shampoo, zeep etc

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

shampoo, zeep etc

Bericht door Jos »

Ik zit met een klein dilemma, zowel mijn vriendin als ik hebben lang haar, tot net over de schouders. Hier in Nederland houdt dat in dat we moeten wassen met zowel shampoo als creamspoeling, maar om eerlijk te zijn heb ik geen zin om dat mee te torsen. Hoe lossen jullie het op? Standaard voor een lange reis al het haar er af of zijn er geschikt shampoos voor op reis?

En hetzelfde geld voor scheergerei. Wat is licht en praktisch maar schuurt niet al je huid er af?
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Jos, ik heb ook lang haar en had het voor mijn reis inderdaad een stuk korter geknipt, toch het makkelijkst. Het groeit bij mij behoorlijk snel aan.

Verder had ik van die kleine flesjes shampoo mee, maar voor vier maanden had ik daar natuurlijk niet genoeg aan, dus uiteindelijk toch gewoon een fles gekocht daar.

En crà¨mespoeling, tja, soms kom je onderweg in hostels waar mensen hun spullen in de douche laten staan. Als ik dan ergens crà¨mespoeling vond, kon ik het meestal niet laten er een klein beetje van te 'lenen'. Stiekem even genieten. Niet doorvertellen hoor!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Hoi Jos,

Ik zou kiezen voor shampoo en cremespoeling in 1. Nivea heeft bijvoorbeeld de shampoo 2in1 care express. Op die manier neem je maar 1 fles mee en heb je toch de luxe van beide!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik koop vrijwel altijd ter plekke een fles. goedkoper en veiliger
want hoe goed ik een fles ook inpak hij gaat altijd lekken in het vliegtuig.
meestal neem ik dus een klein flesje mee voor de eerste paar dagen (ingepakt in minstens 2 plasticzakjes en in een zijvak! )

ik heb heeeeeel lang lang haar gehad en eigenlijk nog nooit cremespoeling gebruikt :oops: Maar die tip voor 2 in 1 is wel wat lijkt me

ik heb midden lang haar gehad op reis en heel kort.
ik had kort en heb het speciaal laten groeien want dat leek me handig. elastiekje er in en klaar. maar je ziet wel veel eerder als het vettig word. toen alles kort laten knippen. is heel handig tot het weer wat te lang word een je eigenlijk stylingsproducten nodig hebt om het in bedwang te houden

kortom. ik ben tot de conclusie gekomen dat haar heel onhandig is! :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

jos, ik heb ook lang haar, ver over mn schouders.
je kan het gebruik van shampoo nu alvast afbouwen, is voor de gezondheid van je haar geen enkel probleem.
ik was nu gewoon in NL mn haar misschien een keer in de maand met shampoo, prima, wordt niet vettig/dood. gewoon grondig wassen met water.
als je tijdens je reis in een stad komt koop je daar een flesje shampoo.

creme spoeling?? overbodig

scheren: niet
als je toch liever geen baard wilt: simpel mesje is prima, droogscheren is in t begin misschien een beetje pijnlijk maar wen je ook wel aan
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

wat tom zegt klopt
Mijn kapper heeft ook lang haar en wast ook nooit met shampoo
zelf heb ik dit ook een jaar of 2 op die manier gedaan.
wel spoelen maar geen zeep. Krijg je heel mooi haar van en niet vet omdat je hoofdhuid zich weer natuurlijk gaat gedragen

wat betreft scheren
ken je die hele kleine potjes met scheerolie ( zo groot als een grote knikker)?
ook even wennen maar wel prettig (volgens mijn vriend dan). 60 scheerbeurten want je hebt maar 1 druppeltje nodig.

Afbeelding
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Hmm ik heb die olie al eens geprobeerd, met behoorlijke huiduitslag als gevolg. Als je een gevoelige huid hebt moet je er zeker mee oppassen.

Ik heb wel eens gehoord dat je overal in Azië kleine busjes scheerschuim kunt kopen, klopt dit?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik heb ze alleen in Singapore gezien wat ik me zo kan heugen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

ik heb geen ervaring met scheerschuimbusjes maar ze hebben wel de ouderwetse tubes. makkelijker mee te nemen ook als je nog moet vliegen.

die olie is er trouwens ook speciaal voor de gevoelige huid
google even op Williams
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Nou ja, ik zie het wel. ik neem toch aan dat ook aziaten wel wat baardgroei hebben. Ik heb zelf een hele zware baardgroei, en hou er ook een behoorlijk ritueel op na (onder de douche lekker inweken en dan pas scheren).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kleine spuitbusjes scheerschuim (gillitete foam ofzo, klein en groen met wit)hebben ze overal in Azie.. mijn vriend gebruikt die ook altijd.

In heel veel winkeltjes verkopen ze ook zakjes met 1 keer verpakking cremespoeling. Die gebruik ik als ik die nodig heb. Een fles ter plekke kopen is wel ahndig als je veel met kous water gaat douchen dan krijg je veel meer knoppen in je haar. Shampoo ook gewoon ter plekke kopen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Tikva schreef:Kleine spuitbusjes scheerschuim (gillitete foam ofzo, klein en groen met wit)hebben ze overal in Azie.. mijn vriend gebruikt die ook altijd.
perfect.. thanks!
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bij de kruidvat kwam ik zo'n potje Williams scheerschuim tegen en ze zijn echt heel erg klein! Zonet even geprobeerd en mijn gezicht is zonder irritatie weer lekker fris en glad. Het lijkt me niet alleen ideaal voor de reiziger die de grote spuitbussen kan missen als kiespijn, maar ook voor de personen onder ons die zich 's ochtends willen scheren zonder te douchen en die daarom het gesmeer met schuim kunnen missen als kiespijn.

Overigens hadden ze alleen de sensitive en is het met bijna 5 euro geen goedkoop spul, maar wat mij betreft de moeite waard.
bolletjeom
Reisexpert

en wel 90 scheerbeurten!! dan valt die €5 wel weer mee, toch? Das toch 3 maanden scheerplezier :D
Volgens Jeroen haal je die 90 prima met zo'n flesje.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

wat is het nu???

60 of 90 scheer beurten!!!!
ok, ga er wel van uit dat het minimale 60 is en max 90 :)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie