Route in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ingevos

Route in Azië

Bericht door ingevos »

31 oktober vertrekken mijn vriend en ik voor 3 maanden naar Azië. Wij vliegen op bangkok en zitten daar 2 nachten in een hotel. Voor de rest gaan we rondtrekken. We willen graag naar Thailand, Cambodja, Viëtnam en Laos. We willen graag eindigen in het zuiden van Thailand op het strand om vervolgens op 31 januari weer naar huis te vliegen. (precies 3 maanden dus, wel mooi geboekt he :lol: )
Wat is de beste route en wat zijn de hoogtepunten van elk land die we echt niet mogen missen?

Misschien dat ik een beetje veel vraag, maar wij zijn onervaren backpackers die de hele reis nog erg spannend vinden maar er wel onwijs veel zin in hebben.

Alvast bedankt voor de reacties! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Inge,

Allereerst veel plezier met je reis dat zal vast wel lukken. Ik ben niet in vietnam geweest dus daar kan ik niets over zeggen. Wat betreft de andere landen.

Thailand
- Bangkok zelf vind ik erg leuk. Neem ook eens een klong taxi dat zijn boten over een supersmall kanaaltje. Soort combinatie van speedboot en tegelijkertijd een heel andere kant van bangkok zien.
- Kanchanaburi is een leuk stadje. Veel te doen en ook lekker om te relaxen aan de rivier.
- Voor duiken de similan islands!, echt super.. als je geen live-aboard wil doen zijn er ook 2 daagse trip met 4 duiken (eventueel nog 1 nacht) waarbij je echt op een prachtig eiland slaapt met het mooiste strand van Thailand.!

Cambodja
- Ankor natuurlijk. Geen andere favorieten ben er verder maar 1 week geweest. De killing fields moet je zien maar om het nou een hoogtepunt te noemen.

Laos
Echt mijn favoriete land. Zeker 4 weken voor plannen.
- Kong Lo cave, Varen door een 8 km lange grot is echt raar en bijzonder. Bijzonder is ook de hele experience eromheen. Eerst een tocht erheen in een Saengthow door mooie natuur en daarna slapen bij een familie die geen woord engels spreekt.
- Gibbon experience.. Je moet van te voren reserveren dus een beetje plannen is vereist. Ook nietecht goedkoop maar super gaaf. Slapen in een boomhut, echt gave ziplines. Wij deden de waterfall experience waatbij je meer loop. Veel wildlife zagen we niet dus de classic is eigenlijk net zo goed en heeft betere ziplines in de buurt. Als je gaat slapen in bangloo is een aanrader met op loopafstand dorpjes waar bijna nooit een buitenlander is geweest.
- Tha Kaek vanwege de 2 daagse trekking met mooie grotten en meren.
Ook leuk is Si Phan Don en Champesak, Nong Kiaw en Mneung niau.. voor het Laos gevoel en wat er te doen is.

(namen van alle plaatsen zijn trouwens niet 100% oke maar denk dat je er wel uitkomt.

Nog een tip met betrekking tot het strand in Thailand. De periode van half dec tot ongeveer half Januari is echt knetterdruk. Het is dan erg lastig wat te vinden veel plekken zijn ver van te voren volgeboekt. Als je inderdaad de laatste 2 weken van Januari gaat heb je waarschijnlijk minder problemen maar mocht je toch besluiten eerder te gaan is reserveren wel aan te raden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hoi inge,

kijk ook eens bij alles over op deze site, daar vind je ook informatie over de landen die jij wil bezoeken. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie