ik ben begin 2005 met een reis voor onbepaalde tijd begonnen. Aanvankelijk stond ik met een briefadres ingeschreven, maar ik was verplicht me na 8 maanden uit te schrijven en dit heb ik gedaan ook al had ik geen vast adres in het buitenland.
Nu, net weer terug in Nederland en met het plan om hier (tijdelijk?) weer te wonen en werken, begrijp ik niet wat de regels zijn met betrekking tot inschrijving in de gemeente én de -voor mij nieuwe - ziektekostenregeling.
Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen? Ik weet de weg niet en het voelt als een complexe situatie.
Mijn dank is groot.
Vriendelijke groet,
ervaring met inschrijving gemeente na uitschrijving?
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
hey,
het inschrijven bij een gemeente is verplicht in nl anders kun je ook niet werken. je gaat gewoon naar het gemeente huis en schrijft je weer in, hiervoor heb je wel een huurcontract nodig of een handtekening van je ouders mocht je bij hun inwonen.
vervolgens kun je dan ook een uitkering aanvragen mocht je hier recht op hebben.
verder is het dan ook zo dat de belastingdienst een melding krijgt dan je bent ingeschreven. dan krijg je van hun een brief om je details te melden is ook zo gepiept. het handigste is wel om zo snelmogelijk ook je ziektekosten te regelen. voor het geval dat en dit kan pas nadat je bent ingeschreven bij de gemeente.
mocht je verder nog vragen hebben dan zie ik het wel
het inschrijven bij een gemeente is verplicht in nl anders kun je ook niet werken. je gaat gewoon naar het gemeente huis en schrijft je weer in, hiervoor heb je wel een huurcontract nodig of een handtekening van je ouders mocht je bij hun inwonen.
vervolgens kun je dan ook een uitkering aanvragen mocht je hier recht op hebben.
verder is het dan ook zo dat de belastingdienst een melding krijgt dan je bent ingeschreven. dan krijg je van hun een brief om je details te melden is ook zo gepiept. het handigste is wel om zo snelmogelijk ook je ziektekosten te regelen. voor het geval dat en dit kan pas nadat je bent ingeschreven bij de gemeente.
mocht je verder nog vragen hebben dan zie ik het wel
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
wij kwamen voor een leuke situatie te staan toen we terug kwamen
We wilden ons inschrijven bij een uitzenburo maar dat mocht niet als we niet ingeschreven waren bij de gemeente.
Bij de gemeente mochten we ons niet inschrijven zonder een huurcontract. We hadden een flat aangeboden gekregen maar konden het huurcontract niet ondertekenen omdat we.....niet ingeschreven stonden bij de gemeente!!!!! HAHA :lol:
gelukkig heeft een dame bij de gemeente ingezien wat een bulshit dit was en ons voor een dag ingeschreven op een adres zodat we het huurcontract konden tekenen
en daarna gelijk de verzekering geregeld natuurlijk
We wilden ons inschrijven bij een uitzenburo maar dat mocht niet als we niet ingeschreven waren bij de gemeente.
Bij de gemeente mochten we ons niet inschrijven zonder een huurcontract. We hadden een flat aangeboden gekregen maar konden het huurcontract niet ondertekenen omdat we.....niet ingeschreven stonden bij de gemeente!!!!! HAHA :lol:
gelukkig heeft een dame bij de gemeente ingezien wat een bulshit dit was en ons voor een dag ingeschreven op een adres zodat we het huurcontract konden tekenen
en daarna gelijk de verzekering geregeld natuurlijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika