Je kunt maar beter weg blijven...

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Laura

Je kunt maar beter weg blijven...

Bericht door Laura »

Verschrikkelijk om weer in Nederland te zijn na 10 maanden Australie en Nieuw Zeeland! Saai, regen... Blegh! :( :x :?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je nog wat goede tips wil hebben om van je "australie/reis bibbers" af te komen dan heb ik nog wel wat tips!

Lekker veel er mee bezig zijn op dit forum of door het schrijven van informatie! Dat helpt mij in ieder geval wel :)

Als je mij mee wil helpen je kunt vast mijn adres ergens vinden :)
Erik
mnq

Bericht door mnq »

agreed. je kunt beter daar blijven.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

mnq ben jij van de gelijknamige website????
mnq

Bericht door mnq »

eh ja. hoezo?

monique
helmadownunder

Ik mis DOWN UNDER

Bericht door helmadownunder »

Ik ben nu ruim drie maanden thuis maar heb het in het begin echt niet makkelijk gehad. Thuis is alles saai. Nix is verandert en het lijkt of Nederlanders stugger zijn dan voorheen. Moet weer echt mijn plekje vinden.

Maar ik ben zelf bezig met het maken van een plakboek en daar wordt ik toch weer beterder van.

En het is net met heimwee, je zult er doorheen moeten gaan. Als je het accepteerd is het makkelijker om er iets aan te doen.
Gast

Bericht door Gast »

Zou deze site jou kunnen helpen om het reis gevoel weer naar boven te krijgen? en zo ja hoe dan?
Vince

Bericht door Vince »

ach ons koude kikkerlandje heeft toch ook wel iets toch?? :? ergens achter die dikke wolken verscholen ofzo?? :P
EnRGEE

thuisgevoel?

Bericht door EnRGEE »

Wij zijn alweer bijna 'n half jaar terug van een reis om de wereld, maar het is nog steeds (dagelijks) wennen! Ik weet niet waar dat aan ligt, maar we zijn vóór de reis gewaarschuwd door mensen dat dit kan (en zal) gebeuren! :(
Misschien is de beste remedie wel om wéér op reis te gaan...
Inmiddels hebben we dus alweer wat plannetjes gemaakt en gaan we weer sparen. Als ik de reakties in dit forum lees, zijn we gelukkig niet de enigen die zich in ons kouwe kikkerlandje geen raad meer weten, en dat scheelt wel weer :D
Sterkte aan iedereen, en als iemand DE oplossing :idea: heeft om in Nederland van dit gevoel af te komen moet hij/zij deze maar in dit forum kenbaar maken!
belgianallshare
Contacteer:

Afkikken is steeds verschrikkelijk.

Bericht door belgianallshare »

Ik ben net 3 dagen terug thuis en heb nog geen straaltje zon gezien,en van vorige keer weet ik nog dat dat gevoel nooit meer weg gaat,het enige dat helpt is onmiddelijk nieuwe plannen maken en aan het volgend reisbudget beginnen werken,mijn volgend traject wordt de westkust tussen Perth en Broome,heb daar deze keer een klein stukje van gedaan en 't is gewoon prachtig,volgende week al eens verlof aanvragen voor januari/februari 2007 en terug weg uit dit pisregenland.Nu ja,voor de geintresseerden heb ik wat picks online gezet op www.picturetrail.com/karboenkel ,hoop dat jullie er kunnen van genieten,een berichtje in het gastenboek is altijd welkom.Groetjes.
Laatst gewijzigd door belgianallshare op 26 apr 2007 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ben dr ook weer. Voelt wel ff raar allemaal, heb geen houvast meer. Weet niet precies wat ik nu moet, voel me haast identiteitsloos.... ben geen reiziger meer, geen student, heb geen werk... Gelukkig heb ik wel zat dingen die ik wil en kan doen nu dat ik thuis ben, heb veel inspiratie opgedaan in een jaartje reizen! Zal uiteindelijk ook maar weer eens werk moeten gaan zoeken natuurlijk, dat is dan wel weer wat minder... :wink:
suus
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door suus »

Ik ben sinds zaterdag weer thuis na een reis van vier maanden door Azie. En ik kan mijn draai hier niet vinden. Ik woon nu voor twee maanden bij mijn ouders en het is hier zo stil. Ik ben gewend om elke dag veel mensen om me heen te hebben en de dagen vlogen voorbij. Elke dag is daar een avontuur en vol lol. Hier is iedereen aan het werk en overdag verveel ik me. Ik vind Nederland nog steeds leuk, maar het is moeilijk om je leven weer op te pakken. Nu dus maar begonnen met het schrijven van sollicitatiebrieven en alvast begonnen met dromen over mijn volgende reis! Ik moet het maar even wat tijd geven en dan gaat dit gevoel hopelijk weer over. Groetjes Suus
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij zijn ondertussen weer 8 maanden thuis.
het went wel...maar toch niet helemaal. We zijn weer vervallen in gewoontes waar we ons nooit meer aan vuil zouden maken ( hadden we ons heilig voorgenomen onderweg) maar we hebben het het moeilijkst met ons eigen volk.
Wat is de gemiddelde nederlander toch een ontevreden zeur, een betweter die zijn mening baseert op boulevard en de metro.
Dat we dat voor die tijd allemaal niet zagen...amazing

anyway, we zijn druk bezig met dromen en sparen voor grote reis nummer 2 en dat helpt absluut...en het bevuilen van forums..is altijd beter dan voor die saaie tv hangen

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Edwin

Bericht door Edwin »

Tja, het is dan wel ergens op gebaseert. :wink:

Edje
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Hallo,

Ik ben nu voor de 3e keer op reis geweest voor een langere tijd...
2 x 4 maanden en 1 keer 7 maanden.

Ik ben nu bijna een maand terug in nederland na een wereldreis(je) van 7 maanden. Ik moest idd dit keer wel even wennen, maar ik ben nu wel weer gewend. Ik heb immers altijd in Nederland gewoond... Dus waarom dan zolang wennen? Ja, reizen is beter, maar je kunt simpel weg niet altijd reizen... En je wilt ook wel een vaste dingen, zoals werken een vriendin, een huis etc.

Ik reis de hele wereld rond, maar ik zal nooit voor altijd in het buitenland gaan wonen! Ik ben blij EN trots op het feit dat ik Nederland ben geboren!
En als ik jullie was zal ik daar ook maar blij van zijn :), want er zijn maar weinig landen die het beter voor elkaar hebben dan Nederland!
Groet,

Sjaak
Plaats reactie