shampoo, zeep etc
shampoo, zeep etc
Ik zit met een klein dilemma, zowel mijn vriendin als ik hebben lang haar, tot net over de schouders. Hier in Nederland houdt dat in dat we moeten wassen met zowel shampoo als creamspoeling, maar om eerlijk te zijn heb ik geen zin om dat mee te torsen. Hoe lossen jullie het op? Standaard voor een lange reis al het haar er af of zijn er geschikt shampoos voor op reis?
En hetzelfde geld voor scheergerei. Wat is licht en praktisch maar schuurt niet al je huid er af?
En hetzelfde geld voor scheergerei. Wat is licht en praktisch maar schuurt niet al je huid er af?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Hoi Jos, ik heb ook lang haar en had het voor mijn reis inderdaad een stuk korter geknipt, toch het makkelijkst. Het groeit bij mij behoorlijk snel aan.
Verder had ik van die kleine flesjes shampoo mee, maar voor vier maanden had ik daar natuurlijk niet genoeg aan, dus uiteindelijk toch gewoon een fles gekocht daar.
En crà¨mespoeling, tja, soms kom je onderweg in hostels waar mensen hun spullen in de douche laten staan. Als ik dan ergens crà¨mespoeling vond, kon ik het meestal niet laten er een klein beetje van te 'lenen'. Stiekem even genieten. Niet doorvertellen hoor!
Verder had ik van die kleine flesjes shampoo mee, maar voor vier maanden had ik daar natuurlijk niet genoeg aan, dus uiteindelijk toch gewoon een fles gekocht daar.
En crà¨mespoeling, tja, soms kom je onderweg in hostels waar mensen hun spullen in de douche laten staan. Als ik dan ergens crà¨mespoeling vond, kon ik het meestal niet laten er een klein beetje van te 'lenen'. Stiekem even genieten. Niet doorvertellen hoor!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
- bolletjeom
- Reisexpert
ik koop vrijwel altijd ter plekke een fles. goedkoper en veiliger
want hoe goed ik een fles ook inpak hij gaat altijd lekken in het vliegtuig.
meestal neem ik dus een klein flesje mee voor de eerste paar dagen (ingepakt in minstens 2 plasticzakjes en in een zijvak! )
ik heb heeeeeel lang lang haar gehad en eigenlijk nog nooit cremespoeling gebruikt
ops: Maar die tip voor 2 in 1 is wel wat lijkt me
ik heb midden lang haar gehad op reis en heel kort.
ik had kort en heb het speciaal laten groeien want dat leek me handig. elastiekje er in en klaar. maar je ziet wel veel eerder als het vettig word. toen alles kort laten knippen. is heel handig tot het weer wat te lang word een je eigenlijk stylingsproducten nodig hebt om het in bedwang te houden
kortom. ik ben tot de conclusie gekomen dat haar heel onhandig is! :lol:
want hoe goed ik een fles ook inpak hij gaat altijd lekken in het vliegtuig.
meestal neem ik dus een klein flesje mee voor de eerste paar dagen (ingepakt in minstens 2 plasticzakjes en in een zijvak! )
ik heb heeeeeel lang lang haar gehad en eigenlijk nog nooit cremespoeling gebruikt

