Camera's en vocht

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Camera's en vocht

Bericht door bolletjeom »

ik moet...eh mag...binnenkort 7 dagen naar de Amazone om verschillende jungle lodges te keuren (jaja, ik heb een baan hier in Ecuador!!)

Maar de luchtvochtigheid is daar rond de 90%
en ik heb een fijne, nieuwe, luxe camera.
moet ik maatregelen nemen?? En zo ja wat is handig? Tips??
of kan een camera dat wel hebben?

had zelf gedacht aan van die zakjes silicone gel maar die kan ik hier dus nergens vinden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Tijdens normaal gebruik moet de camera er tegen kunnen maar gedurende langere tijden wordt het natuurlijk een ander verhaal. Welke camera heb je? Sommige spiegel reflex camera's hebben een speciale afsluitring tegen vocht op lens socket en de camera's zijn zelf (spat)water dicht, de mijne heeft het niet en ik zou hem liever niet blootstellen aan zoveel vocht...

je hebt niet nog ergens een goedkoop klein digitaal cameratje?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ben met name voorzichtig met schommelingen in de temperatuur. Dit niet van een bus/hotel met airco zomaar ineens naar buiten: vocht zal condenseren op een koude camera. Het is daarom beter om je camera in een gesloten cameratas (evt in een plastic zakje) langzaam zijn omgevingstemperatuur aan te laten nemen en dan pas te gebruiken.

Maar een camera kan aardig wat hebben qua vochtigheid, weet ik uit ervaring :oops:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie