eerste keer
eerste keer
Hoi,
Ik ben nu 18 jaar en ik zou graag iets van de wereld zien. Zo'n backpackreis lijkt me heel tof om te doen, maar ik heb natuurlijk geen ervaring.
Ik wil graag naar Cambodja gaan (of laos of een van die landen in die buurt). Ook China en Japan staan op mijn verlanglijstje. Ik ben nogal fan van de aziatische cultuur.
Is dit doenbaar voor een eerste keer? of raden jullie andere plekken aan?
Ik ben nu 18 jaar en ik zou graag iets van de wereld zien. Zo'n backpackreis lijkt me heel tof om te doen, maar ik heb natuurlijk geen ervaring.
Ik wil graag naar Cambodja gaan (of laos of een van die landen in die buurt). Ook China en Japan staan op mijn verlanglijstje. Ik ben nogal fan van de aziatische cultuur.
Is dit doenbaar voor een eerste keer? of raden jullie andere plekken aan?
- bolletjeom
- Reisexpert
Dag Sjorge
Azie is in mijn ogen het fijnste continent om mee te beginnen als Backpacker.
Je kunt makkelijk overal je weg vinden, het is niet duur en er is cultuur.
Wanneer je het echt makkelijk wilt aanpakken een allereerste keer dan moet je naar Australie.
Ik geloof dat Japan een stuk duurder is om in te reizen. Vergelijkbaar met Europa. Dus misschien laat je budget het niet toe om tijdens een eerste reis ook naar Japan te gaan.
Wat betreft zuid-oost Azie.
De meeste mensen beginnen hun reis in Bangkok omdat je daar het goedkoopste heen vliegt. Thailand is ook een goed land om in te beginnen omdat het daar allemaal het makkelijkste gaat. Daarna reizen veel mensen door naar Cambodia, Vietnam en China of een rondje met Laos er in
hoeveel tijd heb je en wanneer wil je weg???
Azie is in mijn ogen het fijnste continent om mee te beginnen als Backpacker.
Je kunt makkelijk overal je weg vinden, het is niet duur en er is cultuur.
Wanneer je het echt makkelijk wilt aanpakken een allereerste keer dan moet je naar Australie.
Ik geloof dat Japan een stuk duurder is om in te reizen. Vergelijkbaar met Europa. Dus misschien laat je budget het niet toe om tijdens een eerste reis ook naar Japan te gaan.
Wat betreft zuid-oost Azie.
De meeste mensen beginnen hun reis in Bangkok omdat je daar het goedkoopste heen vliegt. Thailand is ook een goed land om in te beginnen omdat het daar allemaal het makkelijkste gaat. Daarna reizen veel mensen door naar Cambodia, Vietnam en China of een rondje met Laos er in
hoeveel tijd heb je en wanneer wil je weg???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
met maar 2 a 3 weken zou ik 1 land uitzoeken.
En Thailand is dan 1 van de makkelijkste landen om in te reizen.
Erg boeiende cultuur, mooie natuur, heerlijk eten, goed stappen en heel budget vriendelijk.
Ik kan wel tips geven maar ik heb geen idee wat je wilt weten. Dus als je vragen hebt. gooi ze maar op het Forum!
Iedereen is ooit voor het eerst op reis gegaan dus geen enkele vraag is dom!
groetjes rudi
En Thailand is dan 1 van de makkelijkste landen om in te reizen.
Erg boeiende cultuur, mooie natuur, heerlijk eten, goed stappen en heel budget vriendelijk.
Ik kan wel tips geven maar ik heb geen idee wat je wilt weten. Dus als je vragen hebt. gooi ze maar op het Forum!
Iedereen is ooit voor het eerst op reis gegaan dus geen enkele vraag is dom!
groetjes rudi
Ik zou ook zeker kiezen voor maar één land. Thailand lijkt me idd de beste optie aangezien je daar goedkoop heen vliegt en het daar ook makkelijk reizen is (en goedkoop). Twee a drie weken is echt te kort voor meer dan één land. Ik ben zelf afgelopen zomer drie weken in Thailand geweest, en heb daarbij optimaal van mijn tijd gebruik gemaakt.
Dit was mijn route, een prima route als je het mij vraagt want we hebben veel gezien en gedaan zonder te moeten haasten.
Bangkok - Kanchanaburi en Erawan NP - Ayuttaya - Pak Chong en Kao Yai NP - Chiang Mai en 2daagste trektocht - Koh Chang (eiland) - Bangkok.
Misschien kun je er wat mee? En stel gerust vragen als je meer wilt weten.
Groetjes Anne
Dit was mijn route, een prima route als je het mij vraagt want we hebben veel gezien en gedaan zonder te moeten haasten.
Bangkok - Kanchanaburi en Erawan NP - Ayuttaya - Pak Chong en Kao Yai NP - Chiang Mai en 2daagste trektocht - Koh Chang (eiland) - Bangkok.
Misschien kun je er wat mee? En stel gerust vragen als je meer wilt weten.
Groetjes Anne
- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
wanneer je op het vliegveld in Thaland land krijg je ter plekke een stempel voor 30 dagen. Je moet voor Cambodia wel van te voren een visum regelen.
Dit kan ook in Bangkok een duurt 3 werkdagen. Wanneer je meer betaald kan het sneller.
Dit kan ook in Bangkok een duurt 3 werkdagen. Wanneer je meer betaald kan het sneller.