6 maanden reizen door Afrika?!

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
gerrit van solkema

6 maanden reizen door Afrika?!

Bericht door gerrit van solkema »

Hallo allemaal,

lange tijd speelt het door mijn hoofd en nu hebben wij zin om het echt te gaan doen.
Samen met mijn vriendin willen wij 6 maanden door Afrika reizen om daar iets van de wereld te zien en vooral te beleven.
Nu zijn wij beide leek op dit gebied en zouden wij graag informatie willen hebben van mensen die hier ervaring mee hebben en dit met ons willen delen. Zo heb ik eigenlijk geen idee wat dit ongeveer gaat kosten en hoe je het beste dit kunt aanpakken.
Hoop dat iemand hier mij een stukje mee op weg kan helpen.

Groet,

Gerrit van Solkema
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

belangrijk is dat je eerst bepaald hoe je wilt reizen.
Wil je over land en met een eigen auto?
wil je op afgelegen plekken komen?
wil je een overland toer doen?
of wil je met het openbaar vervoer reizen?

dan is het handig om ongeveer aan te geven aan welke landen je denkt want Afrika is nogal een breed begrip.
Wil je grote afstanden aflegen, het hele continent door of misschien ook een maandje vrijwilligerswerk doen en zo een land beter leren kennen.

geef me een idee en ik zal met je mee denken
(moet je een beetje geduld hebben want ik kan niet iedere dag hier achter de compu)

groeten uit Ecuador 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dag Gerrit

bedankt voor het prive berichtje. het is voor mij alleen makkelijker om hier te antwoorden. (trage compu´s in Quito)

Afrika is niet heel erg makkelijk te bereizen met het openbaar vervoer. Je beperkt jezelf behoorlijk in je routes wanneer je alleen met het openbaar vervoer reist. Het kan dus een idee zijn om af en toe een weekje een auto te huren om een bepaald deel te doen

In Zuid-afrika hebben wij dit gedaan voor de wildcoast. Ook kan je in dat land een backpackersbus nemen. Die stoppen tenminste ook bij hostels die niet in grote steden liggen.
Met de gewone bus kom je alleen in grote steden.
Maar een bus vinden in Mozambique was voor ons alweer een stuk lastiger

als ik jullie was zou ik veel gaan lezen en me toch wat meer richten op deels georganiseerd. Zoals internationale overland toers waarbij je vrij basic reist maar op hele mooie plekken komt.
Iets wat met het openbaarvervoer lastig word. Dan kan je de makkelijkere landen zelfstandig doen.
En ik kan een kort vrijwilligersproject echt aanbevelen!

Maak eerst maar eens een selectie in welke hoek van africa je wilt rondeizen. Gewoon lekker de gisden bestellen van de grote reisorganistaties :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie