Groot-Brittannië: openbaarvervoer en vluchten

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Groot-Brittannië: openbaarvervoer en vluchten

Bericht door bolletjeom »

vlieg al jaren voor een prikkie met jet2.com naar Manchester maar helaas, helaas. ze vliegen niet meer :cry:

nu dus op zoek naar een alternatief.
Maar ik kom op manchester zelf niet uit op een tickte voor minder dan 170 euro :shock:
Beetje veel om even een vriendin op te zoeken (vooral omdat het 2 jaar terug nog voor 50 kon!)
Dus nu zoek ik op Liverpool en Leeds en kom zowaar net onder de 100 euro uit.

Maar...............hoe kom ik van leeds (of liverpool) goedkoop en vooral ook een beetje makkelijk in Manchester. Heb wel buskaartje gevonden voor 5 pond maar geloof niet dat die vanaf vliegveld Leeds is

iemand ervaring met Leeds??
en openbaar vervoer. wat zijn de reistijden of afstanden naar eventuele opstap punten voor bus of trein.

alle ander suggesties voor goedkoop vliegen, bussen of treinen in die regio zijn meer dan welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ervaring met Leeds? Ikke? Nee, ik woon er alleen maar.... :roll:

Er is geen reschtstreekse trein van LBA (Leeds Brasdford Airpport) naar Manchester. Je moet via York, wat niet echt op de route ligt. De reis duurt zo'n 2.5 uur en kost GBP 15.60. Hou er wel rekening mee dat het treinstation best een stukje van de airport af ligt! (Niet handig dus). Zie www.nationalrail.co.uk

Sneller is het om vanaf de Airport een bus naar Leeds te nemen. Lijn 757 gaat 2 keer per uur en kost GBP 2.30. De rit duurt ongeveer 35 min. In Leeds aangekomen loop je in 10 minuten van het busstation naar het treinstation. (Er rijden ook bussen.) Je kan ook uitstappen bij Town Hall/Headrow, dan is het maar 5 minuten lopen. De weg staat bewegwijzerd en is niet moeilijk te vinden. De trein naar Manchester doet er een klein uur over. Zie http://www.transportdirect.info

Je kan ook een taxi vanaf de airport naar Bradford Train Interchange nemen, daarvandaan gaan treinen naar Manchester. Bus 747 gaat ook die kant op, maar die komt niet uit de routeplanner rollen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

U IS GEWELDIG!!!!!!!

ik hoopte al op jouw expertice
ga zo eens even kijken wat die trein dan gaat kosten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie