Malaria hanteer ik die regel want ik heb mijn oom 3 weken zien strijden op een intensive care
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Hoi,
Ja er is een alternatief namelijk mallarone. Maar die zijn 3 euro per stuk en moet je elke dag slikken. Dat kost dus 750 euro ofzo. En ik heb ook hoog eigen risico dus.......... Ik ga het maar proberen. Heb er twee geslikt maar nog nergens last van. Dorrm wel heftig maar dat doe ik altijd al.
groetjes Muriel
bolletjeom
Reisexpert

Mijn basis verzekering vergoed 250 euro per jaar aan preventieve vacintaties en malariatabletten.....misschien jouw verzekering ook
Verder heb ik een beetje gesmokkeld daarmee en mijn vriend ook op pad gestuurd voor wat tabletten terwijl hij helemaal niet mee op reis ging

ik heb maar 1 bijwerking van Malarone en dat is een verminderde eetlust. als ik de tablet op een lege maag naam was ik later wel wat misselijk en aan de diaree. Kwam er al snel achter dat het probleem op te lossen was door gewoon te eten als ik de tablet nam
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Volgens mij staat dat ook op de bijsluiter :) 'neem bij de maaltijd' ofzo. Tenminste dat was bij mij het geval.
Wat zijn de bijwerkingen van Lariam?
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik heb doxycycline geslikt in zuid oost asie en dat was prima spul. Amper last van iets, af en toe wat grappige dromen voordat ik wakker werd.
Is vergelijkbaar met Malarone, maar goedkoper!
Broaden your minds
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Doxycycline geeft weer ee verhoogde kans op zonnenallergie en vaginale schimmels/infecties. En zo heeft ieder middeltje wel bijwerkingen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Bijwerkingen van Lariam? Ik heb de meest heftige verhalen gehoord en gelezen. Van nachtmerries tot angsten depressies hullucinaties agressie enz. Dus echt op het psychische vlak. Vandaar ook de vraag wat jullie ervaringen zijn. Maar als je er geen last van hebt is het wel een praktisch middel. Niet duur en maar een keer per week slikken en voor alle gebieden goed (voor mij afrika en azie)
groetjes Muriel
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb Lariam ongeveer een half jaar zonder problemen geslikt. Daarna ben ik gestopt, omdat ik de dag na het innemen van de pil last kreeg van hoofdpijn. En aangezien ik toen een gebied was waar de kans op malaria sowieso niet zo groot was, heb ik de bekende andere voorzorgsmaatregelen toegepast.

Veel bijwerkingen? Nee. Ik zou de volgende keer zo weer Lariam nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Lariam staat inderdaad bekend om zijn bijwerkingen op het psychische vlak. Mensen met een voorgeschiedenis op dit vlak wordt in het algemeen afgeraden om Lariam te gebruiken.
Ik hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van GGD artsen die je een proef setje voorschrijven. Je probeert dan 3 pillen op rij voordat je op reis gaat. Heb je bij die drie pillen geen bijwerkingen dan gaan ze hoogstwaarschijnlijk ook niet komen

Waarom probeer je dat niet eens?
Belle

Bericht door Belle »

Mijn vriend en ik hebben Lariam geslikt. Beide nuchter en geen verdere problemen op psychisch gebied. Wij hadden dan ook geen bijzondere bijwerkingen verwacht. Helaas... van nachtmerries tot hallucinaties, lach- en huilbuien etc. Geen succes dus voor ons.
De GGD heeft ons nu Paludrine aangeraden voor centraal Amerika. Iemand last van nare bijwerkingen? Ik heb wat gelezen over haaruitval :shock: 4 maanden lang tweemaal daags slikken zie ik eigenlijk niet zo zitten. Altijd beter dan malaria!
bolletjeom
Reisexpert

mijn vriend heeft bijna 3 maande paludrine geslikt
haaruitval.....ik wijt het aan zijn leeftijd :twisted:

effe zonder gekheid. hij heeft nergens last van gehad. ik heb vorig jaar 4 maanden onafgebroken Malaronee geslikt en ook geen noemenswaardige problemen ondervonden
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ga binnenkort naar de GGD of het Tropencentrum voor zo ongeveer een laatste prik voor de laatste jaren (Gele Koorts). Dan zal ik malaria weer eens ter sprake brengen. Mijn voorkeur gaat uit naar Paludrine. Dat heb ik laatste keer ook gebruikt in Azië. Als het even kan ga ik geen Lariam gebruiken. Ik heb ook nog een hoop Paludrine liggen die nog niet over de datum is dus dat is ook een voordeel.
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Heb vrijdag pil 3 geslikt van het proefsetje lariam. Niets aan de hand. Volgens mij. Word wel 's nachts wakker en kom dan moeilijk in slaap. Maar ja weet niet of dat aan de lariam ligt.
Ciao Mu
bolletjeom
Reisexpert

das mooi. dat scheelt nogal wat in de kosten!

enneh, niet inslapen kan idd net zo goed aan het weer ofzo liggen
Plaats reactie