Waar te beginnen??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Lijn

Waar te beginnen??

Bericht door Lijn »

Ik ben van plan eind 2009, begin 2010 op reis te gaan. Dan ben ik klaar met mn HAVO. Vaste plannen heb ik nog niet, slechts ideeen. Nou weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen?
Ik heb het idee eerst naar Azie te gaan, maar ook hier weet ik niet echt wat voor land ik zou moeten kiezen. Graag zou ik vanuit daar nog voor een paar maanden naar Australie gaan.
Hoe kies je je route, wat moet je allemaal doen om een begin te maken, etc.

Ik ga denk ik alleen, want niemand uit mijn omgeving wil mee, en op oproepen op internet heeft nog niemand gereageerd. Vandaar dat ik het allemaal zelf zal moeten regelen.

Groetjes
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Hoi Lijn,

Op dit moment heb je dus nog voldoende tijd om je te verdiepen in waar je naar toe wil. Goed is het om dan in de gaten te houden wat bepaalde tickets kosten zodat je weet wanneer bepaalde tickets goedkoper of duurder aangeboden worden. Kijk eens bij http://www.skyscanner.net veel forum bezoekers hier vinden deze site erg handig :)

Wanneer bepaalde tickets in het budget liggen kun je daarna kijken welke dingen je van het land of de landen zou willen zien en je route wordt min of meer al duidelijk. Nu kan het soms zijn dat bepaalde dingen die je wil zien te ver weg liggen en zo kun je bijschaven tot je een geschikte route hebt. Deze kun je altijd weer veranderen als het nodig is om zo b.v. geld of tijd te besparen.

Bekijk ook goed welke verzekering je nodig hebt. En welke dingen je nodig hebt. Zeker omdat je het nu al weet kun je misschien dingen voor je verjaardag / sinterklaas of kerst vragen waardoor je ze zelf niet hoeft te kopen.

Azië is goedkoper om te reizen maar misschien iets moeilijker om contacten te leggen omdat je op een persoonskamers slaapt maar je komt verder genoeg mensen tegen.
Australië is wat duurder maar slaap je op dorm rooms dus ideaal om mensen te leren kennen.

Kijk ook de "alles over " sectie eens door daar staat echt super veel informatie waar je verder mee kunt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zijn ook jaar return tickets naar Australie en/of nieuw zeeland die een tussenstop in Azie toelaten op heen of terug weg.
Vaak zijn deze prijstechnisch interessanter dan vluchten aan elkaar plakken.
Kijk even bij joho of tunafish op de sites voor ticketinfo. ( nee, ik heb geen aandelen!) Ik zou je willen aanraden eerst naar Azie te gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lijn

Bericht door Lijn »

Heel erg bedankt voor de tips!

Marco, je zegt dat de route dan al min of meer duidelijk wordt, maar hoe bedoel je dit?
Want dat vind ik het moeilijkst; tot een route komen. Ik weet niet zo goed waar ik dan naar moet kijken?
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

hey lijn, ik heb net een heel stuk op mijn site geschreven over waar te beginnen met backpacken. Misschien heb je er iets aan... De link staat hieronder. Groetjes nienke
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Lijn schreef:Marco, je zegt dat de route dan al min of meer duidelijk wordt, maar hoe bedoel je dit?
Want dat vind ik het moeilijkst; tot een route komen. Ik weet niet zo goed waar ik dan naar moet kijken?
Als je wat gaat inlezen en de reisverhalen van andere leest zie je waar ze naar toe gaan en of het de moeite waard is om te bezoeken. Zelf weet je ook waarschijnlijk wat dingen die je graag wil zien. Voor Australie b.v. Ayers Rock, Fraser Island Sydney Melbourne etc etc. Als je tussen al deze plekken lijntjes zet heb je al een route.

Dit kun je natuurlijk ook doen voor Thailand (en de andere landen) en dan bekijken met welk vervoersmiddel je het beste van A naar B kunt komen. Een aantal dingen die je in Azië zou willen bekijken. Bangkok, Ankor wat, Long Necks (niet bijzonder speciaal) Khao Yai National Park Bridge over the River Kwai etc etc

Ik zou zeggen plaats maar eens wat dingen die je wil zien dan probeer ik met je mee te denken.
Plaats reactie