ik heb midden lang haar gehad op reis en heel kort.
ik had kort en heb het speciaal laten groeien want dat leek me handig. elastiekje er in en klaar. maar je ziet wel veel eerder als het vettig word. toen alles kort laten knippen. is heel handig tot het weer wat te lang word een je eigenlijk stylingsproducten nodig hebt om het in bedwang te houden
kortom. ik ben tot de conclusie gekomen dat haar heel onhandig is! :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jos, ik heb ook lang haar, ver over mn schouders.
je kan het gebruik van shampoo nu alvast afbouwen, is voor de gezondheid van je haar geen enkel probleem.
ik was nu gewoon in NL mn haar misschien een keer in de maand met shampoo, prima, wordt niet vettig/dood. gewoon grondig wassen met water.
als je tijdens je reis in een stad komt koop je daar een flesje shampoo.
creme spoeling?? overbodig
scheren: niet
als je toch liever geen baard wilt: simpel mesje is prima, droogscheren is in t begin misschien een beetje pijnlijk maar wen je ook wel aan
je kan het gebruik van shampoo nu alvast afbouwen, is voor de gezondheid van je haar geen enkel probleem.
ik was nu gewoon in NL mn haar misschien een keer in de maand met shampoo, prima, wordt niet vettig/dood. gewoon grondig wassen met water.
als je tijdens je reis in een stad komt koop je daar een flesje shampoo.
creme spoeling?? overbodig
scheren: niet
als je toch liever geen baard wilt: simpel mesje is prima, droogscheren is in t begin misschien een beetje pijnlijk maar wen je ook wel aan
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
wat tom zegt klopt
Mijn kapper heeft ook lang haar en wast ook nooit met shampoo
zelf heb ik dit ook een jaar of 2 op die manier gedaan.
wel spoelen maar geen zeep. Krijg je heel mooi haar van en niet vet omdat je hoofdhuid zich weer natuurlijk gaat gedragen
wat betreft scheren
ken je die hele kleine potjes met scheerolie ( zo groot als een grote knikker)?
ook even wennen maar wel prettig (volgens mijn vriend dan). 60 scheerbeurten want je hebt maar 1 druppeltje nodig.

Mijn kapper heeft ook lang haar en wast ook nooit met shampoo
zelf heb ik dit ook een jaar of 2 op die manier gedaan.
wel spoelen maar geen zeep. Krijg je heel mooi haar van en niet vet omdat je hoofdhuid zich weer natuurlijk gaat gedragen
wat betreft scheren
ken je die hele kleine potjes met scheerolie ( zo groot als een grote knikker)?
ook even wennen maar wel prettig (volgens mijn vriend dan). 60 scheerbeurten want je hebt maar 1 druppeltje nodig.

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb ze alleen in Singapore gezien wat ik me zo kan heugen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Kleine spuitbusjes scheerschuim (gillitete foam ofzo, klein en groen met wit)hebben ze overal in Azie.. mijn vriend gebruikt die ook altijd.
In heel veel winkeltjes verkopen ze ook zakjes met 1 keer verpakking cremespoeling. Die gebruik ik als ik die nodig heb. Een fles ter plekke kopen is wel ahndig als je veel met kous water gaat douchen dan krijg je veel meer knoppen in je haar. Shampoo ook gewoon ter plekke kopen.
In heel veel winkeltjes verkopen ze ook zakjes met 1 keer verpakking cremespoeling. Die gebruik ik als ik die nodig heb. Een fles ter plekke kopen is wel ahndig als je veel met kous water gaat douchen dan krijg je veel meer knoppen in je haar. Shampoo ook gewoon ter plekke kopen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bij de kruidvat kwam ik zo'n potje Williams scheerschuim tegen en ze zijn echt heel erg klein! Zonet even geprobeerd en mijn gezicht is zonder irritatie weer lekker fris en glad. Het lijkt me niet alleen ideaal voor de reiziger die de grote spuitbussen kan missen als kiespijn, maar ook voor de personen onder ons die zich 's ochtends willen scheren zonder te douchen en die daarom het gesmeer met schuim kunnen missen als kiespijn.
Overigens hadden ze alleen de sensitive en is het met bijna 5 euro geen goedkoop spul, maar wat mij betreft de moeite waard.
Overigens hadden ze alleen de sensitive en is het met bijna 5 euro geen goedkoop spul, maar wat mij betreft de moeite waard.
- bolletjeom
- Reisexpert
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
wat is het nu???
60 of 90 scheer beurten!!!!
ok, ga er wel van uit dat het minimale 60 is en max 90
60 of 90 scheer beurten!!!!
ok, ga er wel van uit dat het minimale 60 is en max 90

geniet van je trip voor dat je het weet is het over.